Blue Hors Matiné verschijnt nooit meer in de wedstrijdring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Blue Hors Matiné verschijnt nooit meer in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 10:00

http://www.horseandhound.co.uk / Nieuwsredactie\

Afbeelding
Andreas en Blue Hors Matine
foto: www.LMfotografie.nl

Blue Hors Matiné, de imponerende grijze merrie die samen met Andreas Helgstrand de harten van vele mensen wist te stelen tijdens de Wereldruiterspelen in Aken van 2006, zal nooit meer in de wedstrijdring verschijnen. De merrie gaat definitief met pensioen.

De twaalf jaar oude merrie liep een lelijke blessure op toen zij vlak voor de Wereldbekerfinale te Las Vegas in 2007, van de vrachtwagen af kwam. Blue Hors Stud probeerde haar verschillende keren weer terug in wedstrijdconditie te krijgen (eerst met Andreas en later met de nieuwe stalruiter Sune Hansen, maar dit bleef helaas zonder succes.

De merrie won het zilver tijdens de Kur op Muziek op de Wereldruiterspelen van 2006. Ook sleepte ze het brons in de wacht tijdens de Grand Prix Special.

Na haar ongeluk in Las Vegas hoopten de eigenaren dat merrie op tijd fit zou zijn voor de Olympische Spelen van 2008, maar scans lieten zien dat haar pees niet voldoende aan het helen was. Andreas en Blue Hors Stud besloten toen dat dit het risico niet waard was om het alsnog te proberen.

De merrie zal nu voor de fok worden ingezet.

Anoniem

Re: Blue Hors Matiné verschijnt nooit meer in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:01

Tja, persoonlijk vind ik het geen gemis in de dressuurring. Ik heb het paard altijd verschrikkelijk vinden lopen.... Net of het uit twee helften bestond...........

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:04

Menig paard mocht willen dat ze zo konden passageren en piafferen.
Vond het toch een fijn plaatje om naar te kijken

Toch weer kippevel als je t filmpje weer ziet..
Gruwelijk gaaf paard!!
Laatst bijgewerkt door Lin4Life op 18-08-09 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:06

Nou persoonlijk vind ik het een HEEL groot gemis!!!
Dat ze maar net zulke prachtige veulies op de wereld mag zetten als zij!!!
En complimenten dat ze nu uiteindelijk toch maar besloten hebben haar de rust te gunnen die ze gewoon verdient heeft, een paard wat natuurlijk uiteindelijk wel is overvraagd en op hele jonge leeftijd liep waar ze liep....daar is ze nu de tol van aan het betalen

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:06

met 12 op pensioen... ze zou het leuker vinden om recreatief nog gereden te worden of lichter dressuurwerk denk ik... maar dat zit er nooit in zo hoog in de dressuur. Leuk paard wel :)

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:10

dit filmpje , bekijk ik iedere keer. en vind het z'n prachtig paard.
hoe die ook loopt prachtig
jammer dat die uit de sport word gehaalt, maar haar veulens worden vast ook prachtig

Antoinette

Wuis schreef:
Tja, persoonlijk vind ik het geen gemis in de dressuurring. Ik heb het paard altijd verschrikkelijk vinden lopen.... Net of het uit twee helften bestond...........

Eens...voor gebeurde er heel veel...achter imo te weinig.

Neemt niet weg dat het altijd jammer blijft voor de eigenaren als ze een topper al zo jong met pensioen moeten laten gaan.

petraaken

Zo'n paarden worden standaard in de fokkerij ingezet en terecht vind ik. Zou me niets verbazen als ze volgend jaar gedekt wordt met een Don Schufro of een andere hengst van Blue Hors.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:16

Inderdaad een heel GROOT gemis voor de wedstrijdsport. Wat een fantastische merrie is dat zeg, ongeloofelijk. Wat een lelijke blessure voor roet in het eten kan gooien. Het is een zeer getalenteerd dier die het verzamelde werk met groot gemak aan kon. Helaas helaas zien we haar niet meer terug in de ring. Hopelijk gaat ze mooie veulens geven aan haar eigenaren, ze zal ongetwijfeld een mooi leven voor de boeg hebben.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:18

Wat zonde zeg. Kreeg kippenvel toen ik haar zag in de kur in Aken.

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:25

prachtig filmpje, prachtig paard. jammer dat die nu al met pensioen is.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:25

ik heb die youtube link grijs gedraaid haha
ik vind het een verschrikkelijk mooi paard ik zou der best een veulen van willen( onbetaaldbaar hihi)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:26

Het was een aparte verschijning in de ring, je houdt ervan of niet. IMO had dit paard nog veel meer potentie. jammer dat een blessure roet in het eten moet gooien.
Gelukkig kan ze nog ingezet worden in de fokkerij :D

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:27

Ik was erbij in Aken toen ze zilver won in de kür, wat een kippevel moment!! Absoluut een héél groot gemis voor de sport, wat een geweldige merrie!

Hopelijk brengt ze een paar goede nakomelingen :)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:29

Ik vind het ook geen fijn gezicht hoor in de ring maar ja wel zonde van zo'n paard.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:29

spijtjg, ik zag 'r graag bezig, al had ik idd wel een beetje problemen met haar jonge leeftijd. Hopelijk mag ze nog lang van haar 'pensioen' genieten.

vanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:30

Over de manier van bewegen valt wel wat te zeggen, maar het is toch zonde dat zo'n paard nu al met pensioen moet.
Maar misschien komen er nog leuke nakomelingen uit.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:31

Ik krijg altijd kippenvel als ik dat paard zie op tv of filmpjes, ik vind het een geweldig mooie verschijning. Jammer dat ze haar uit de sport hebben moeten halen, maar ze is vast een lieve mama met straks prachtige veulens.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:33

vanja schreef:
Over de manier van bewegen valt wel wat te zeggen, maar het is toch zonde dat zo'n paard nu al met pensioen moet.
Maar misschien komen er nog leuke nakomelingen uit.

mee eens

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:34

nou het is een stoere merrie! zal wel jammer vinden dat ik die niet meer zal zien toppen, maar ze heeft het wel verdient ;)

die passage en piaff zijn echt heerlijk om te zien! :9 en die kür hierboven is zo mooi, vooral het laatste stuk als het publiek meeklpat, en laat ze zich zo ontzettend mooi zien! kippevel!! :o

die gaat mooie baby's maken! :D

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:34

He bah! wat spijtig....
Maar wel lekker voor haar, dat ze met pensioen mag.
Ze zal gemist worden in de ring, dat paard had altijd iets extra's!

Hopelijk komen er leuke nakomelingen van!

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:53

Wat jammer dat het zo is moeten lopen :(
Ik kijk al al 2 jaar uit naar een terugkeer van Matiné...haar optreden in 2006 vond ik ongeevenaard, een kippenvel moment :o
zonde,zonde.....
Ik ga haar zeker missen

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:02

eeuwig zonde. Ik weet wel dat ik in Aken heel erg onder de indruk was van deze merrie.
En tijdens de prijsuitrijking was er maar één paard dat zoveel applaus kreeg en iedereen was compleet overdonderd door dit paard.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:09

Ik ben blij dat ik in Aken heb mogen genieten van deze fantastische merrie met geweldige kür +:)+ Echt kippelvel!

Heel jammer kan ik het niet vinden dat ze uit de sport is gehaald. Ze heeft haar kwaliteiten laten zien en nu mag ze als fokmerrie dienstdoen waardoor ze een super leven krijgt. Ik denk dat ze blij mag zijn dat ze een merrie is, als ruin had de toekomst er vast slechter uit gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:23

Wat dit paard liet zien was een prachtige eenheid met haar ruiter en ze werkte zich uit de naad zonder het er een moment dwangmatig uit te laten zien. Dat maakt haar zo mooi, niet de techniek van het achterbeen, maar haar toewijding onder het zadel. Hopelijk krijgen haar veulens deze eigenschap ook mee en maken ze daarmee dressuur mooier.