Nieuwsredactie
Mechelfan
Zondag 16 augustus oefenmarathon Wieringen.
Ik zit in de omroepauto te kijken bij hindernis 6, de waterbak. Komt er een prachtig spanpaarden de ring in, wij meteen vol aandacht. Ik dacht nog, die rechter houdt 'm maar net, dat moet niet harder gaan...
Komen ze om de hindernis heen gegaloppeerd, zien we opeens dat paard heel raar lopen, op drie benen, voor en achter kreupel.
De koetsier krijgt ze gelukkig tot stilstand, zien we een grote hoek uitsteken boven de kogel... Ja, dat kan weinig anders zijn dan bot....
Ik heb snel de veearts gebeld, gelukkig stond was hij dichtbij en was hij er binnen een minuut. De dierenarts ging even overleggen met de koetsier. Been heel vakkundig ingepakt, voorzichtig in de trailer en rustig aan richting kliniek, misschien is er nog een kans dit paard te redden.
Helaas kregen we later een telefoontje dat hij ingeslapen was, wat een treurig einde.
Groot respect hier voor de koetsier, die ondanks alles bleef handelen zoals het moest. Hij stond huilend bij zijn paard, maar kon nog steeds functioneren.
goede zorg ook van de veearts, speaker en publiek. Menigeen heeft wel een traantje weggepinkt hier.
Maar wat een manier om je paard kwijt te raken zeg. het ene moment rij je in het zonnetje een prachtige rit, en zo sta je bij de veearts te beslissen over het leven van je paard.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 18-08-09 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aangepast naar regels van ON