Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Die eerste presteerde in Dublin echt een pak beter, waar Postelmans dan eigenlijk imo behoorlijk teleurstelde. 
ik start dressuur in BE en krijg het idee dat de interesse echt wel aan het stijgen is. Op de landelijke tornooien is de opkomst van dressuurruiters ook zeker niet min, en als ik zie welke begeleiding ik krijg qua dressuur bij ons in de club dan kan ik alleen maar zeggen dat ik met mijn gat in de boter gevallen ben ( nog maar net LRV aangesloten) en ook onze springlesgever hamert meer dan voldoende op het belang van die dressuurtrainingen. Je hebt wel meer dan gelijk dat die pure springruiters hier in BE op regionaal/provinciaal niveau zeg maar echt een grote achterstand hebben qua dressuur en theoretische achtergrond.

wou onlangs nog eens VLP met een daglicentie starten, zou 25 euro voor 1 proef kwijt geweest zijn
Dan heb je het over eventingruiter, zit daar een dressuurruiter in Belgie die lrv begonnen is? Ik had het nl puur over dressuur, springcombinaties waren nl wel goed in de LRV. Eventing ben ik nooit gaan kijken. Jurering in LRV is puur gebaseerd op vriendjespolitiek. (wederom spreek ik puur over dressuur). KR moet je idd niet wijken, vanaf M begin je gewoon met appuyementen en SB. Wil je het paard dat leren kan je wijken enz niet overslaan. (hoewel, mijn merrie appuyeert al aardig maar wijken heeft ze nooit goed gedaan
)
Ik ben echt nog maar kort bij de LRV en had zo ongeveer hetzelfde beeld als jij nu denk ik. Maar dat heb ik heel hard moeten bijschaven nadat ik enkele trainingen had meegereden
, iets wat hier vroeger toch echt niet zo vanzelfsprekend zou geweest zijn? Of ben ik nu te optimistisch? 
)
Wedstrijden zelf vond ik ook niet het van het. Ben een heel seizoen elke zondag gegaan dus het is niet van 1 zondag oid dat ik me baseer. Kempische heeft om de zoveel tijd een clinnic van een internationaal jurylid die het EK junioren oa gejureerd heeft, Dehr. Jacques Van Daele...
); heuvels in je piste etc...
maar dat zie ik inderdaad niet overal terug
s0173957 schreef:Ik heb enkele keren een M3 proef gestart (M3 klopt toch è, is al enkele jaren geleden?) in de federatie terwijl ik LRV toen M1 reed.
Dus M3: wissels en heel de zwikzwak, M1: schouderbinnenwaarts.
Bij de LRV kon ik net vanvoor mee, de M3 win ik op m'n sloefen...
Zeg nu nog eens dat het niveau in LRV lager ligt...
Als je onlangs nog eens op een LRV tornooi in Antwerpen bent geweest en je hebt daar alle Z2 proeven gezien, dan kan je niet anders dan concluderen dat er echt wel goed gereden wordt en dat er echt wel talent zit qua ruiters en paarden...
Maar, de doorstrom vanuit LRV is gering omdat net daar niet de mensen zitten met het vele geld, wat je dus wel degelijk nodig hebt op een hoger niveau.
Ik heb er lang aan gedacht om Juniors te starten, maar dat was voor ons toen gewoon niet te betalen, ik werd toen gesteund door m'n trainer en internationaal jurylid om het te proberen omdat ik daar volgens hen zeker meekon, maar voor ons was dat niet betaalbaar, simpel...
En dus ben ik LRV blijven rijden...
Maar nu, terug ontopic: Mc Entee heeft in mijn ogen een selectie meer verdiend dan Melchior, alhoewel hij geen landenwedstrijden heeft gereden. Maar je kan iemand met slechts 1 toppaard het niet verwijten dat hij kiest voor de lucratieve Global Chmapions Tour (waar hij trouwens op nr 1 staat!!).