EK Young Riders: Fabienne Lütkemeier wint Kür op Muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

EK Young Riders: Fabienne Lütkemeier wint Kür op Muziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 20:01

http://www.knhs.nl

Lotje Schoots en Marrigje van Baalen sluiten Young Riders tijd succesvol af

Tijdens het EK dressuur voor Junioren en Young Riders gehouden op de eigen terreinen van de KNHS in Ermelo, kon ambassadeur van het EK Lotje Schoots vandaag geen derde goud aan haar reeks medailles toevoegen. Het werd op 0,30% achterstand de tweede plaats in de kür op muziek. Met twee eerste en een tweede plaats sloot het Rabo Talent meteen haar loopbaan bij de Young Riders (16 – 21 jaar) af. Marrigje van Baalen uit Brakel sloot haar Young Riders tijd af met een persoonlijk record van 76,350% in de kür en een derde plaats.

Lotje Schoots was heel reëel over de gemiste eerste plaats. Ze reed een hele mooie Kür maar er slopen twee foutjes in. In de eerste uitgestrekte draf zat een onregelmatigheid en één van de vier pirouettes was iets minder goed doorgesprongen. Het eindtotaal van 77,450% was hoog, maar leek te verbeteren. Met de Duitse Fabienne Lütkemeier scheelde het de twee eerdere proeven van het EK ook maar enkele tienden van procenten in Lotje’s voordeel. Deze keer viel het kwartje naar Lütkemeiers kant.

Juryvoorzitter Ghislain Fouarge zei: “Ik wist na het jureren niet wie ik had laten winnen, Schoots of Lütkemeier, zo dichtbij zaten de amazones dit hele EK al bij elkaar. Uiteindelijk bleek ik Lütkemeier 0,5 meer gegeven te hebben aan de technische kant van de oefeningen, maar Schoots 1,0% meer voor de artistieke kant. De opbouw van haar kür en de muziek vond ik erg mooi. ”Marrigje van Baalen kreeg een groot compliment van Fouarge: “De harmonie tussen haar en het paard was dit hele EK geweldig. Het beste wat we dit EK hebben gezien!” Marrigje zelf was overgelukkig en stralend. “Ik heb aan zeven EK’s meegedaan en niet eerder zo’n score gehaald. Het had niet mooier kunnen zijn dan om met een persoonlijk record mijn tijd bij de jeugd af te sluiten”, zei ze.

Met de officiële medaille-ceremonie en een afsluitende zegeronde in een Friese sjees met de twee winnaars van de kür; Sanneke Rothenberger en Fabienne Lütkemeier kwam er een eind aan het EK dressuur voor Junioren en Young Riders op Nederlandse bodem in Ermelo. Op de terreinen van de KNHS aan De Beek in de Gemeente Ermelo kwamen in vijf dagen 10.000 bezoekers, waarvan 2500 op de slotdag. Op paardensport.tv keken 60.000 unieke bezoekers tijdens het evenement die alles live via internet konden volgen. De KNHS ontving veel lof over de organisatie en alle details zoals de bodem, het stalmanagement en de stewards die het dierenwelzijn controleren. Voorzitter van de organisatie en topsportmanager van de KNHS Maarten van der Heijden zei dat dit EK meteen als test-evenement gezien kon worden of er meer evenementen in de toekomst georganiseerd gaan worden. “We gaan alles eerst evalueren, maar ik verwacht dat er meer gaat volgen”, beloofde hij.

Uitslag
1. Fabienne Lütkemeier - d’Agostino GER 77,750%
2. Lotje Schoots - Torricelli NED 77,450%
3. Marrigje van Baalen - BMC Don Cardinale NED 76,350%
4. Kirsten Sieber - Charly GER 72.950%
5. Friederike Hahn - Richard Löwenherz GER 72.950%

Kijk hier voor de complete uitslag

Verwant artikel
[VN] Lotje Schoots wint individueel goud EK Young Riders

Think

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:16

fabienne zat ze het hele ek al op de hielen. Ze had haar paard er goed aan staan. Ze reed een goeie kur en terrecht winnaar denk ik.

Jammer dat er alleen vandaag veel publiek was. Voor de rest was het mager met de bezoekers

Ashley__

Re: EK Young Riders: Fabienne Lütkemeier wint Kür op Muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:42

Ik ben er geweest, was erg gaaf :j Lotje en Fabienne zitten niet eens zo heel ver van elkaar af met score. Maar Fabienne is denk ik ook terecht winnares. Eerlijk gezegd vond ik de kur van Lotje wat hoog gepunt, maar goed...wel super gedaan natuurlijk :j

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:08

wat super voor Marrigje en Lotje om zo hun tijd bij de young riders af te sluiten.
gefeliciteert meiden!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 06:05

als ze op de andere dagen meer publiek hadden willen hebben dan hadden de regio kampioenschappen niet in dezelfde week moeten plaats vinden!

Ik( en veel meer potentiele bezoekers) werken door de weeks en vrijdag en zaterdag waren de kampioenschappen...