EK Junioren: Sanneke Rothenberger eerste in Kür op Muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

EK Junioren: Sanneke Rothenberger eerste in Kür op Muziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 14:57

Nieuwsredactie/ http://www.knhs.nl

Op het slotonderdeel van het EK dressuur voor Junioren en Young Riders, de Kür op muziek, heeft Brigit van der Drift met haar paard Twister (v. Havidoff) de tweede plaats veroverd.

Het was een spannende wedstrijd en alle vijftien combinaties die vandaag aan de start verschenen deden hun uiterste best in de afsluitende Kür op muziek. Brigit moest als laatste deelnemer voor de korte pauze rijden en scoorde gemiddeld 73,950%. Na die korte pauze was er slechts één combinatie die haar score wist te verbeteren. Wederom was het de Duitse Sanneke Rothenberger met Deveraux (v. De Niro) die er met de eerste plaats van doorging met een score van gemiddeld 77,650%. De derde plaats was voor de Duitse Louisa Lüttgenn die met Habitus (v. Hohenstein) gemiddeld 73.250% scoorde. Vlak daarachter eindigde de Nederlandse Angela Krooswijk met BMC Roman Nature (v. Roh Diamant), die met haar score van gemiddeld 73.200% net naast de derde plaats greep. De Belgische Mieke Mommen met de Oldenburger Rocky (v. Rockwell) werd achtste, gevolgd door Sanne van Grotel met Melvin V (v. Flemmingh) op de negende plaats.

Brigit van der Drift was meteen na haar kür bij de junioren (tot 18 jaar) nog niet heel erg overtuigd van de klasse die ze had getoond. “Hij was zo moeilijk in de voorbereidingen”, zei ze. “Zo’n laatste dag is hij gewoon wat zwaarder in de hand en voelde hij een beetje moe aan. In de wedstrijdring zelf moet ik dan heel goed proberen om mijn hoofd erbij te houden. Dat lukte gelukkig goed! Ik ben compleet verrast door deze medaille. Ongelooflijk.” De voorzitter van de jury Dietrich Plewa gaf een 9 voor de expressieve uitgestrekte draf van de negenjarige Twister. Nederlands kampioene Angela Krooswijk reed niet het kampioenschap van haar leven. De proeven gingen correct, maar ze had te weinig over en het sprankelde net te weinig.

Uitslag
1 Sanneke Rothenberger - Deveraux GER 77.650
2 Brigit van der Drift - Twister NED 73.950
3 Louisa Lüttgen - Habitus GER 73.250
4 Angela Krooswijk - BMC Roman Nature NED 73.200
5 Charlott-Maria Schürmann - World of Dreams GER 73.000

Kijk hier voor de volledige uitslag

Verwant artikel
[VN] Duitse overmacht bij junioren op EK

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 15:06

Keurig gedaan door Brigit!

Afwezig

Re: EK Junioren: Sanneke Rothenberger eerste in Kür op Muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 15:16

Brigit reed ook super!
Gefeliciteerd!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:04

Super gedaan van allemaal :)

Als ik me niet vergis moet er bij Charlott-Maria 'GER' staan ipv 'NED' haha. :D

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:34

Brigit je heb een super prestatie geleverd!
Helemaal toppie meid!!!!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:35

Wat een topprestatie van Birgit!! Gefeliciteerd +:)+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:37

Goed hoor! Sanneke was goed in vorm!

Mieke heeft het ook prima gedaan! :j Vandaag reed ze weer lekker maar vrees dat e haar eerste twee wat mindere proeven tegen had... Ze hadden haar wel ietsje hoger mogen punten voor de kür maar alsnog... Ben trots op haar :j

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:21

klopt ze reed super :D Gefeliciteerd !!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:33

Sanneke stond er echt met kop en schouders boven! Maar door anderen werden we zeker ook aangenaam verrast!

( het meest verrassende was trouwens het weer.... de hele middag zwarte dreiging maar het terrein lag in een blakende zon!)

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:44

Super goed van Brigit!! Haar kur was ook erg mooi en goed gereden vond ik :j Sanneke heb ik volgens mij niet zien rijden...
Erg balen dat Angela er niet buiten viel met haar 4e plaats, maar ze had ook wel wat foutjes hier en daar en erg jammer dat hij struikelde/verstapte :(

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:16

Heb genoten van Sanneke R: licht en makkelijk zitten, handen stil en zeer harmonisch gereden. Tis natuurlijk ook een geweldig paard waarmee ze rijdt, maar toch: super!