Duitse overmacht bij junioren op EK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amelieke

Duitse overmacht bij junioren op EK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 13:02

http://www.knhs.nl

Sanneke Rothenberger haalt tweede gouden plak op EK junioren

Zojuist is op het Europees Kampioenschap voor junioren en young riders in Ermelo de individuele proef bij de junioren afgerond. Het was een spannende wedstrijd met uiteindelijk een geheel Duits podium. Beste Nederlandse combinatie was Angela Krooswijk die met BMC Roman Nature 71,526% scoorde, wat goed was voor een vierde plaats.

De overmacht van de Duitse Sanneke Rothenberger was enorm, met haar paard Devereaux haalde ze een score van 76,052%, hiermee staat ze bijna vier procent voor op de nummer twee de Duitse Charlott Maria Schurmann. De derde plaats was voor Louisa Luttgenn, eveneens uit Duitsland die met haar paard Habitus 71.736% scoorde.

Brigit van der Drift is met Twister op de zesde plaats geeindigd en de veertiende plaats is ex eq voor Michelle van Lanen en Sanne van Grotel. Aangezien er maar 14 combinaties morgen de Kur op muziek mogen rijden, moet bondscaoch Tineke Bartels de keuze maken of Michelle óf Sanne morgen de Kür mag starten.

Kijk voor de complete uitslag op http://www.ekdressuur2009.nl.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 08-08-09 13:17, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: aangepast naar regels van VN/ informatie toegevoegd

Amelieke

Re: Duitse overmacht bij junioren op EK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 13:12

Persoonlijk vond ik Habitus en Devereaux er met kop en schouders bovenuit steken , maar angela kreeg wel weinig punten ivm Sanneke precies?!
Moet wel een moeilijke keuze zijn als bondscoach ...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:15

Zal een moeilijke keuze worden voor Tineke! Gun het ze allebei!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:16

Mieke Mommen mag gelukkig (als enige belgische combinatie geloof ik zelfs?) de kür starten, hopelijk is ze morgen minder nerveus en heeft ze Rocky er weer als vanouds goed aan!

Amelieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 13:19

pharagirlke schreef:
Mieke Mommen mag gelukkig (als enige belgische combinatie geloof ik zelfs?) de kür starten, hopelijk is ze morgen minder nerveus en heeft ze Rocky er weer als vanouds goed aan!

Tahnee mag mogen ook starten geloof ik
En Mieke heeft het super gedaan !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:21

Tahnee is 16e zie ik net dus ik vrees er voor.... Mieke heeft niet het niveau gereden dat ik gewend ben van haar.... Ze zei het zelf ook overigens :D Ik hoop echt dat ze in de kür weer geheel zichzelf is.

En eigenlijk is het niet eerlijk he... Gelijk is gelijk dus zouden ze ook allebei de kür moeten mogen starten...

Amelieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 13:28

pharagirlke schreef:
Tahnee is 16e zie ik net dus ik vrees er voor.... Mieke heeft niet het niveau gereden dat ik gewend ben van haar.... Ze zei het zelf ook overigens :D Ik hoop echt dat ze in de kür weer geheel zichzelf is.

En eigenlijk is het niet eerlijk he... Gelijk is gelijk dus zouden ze ook allebei de kür moeten mogen starten...

Er mogen er per land maar 3 starten normaal gezien , dus dan mag tahnee toch !
En was er gisteren even en Mieke zei dat ze voor zichzelf een fijne proef wou neerzetten , dan denk ik dat dat toch mooi gelukt is :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:32

Citaat:
Brigit van der Drift is met Twister op de zesde plaats geeindigd en de veertiende plaats is ex eq voor Michelle van Lanen en Sanne van Grotel. Aangezien er maar 14 combinaties morgen de Kur op muziek mogen rijden, moet bondscaoch Tineke Bartels de keuze maken of Michelle óf Sanne morgen de Kür mag starten.

Vermoed dus van niet ;)

Ik geloof niet dat ze heel erg tevreden was over deze proef als ik haar sms bericht zo las :D

Amelieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 13:35

}>
Laatst bijgewerkt door Amelieke op 08-08-09 13:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:38

Hij was te lui vandaag (aldus Mieke). Gisteren was ze idd tevreden over Rocky maar niet over zichzelf.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:57

Amelieke schreef:

Dat is niet zo moeilijk. Objectief bekeken moet dat Sanne zijn. Zij had bij 4 van de 5 juryleden meer punten dan Michelle.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:18

Van mij mag sanne de kur rijden omdat zij op woensdag beter heeft gereden dan michelle ;)

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:24

Insider schreef:
Amelieke schreef:

Dat is niet zo moeilijk. Objectief bekeken moet dat Sanne zijn. Zij had bij 4 van de 5 juryleden meer punten dan Michelle.

Th0mas schreef:
Van mij mag sanne de kur rijden omdat zij op woensdag beter heeft gereden dan michelle ;)

En zo is het dus ook ;) Dit staat op de KWPN-site:
Citaat:
Vandaag eindigden Michelle van Lanen met Voltaire-zoon Incredible en Sanne van Grotel met Flemmingh-zoon Melvin precies op een gelijke stand, terwijl reglementair één Nederlandse combinatie diende af te vallen voor het individuele Kür-kampioenschap van morgen. Het achtste EK van Incredible was daarmee nu afgelopen, want bondscoach Bartels koos vor Melvin (Flemmingh x Amor) en Van Grotel vanwege hun hogere klassering in de landenwedstrijd en de juryplaatsingen vandaag.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 17:13

Zie dat ze al voor Sanne van Grotel heeft gekozen, wel een moeilijke keuze geweest voor Tineke persoonlijk. Ze heeft het zo wel 'netjes en eerlijk' gedaan. Succes! :)

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 17:21

Zal morgen een spannende strijd worden in de kür!!

Succes dames, houdt de Nederlanse eer hoog! :D

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:48

Wat zonde dat Nicola vierde Duitse is geworden.
Die meid heeft veel meer talent dan haar winnende nichtje :o

ILOVEVIVIAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:12

was super vandaag.
Sanneke Rothenberger stak er inderdaad met kop en schouders bovenuit, maar ook Angela reed een sterke proef.
morgen weer! :D

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:25

Mieke is echt Belgische trots!
Succes voor alle deelnemers!