Deelnemers voor Duits EK team senioren dun bezaaid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Deelnemers voor Duits EK team senioren dun bezaaid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 19:21

http://www.anp.nl

De Duitse dressuurequipe heeft drie weken voor de Europese kampioenschappen opnieuw te kampen met tegenslag. Nadine Cappellmann en Hubertus Schmidt kunnen dit weekeinde vanwege blessures bij hun paarden Elvis en Donelly niet aan de kwalificatiewedstrijden voor de EK meedoen.

Isabell Werth was al afgevallen vanwege haar dopingzaak. Ook Ulla Salzgeber is niet beschikbaar door een blessure bij haar paard. Alleen Heike Kemmer met Bonaparte en Matthias Alexander Rath met Sterntaler zijn zeker van deelname. ,,Ik krijg de ene slechte mededeling na de andere. Ik heb dit nog nooit meegemaakt'', zei bondscoach Holger Schmezer.

De Duitsers gelden normaliter als grote rivalen van de Nederlandse dressuurequipe.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:24

Eigenlijk wel een soort van jammer. Als de Nederlanders nu winnen is het altijd 'omdat de duitsers niet op volle sterkte waren'...
En als ze zilver winnen is het Duitsland uber alles omdat ze zelfs met een tweede team nog kunnen winnen van Nederland. Dus Nederland zal nu nooit de glorie krijgen die ze hoopt. (en misschien nu wel verdient met zo'n superteam)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:43

Vind het wel opvallend :P

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:55

NL moet nu idd geen tweede gaan worden, want anders horen we dat nog over 20 jaar. #)
Van de andere kant, ons team is momenteel in staat monsterscores neer te zetten, als dát gaat lukken kunnen de Duitsers later niet pretenderen dat ze daar met een 100%-team overheen waren gegaan. (met IW erbij etc.) 8-)

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:23

Balen zeg voor de Duitsers, hopenlijk zien we ze allemaal snel weer terug in de sport, is toch beter voor de sport :j

passieX

Re: Deelnemers voor Duits EK team senioren dun bezaaid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 17:15

Het is opzich wel jammer idd, dan is het toch van 'Ja, maar de Duitsers waren er niet.'. Ze moeten er echt monsterscores neerzetten, dan kunnen ze dat nooit zeggen! :)

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:52

Duits dressuurteam nog verder uitgedund.

Het Duitse Olympiade Komité DOKR heeft gemeld dat ook voor Heike Kemmer het Europees Kampioenschap in Windsor er dit jaar niet in zit. Haar Bonaparte (16) heeft zich geblesseerd.

Eerder al werd bekend dat naast Isabell Werth ook Nadine Cappellmann en Hubertus Schmidt niet aan de start kunnen komen op het Ek vanwege blessures bij hun paarden Elvis en Donelly (artikel Anky site 8 augustus).

Dit staat nu op www.anky.nl
Er blijven er niet veel over :=
Wel jammer, want ik denk dat het nu niet echt spannend meer zal worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:58

Moet eerlijk bekennen dat het bijna wel TE toevallig lijkt. Typisch duits om op deze manier eerverlies tegen te gaan.... Zo gaan ze toch niet eerloos ten onder tegenover Nederland die nu gewoon een supersterk team heeft, zelfs sterker dan het eerste team van Duitsland. Maar dat zullen we nu nooit weten en ik vermoed dat de duitsers dit heel slim en bewust gespeeld hebben zo... (of ben ik nu veels te achterdochtig?)
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 09-08-09 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:13

Suzanne F. schreef:
Moet eerlijk bekennen dat het bijna wel TE toevallig lijkt. Typisch duits om op deze manier eerverlies tegen te gaan.... Zo gaan ze toch niet eerloos ten onder tegenover Nederland die nu gewoon een supersterk team heeft, zelfs sterker dan het eerste team van Duitsland. Maar dat zullen we nu nooit weten en de ik vermoed dat de duitsers dit heel slim en bewust gespeeld hebben zo... (of ben ik nu veels te achterdochtig?)

Dat denk ik wel ja :)