Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dan is 1 van de 2 toch een beetje buiten het boekje gegaan
venga schreef:Mishandeling slaat natuurlijk nergens op! Dat staat absoluut niet in verband met wat er is gebeurd.
jury schreef:maar schade aan grasland?
als het net gezaaid is, ok, maar dan hark je even en gooi je er wat graszaad bij.
Als het hooiland was, laat het dan 1 of 2 balen minder worden.
marieminime schreef:ken je de precciese situatie dan? of ken je dit ook alleen van het verhaal boven aan.
wie weet is er wel ruzie geweest waarbij lichaanlijk contact is geweest.
voor beiden wat te zeggen idd,maar als er schade aan het land is door jou beslissing het paard het land in te laten lopen,vind ik wel dat je die schade hoort te vergoeden.
zou wat zijn als er een paard onrustig is of schrikt en iemand stuurt hem mijn tuin in om rustig te worden. als er schade is is een vergoeding terecht.
overigens kan ze dit volgens mij gewoon via haar w.a regelen. mijn w.a dekt ook schade die mijn pony bij andere aanricht
) tot het onbevoegd rijden op een weiland. pardy schreef:Als er een boze boer op je afkomt (wat begrijpelijk is) en je zegt sorry, ik zal de schade vergoeden, dan kán het haast niet escaleren.
Als ik het zo hoor, is het inderdaad gewoon een "dame" die veel te fel heeft gereageerd.
Kijk... veiligheid voor alles! Als het nodig is ga ik ook liever door iemand zijn bloemperkje crossen dan te worden platgereden, maar ik ben daar voor verzekerd en daarnaast wéét ik ook dat dat kan gebeuren.
Ook weet ik uit ervaring dat je beter de boeren te vriend kan houden als je een paard hebt.
Bij mij in de buurt zijn er zelfs boeren die hun trekker helemaal uitzetten als er iemand te paard aankomt. SUPER!
Dus.... MIJN conclusie: aggressief mens.... moet gewoon dr straf ondergaan... geen gezeur!
helemaal met je eens