Sjeik Mohammed bestraft wegens dopinggebruik bij paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Sjeik Mohammed bestraft wegens dopinggebruik bij paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 18:36

www.nieuws.nl

De Internationale Federatie voor de Ruitersport (FEI) heeft maandag sjeik Mohammed bin Rashid al Maktoum, de emir van Dubai, voor een halfjaar een wedstrijdverbod opgelegd. De bond acht bewezen dat een paard van de sjeik, Tahhan, voor een wedstrijd doping is gegeven. De heerser heeft zich bij de straf neergelegd.

De sjeik moet ook nog 4500 Zwitserse franc (2940 euro) betalen aan proceskosten en een boete. Tahhan testte positief op onder meer het anabole steroïde stanozolol. De trainer van het paard, Abdullah bin Huzaim, bekende dat hij het paard doping had gegeven voor een 120 kilometer lange woestijnrace tussen Bahrein en Dubai. Hij kreeg een verbod opgelegd van twaalf maanden.

De echtgenote van de sjeik, prinses Haya bint Hussein uit Jordanië, is sinds 2006 de voorzitter van de FEI. Zij was op geen enkele wijze bij de zaak betrokken.

Rixt_HVJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:50

leren ze het nou nooit!!! ze moeten kappen met die rotzooi!!! :(

x_MAARTJE

Re: Sjeik Mohammed bestraft wegens dopinggebruik bij paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:50

Wat? Bijna alle paarden in de rensport in dubai zijn van hem! Ik heb er in de kerstvakantie zien racen op de racebaan daar! Dat zijn voorloping niet veel races dan!

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:50

Jammer ,dat juist in die kringen ook doping gebruikt wordt,zouden eigenlijk een VOORBEELD moeten zijn in de Paardensport.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:07

Dit soort mensen denken toch dat ze alles kunnen maken en een geldboete!!!!!!!!!!!!!!! waarschijnlijk is z'n toiletpapier nog duurder.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:25

bigone schreef:
Dit soort mensen denken toch dat ze alles kunnen maken en een geldboete!!!!!!!!!!!!!!! waarschijnlijk is z'n toiletpapier nog duurder.

Haha inderdaad. Met zo'n geldbedrag veegt hij zijn kont af. Hij bezit 18 miljard dollar.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:48

Mija schreef:
Jammer ,dat juist in die kringen ook doping gebruikt wordt,zouden eigenlijk een VOORBEELD moeten zijn in de Paardensport.

Haha en jij denkt dat ze hun macht en rijkdom ook verkregen hebben en kunnen behouden door onberispelijk gedrag? :D

Zie langs de andere kant ook niet in waarom zulke mensen beter zouden moeten zijn dan 'gewone' mensen, het zijn gewoon mensen.

Wel jammer weer zon schandaal. Vind het trouwens wel weer nobel om je fout dan gewoon te erkennen en geen dikke smoes op te hangen. :+

ggit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:00

en wel problematisch dat het de man van de voorzitter van de FEI is.. ze kan toch echt niet meer met goed fatsoen uitspraken doen over dopinggebruik, zoals ze laatst deed over Werth.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:51

Mija schreef:

Neuzel niet zo. Heb je gezien wat Anky voor filmpje op de Rabo site heeft?? Over voorbeeld gesproken. Nationaal :o

Deze man krijgt correct een straf.
Geen protest, geen smoezenboek of rookgordijn. Inderdaad een voorbeeld. Heeft nota bene zélf zijn paarden al teruggetrokken toen er een probleem bleek uit eigen controles.
Een goéd voorbeeld.

hc

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:54

Het zijn inderdaad gewone mensen,zoals ik, jij ,en wij, allemaal dat weet ik ook wel , maar als Sjeik met een bekende (Paarden) Prinses aan jou zijde is het voor mij toch wat anders,dat is toch niet zo gewoon vind ik, maar wie ben ik ,een heel gewoon iemand,die geen euros heeft om al die doping te kunnen kopen.

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:00

[quote="Huertecilla"] over Mija
Neuzel niet zo. Heb je gezien wat Anky voor filmpje op de Rabo site heeft?? Over voorbeeld gesproken.

Huertecilla, Ik schrijf en geef nu mijn menig over de Sjeik, en ik heb op dit moment niets over Anky te Neuzelen daar gaat het bericht niet over .En mijn ondertitel zegt genoeg vind ik ,(maar wie ben ik )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:10

Mija schreef:
Huertecilla, Ik schrijf en geef nu mijn menig over de Sjeik,

Zonder volledige kennis van zaken dan blijkbaar.

De man is namelijk inderdaad een voorbeeld van hoe het zou moeten.

Waar gehakt wordt vallen spaanders. Deze man hakt op een schaal die vergelijkbaar is met de hele gp-dressuur bij elkaar.
Daar gaat iets ónbedoeld bij fout. Slipt een medische behandeling door zijn eigen controle. Hij meldt dat zelf en schorst zichzelf al hangende zelfs het tweede onderzoek.

De man vindt zélf al dat dit niet had moeten gebeuren. Dat de schaal waarop hij bezig is geen argument is want het mag gewoon niet.
Hij zeurt niet over moeten kunnen behandelen of verdoven of sabotage of onwetendheid of onschuldige onbekwaamheid of.... Hij trekt het boetekleed aan en klaar.
Wat wil nu je nu nog meer? Natrappen?

Ík neem mijn pet er voor af.

hc

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:14

x_MAARTJE schreef:
Wat? Bijna alle paarden in de rensport in dubai zijn van hem! Ik heb er in de kerstvakantie zien racen op de racebaan daar! Dat zijn voorloping niet veel races dan!

sorry maar dit gaat over een endurance paard en niet over een renpaard! De FEI heeft helemaal niets te maken met de rensport.

Sheikh Mohammed is namelijk ook nog actief in de endurance.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:22

Cayenne schreef:
http://www.nieuws.nl
De Internationale Federatie voor de Ruitersport (FEI) heeft maandag sjeik Mohammed bin Rashid al Maktoum, de emir van Dubai, voor een halfjaar een wedstrijdverbod opgelegd.

De sjeik moet ook nog 4500 Zwitserse franc (2940 euro) betalen aan proceskosten en een boete. Tahhan testte positief op onder meer het anabole steroïde stanozolol.

Goed voor Isabell om te weten dat er dus een startverbod van maar 6 maanden op staat ipv 2 jaar!!! :+
En 4500 franc boete echt een lachertje of hem dat wat schelen kan. Die man heeft zoveel geld dat merkt hij echt niet.

Maar ik verwacht Isabell dus na haar zwangerschap gewoon weer in de ring want meten met 2 maten doen we natuurlijk niet in de sport :P

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:48

Huertecilla schreef:
De man is namelijk inderdaad een voorbeeld van hoe het zou moeten.

Daar gaat iets ónbedoeld bij fout. Slipt een medische behandeling door zijn eigen controle.

hc

Ik kan zoiets niet zien als onbedoeld. Een mok-zalfje ..OK, maar anabole steroiden??
Ik wist ook niet dat anabole steroïde stanozolol onder "medische behandeling" vielen. :+

Ik ben het met je eens dat hij zich verder netjes gedragen heeft aangaande het onderzoek, maar je kan je paarden niet "onbedoeld" anabole steroiden geven, ik zou niet eens weten hoe ik eraan moest komen. Ik neem aan dat ze niet per ongeluk tussen zijn supplementen terecht zijn gekomen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:54

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:30

Als perspectief is het verder goed om te weten dat pas op 25 mei 2008 dit middel verboden is in de VS voor racepaarden, het nog steeds niet overal verboden is en de sjeik heeft ook een uitgebreide racestal. Honderden paarden staan in enorme complexen.
Het is echter irrelevant hoe en waarom het middel tot misbruik heeft geleid; het zat in het betreffende endurance-paarden en dat mocht niet. Klaar. De sjeik steekt daar ook onomwonden de hand over in eigen boezem.
Daar kan de firma rookgordijn & smoezenboek in west europa een voorbeeld aan nemen.

hc

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:23

Ik vind de geldboete wel weinig, maarja voorlopig even geen wedstrijden voor hem..
Hopelijk heeft hij zijn lesje geleerd!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:43

Nergens staat toch hoe hoog de boete is?