Rein Duyts: ‘Zotte situatie tijdens endurance Soest’

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Rein Duyts: ‘Zotte situatie tijdens endurance Soest’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 10:28

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

Afgelopen weekend wonnen Joyce van den Berg en Rein Duyts de 63 kilometer-ritten van de Marcroix endurancewedstrijd in Soest. Duyts kwam met haar paard Peter Dartel door de nieuwe regels in een vreemde situatie terecht. ,,Niet ver van de finish werd ik gewaarschuwd dat ik te snel ging. Toen ben ik gaan stappen. Het was de omgekeerde wereld: klasse I ruiters vlogen me aan alle kanten voorbij.”

,,Het zotste is nog dat straks in Compiègne op de FEI-wedstrijd over 160 kilometer een minimumsnelheid geldt van 14 kilometer per uur. Terwijl die snelheid hier de toegestane maximum is”, vertelt Van den Berg. Ook de winnaar van de andere groep reed een bijzondere rit. Joyce van den Berg startte tegelijkertijd met Sigrid Hoogduin. Drie kilometer voor de vetgate ging het mis. Met het nemen van een scherpe bocht naar rechts werden de benen van Lexus F, het paard van Hoogduin, vastgezogen in de modder en raakt hij uit balans. Samen met zijn amazone ging hij tegen de vlakte. Lexus kwam weer overeind en ging er zonder zijn berijdster vandoor. Gelukkig kon hij in de vetgate worden opgevangen. Sigrid Hoogduin zag af van verdere deelname. Haar vriendin Joyce van den Berg vervolgde de rit en won met haar paard Bas de Cardonne.

De endurancerit over 30 kilometer was goed bezet. Maar liefst 63 combinaties kwamen aan de start, 44 deelnemers reden de rit goed uit. Marin Fikke won deze klasse met zijn paard Bram van de Meijershoeve. In de kennismakingsronde haalden elf van de twaalf deelnemers hun diploma.

Klik hier voor de uitslagen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:36

Toch jammer dat het niet helemaal klopt :\ . 14km is geen toegestane maximum snelheid, die is nl vrij. Je krijgt alleen tussen 13 en 14km/h de meeste punten omdat klasse II wordt gezien als opleidingsklasse voor de hogere afstanden (zoals die 160 in Compiègne). Maar je mag dus ook gewoon 16 of 20km/h rijden.

En dat je op die 160km wedstrijd minimaal 14 km/h moet rijden, tja dat is dan ook 2 klassen hoger. Daarnaast zijn er ook genoeg negatieve geluiden over die verhoogde minimumsnelheid (was nl 12 km/h). Om je te qualificeren voor die internationale afstanden mag je trouwens van de FEI niet harder dan 16km/h hebben gereden tijdens de zogenaamde 'novice qualification'.

Dus, alles is weer relatief ;)

basje123

Re: Rein Duyts: ‘Zotte situatie tijdens endurance Soest’

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:48

,,Het zotste is nog dat straks in Compiègne op de FEI-wedstrijd over 160 kilometer een minimumsnelheid geldt van 14 kilometer per uur. Terwijl die snelheid hier de toegestane maximum is”, vertelt Van den Berg.
Wat grappig dat ik dit nog nooit gezegt heb maar het wel hier staat, jammer dat het niet klopt maar leuk dat er een berichtje staat over Soest!

Het was een gave wedstrijd!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:53

Haha nee je hebt gelijk Joyce, volgens mij staat die uitspraak in Rein zijn verslag op EF ;)
Trouwens nog gefeliciteerd met je 1e plek :)

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:01

En zo zie je maar weer dat verslagen overnemen van EF niet de beste manier is om journelastiek te bedrijven.

Joyce gefeliciteerd!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 11:03

:D Sowieso is het erg moeilijk om dat soort dingen te detecteren wanneer je geen greintje verstand hebt van Endurance :')

Joyce, gefeliciteerd met je mooie eerste plek! :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:04

Ik wilde al zeggen, volgens mij wordt in dit stukje met citaten gegoocheld. :?

Houd de Hoefslag ook even in de gaten Joyce! ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:12

Een vriendin van mij heeft ook meegereden, het scheen echt weer een mooie rit te zijn geweest en ik heb al een hoop mooie actiefoto's gezien!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:02

Citaat:
Duyts kwam met haar paard Peter Dartel

Rein ook nog van geslacht veranderd onderweg? Had-ie tijd genoeg voor vermoed ik ;)

Bimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:05

Ibbel schreef:
Citaat:

Rein ook nog van geslacht veranderd onderweg? Had-ie tijd genoeg voor vermoed ik ;)

:=
Ik heb indd ook gehoord dat het een erg mooie rit was geweest.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:25

Ik was toeschouwer en een klein beetje groom, het was een prachtige dag voor deze rit en het enthousiasme straalde van de deelnemers af. Rein ging als een trein! Zag er erg leuk uit, en hij ging idd erg hard. We hebben nog wel een paar combi's de juiste weg gewezen omdat kennelijk een rood vlaggetje weg was (gehaald?) bij het begin van een ruiterpad.

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:58

Ibbel schreef:
Citaat:

Ik dacht ook al; een Vrouw die Rein heet? Apart?!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:41

Super gedaan Joyce!!!
Op naar de volgende overwinning!
Abby heeft het ook goed gedaan met Janet op haar eerste wedstrijd.

Bellafigura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 06:52

Tis al aangepast op horses.nl:

Afgelopen weekend wonnen Joyce van den Berg en Rein Duyts de 63 kilometer-ritten van de Marcroix endurancewedstrijd in Soest. Duyts kwam met zijn paard Peter Dartel door de nieuwe regels in een vreemde situatie terecht. ,,Niet ver van de finish werd ik gewaarschuwd dat ik te snel ging. Toen ben ik gaan stappen. Het was de omgekeerde wereld: klasse I ruiters vlogen me aan alle kanten voorbij.”

,,Het zotste is nog dat straks in Compiègne op de FEI-wedstrijd over 160 kilometer een minimumsnelheid geldt van 14 kilometer per uur. Terwijl wij hier vastzitten aan een maximumsnelheid van 14 km/u (voor behalen max aantal punten, red.)”, vertelt Duyts. Ook de winnaar van de andere groep reed een bijzondere rit. Joyce van den Berg startte tegelijkertijd met Sigrid Hoogduin. Drie kilometer voor de vetgate ging het mis. Met het nemen van een scherpe bocht naar rechts werden de benen van Lexus F, het paard van Hoogduin, vastgezogen in de modder en raakt hij uit balans. Samen met zijn amazone ging hij tegen de vlakte. Lexus kwam weer overeind en ging er zonder zijn berijdster vandoor. Gelukkig kon hij in de vetgate worden opgevangen. Sigrid Hoogduin zag af van verdere deelname. Haar vriendin Joyce van den Berg vervolgde de rit en won met haar paard Bas de Cardonne.

De endurancerit over 30 kilometer was goed bezet. Maar liefst 63 combinaties kwamen aan de start, 44 deelnemers reden de rit goed uit. Marin Fikke won deze klasse met zijn paard Bram van de Meijershoeve. In de kennismakingsronde haalden elf van de twaalf deelnemers hun diploma.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:10

Je bedoelt dat jij het hebt aangepast?