Duitse deelnemers voor EK springen bekend gemaakt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Duitse deelnemers voor EK springen bekend gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 07:32

http://www.knhs.nl

De Duitse hippische sportbond heeft de namen bekend gemaakt van de springruiters die uitgezonden worden naar het EK springen in Windsor van 25 tot en met 30 augustus.

Marcus Ehning, Meredith Michaels-Beerbaum, Thomas Mühlbauer und Carsten-Otto Nagel komen voor Duitsland aan de start. Reserveruiters zijn Marco K'utscher en Philipp Weishaupt.

De longlist van de Duitse federatie voor het EK dressuur dat gelijktijdig met het EK springen plaatsvindt in Windsor bestaat uit: Nadine Capellmann met Elvis VA, Heike Kemmer mit Bonaparte, Carola Koppelmann met Le Bo of Insterburg TSF, Susanne Lebek met Potomac, Matthias-Alexander Rath met Sterntaler-Unicef, Hubertus Schmidt met Donnelly, Ellen Schulten-Baumer met Donatha S en Monica Theodorescu met Whisper.
Na het internationale concours in Verden van 5 tot en met 9 augustus wordt bepaald wie de felbegeerde EK-tickets toegewezen krijgen.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:48

Reserveruiter Marco Poedersuiker?? :D Bokt sensuurtje :P
Dus geen Ludger Beerbaum. Krijgen we eens wat minder bekende namen te zien. Ook bij de dressuurruiters zie ik 3 namen die ik nog niet zo goed ken.

Ach het maakt eigenlijk niet zoveel uit wie ze sturen, wij NL hebben dadelijk een super equipe!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:01

Duitsland heeft wel veel problemen met dopinggevallen en uitspraken over doping. Snijden ze zich lekker in de vinger door altijd maar dezelfde ruiters te hebben uitgezonden. Zien hoe deze ruiters zich gaan redden naar zo in het diepe te zijn gegooid.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Duitse deelnemers voor EK springen bekend gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 11:02

Ik ben vooral benieuwd naar Marcus Ehning en Kuchengirl. De rest vind ik niet zo interessant.
Ludger Beerbaum had ik nu nog niet verwacht. Gotha is nog zo jong en zou imo nog niet zo'n zware opgave mogen springen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:05

Beerbaum zou ook eerst niet weer worden uitgezonden in verband met zijn uitspraak over doping. Naar Marcus Ehning ben ik ook benieuwd omdat die in Aken zo zwaar de mist in ging. Nou ja zak het wel zien daar op de tribune

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:07

hmwa heb er alle vertrouwen in dat duitsland gewoon een sterk team heeft hoor.

Toen het a-kader gebeuren daar nog bestond kon duitsland haast 3 a-kaders opzetten dus zo vaart zal het echt wel niet lopen, kijk maar na afgelopen weekend.

kijk ludger rijd een keer niet meer tja hij is een groot man in duitsland en daar buiten wie kent hem niet kan je beter vragen
maar ze hebben het vaker gered zonder ludger

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:57

Lithya schreef:
Beerbaum zou ook eerst niet weer worden uitgezonden in verband met zijn uitspraak over doping. Naar Marcus Ehning ben ik ook benieuwd omdat die in Aken zo zwaar de mist in ging. Nou ja zak het wel zien daar op de tribune

ik hoop toch niet dat je het over dat postzegelmuur incidentje hebt ? Dat is jaren terug gebeurd ...elke ruiter heeft wel eens pech en natuurlijk is dat jammer als het op z'on groot evenement gebeurd..maar Marcus heeft ook dit jaar weer bewezen dat hij er volledig staat , zelfs met 2 hele beste paarden ( Plot Blue was dubbel nul in de landenwedstrijd in Aken en Keukenmeisje was 3 de in de grote prijs van Aken) staat hij momneteel aan de top en staat tercht in het team ..

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:38

Nee dat incident bedoel ik niet omdat het een incident was en hij dit jaar dat paard goed aan het lopen heeft. Het lijkt alleen wel dat dat paard buiten kampioenschappen om beter loopt dan tijdens kampioenschappen, maar buiten dat blijft het een goed paard met een goede ruiter, dus dat gaat wel goed komen samen. Alleen zou het mooi zijn als Nederland de titel kan prolongeren natuurlijk.