Geluk en ongeluk in Nederlands tweespan veld

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Geluk en ongeluk in Nederlands tweespan veld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 09:58

http://www.hoefnet.nl


Harrie Verstappen was gisteren heer en meester in de marathon voor tweespan paarden. De menner uit Eersel staat na het onderdeel dressuur en de marathon op een derde plaats in het klassement. De koppositie na twee onderdelen is nog steeds voor Mieke van Tergouw, die in deze thuiswedstrijd na de dressuuroverwinning als zesde eindigde in de marathon. Ben Gosschalk is met een tweede placering in beide onderdelen de meest constant presterende deelnemer. De Fransman Franscois Dutilloy is met de vierde plaats in het klassement de beste buitenlandse deelnemer.

Riny Rutjens had het geluk aan zijn zijde. Net buiten hindernis vijf ging zijn wagen om. Omdat dit niet binnen het hindernisgebied gebeurde kon de menner na herstel van zijn aanspanning de wedstrijd vervolgen. De menner eindigde uiteindelijk als zeventiende en staat nu als zesde in het klassement. Minder geluk was er voor de Nederlandse deelnemer Henk Garrits. De menner uit Lieren vergat in hindernis zes door start te gaan en werd daarom gediskwalificeerd.

riviera2

Berichten: 614
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Geluk en ongeluk in Nederlands tweespan veld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:20

* Riny Rutjens ging net na hindernis vier om (de waterbak) hindernis 5 was wegens een te natte bodem uit het parcours gehaald ;)

JoyCiej007

Berichten: 17432
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Geluk en ongeluk in Nederlands tweespan veld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:38

Heb Riny inderdaad om zien gaan na hindernis 4, de waterbak. Maar in die wending was het dan ook wel heel glad en modderig.

Henk Garrits heb ik ook zien rijden, dat hij vergat te starten. Zonde.

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:05

Ik vraag me eigenlijk af hoe het is afgelopen met die paarden van die buitenlander (weet niet meer presies wara hij vandaan kwam) die in de waterbak omging,...

Riny was niet de enige die vergat door start te gaan, bij de 4-spannen ook 1 in hindernis 7, maar die draaide gelukkig snel om...

JoyCiej007

Berichten: 17432
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Geluk en ongeluk in Nederlands tweespan veld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:12

is er ook iemand ín de waterbak omgegaan ja? Dat heb ik dan net gemist ;) ging 't hard dan, was er iets mis met de paarden dan oid?

ZEJA

Berichten: 3106
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:14

suusje26 schreef:
Ik vraag me eigenlijk af hoe het is afgelopen met die paarden van die buitenlander (weet niet meer presies wara hij vandaan kwam) die in de waterbak omging,...

Riny was niet de enige die vergat door start te gaan, bij de 4-spannen ook 1 in hindernis 7, maar die draaide gelukkig snel om...



Rini is net na de waterbak omgeslagen.
Henk Garrits is de start vergeten bij hindernis 7 net als van de Kamp maar die zag het net op tijd.

sumic

Berichten: 1877
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Re: Geluk en ongeluk in Nederlands tweespan veld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:04

Ik zag net al de uitslagen van de tweespannen: Bennie 1, Mieke 2 en Riny 3! Heeft hij vandaag toch nog veel weten goed te maken! zou dit meteen het Nederlandse team worden?! met als 4de Harrie erbij? Ik ben benieuwd naar de beslissing van de bondscoach.

Mija
Berichten: 335
Geregistreerd: 20-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:31

Je kunt eigenlijk nu er 4 mogen niet zeggen wie nr 4 is, in iedergeval is Bennie de beste van alle 4! Als er maar drie hadden gemogen dan was het een heel gedoe geworden .Met vieren hebben ze nu zeer zeker kans op goud met landenteam. Bennie ,Mieke zullen hoog eindigen met Dressuur ,Bennie, is de beste in alle drie onderdelen, Riny goed dressuur en vaardigheid, Mieke goed alleen in dressuur , Harrie super-winnaar in de marathon.Hoe hoog ze scoren op WK ,wel bij de eerste 5-15 allemaal.

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:07

JoyCiej007 schreef:
is er ook iemand ín de waterbak omgegaan ja? Dat heb ik dan net gemist ;) ging 't hard dan, was er iets mis met de paarden dan oid?


Ja, en eigenlijk heel lullig, in een bocht naar rechts gleed het rechter paard uit, wagen bleef staan, linker paard viel er boven op, paard lag met kop onder water en heel erg spartelen, gelukkig was de groom erg goed en heeft het hoofd goed omhoog gehouden en linker paard was er snel uit waardoor ook het rechterpaard kon opstaan, 1 van de achterbenen zat goed onder het bloed en liep ook niet helemaal zuiver... Zou wel erger eruit hebben gezien dan achteraf echt is... Maar ik vind et jammer dat daar iets over te vinden is, ben erg benieuwd.

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Geluk en ongeluk in Nederlands tweespan veld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:47

Beide paarden hebben hechtingen en maken het naar omstandigheden goed, ze zijn vandaag naar huis gegaan.
We stonden er heel dicht bij toen het gebeurde.
We hebben er foto's van, wellicht dat die nog volgen.