Concrex Oncarlos pas in 2010 weer terug in de sport

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Concrex Oncarlos pas in 2010 weer terug in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 08:09

http://www.knhs.nl


Afbeelding
Tim Lips en Oncarlos tijdens de Olympische Spelen in Hong Kong.
foto door flying_tiger

Owaola voortaan Van Schijndel's Concrex Owaola.

Het toppaard van eventingruiter Tim Lips, Concrex Oncarlos (v. Faram), zal zijn come back pas in het voorjaar van 2010 gaan maken. Na de voortreffelijke prestatie van deze combinatie in de vier sterren eventingwedstrijd in Kentucky bleek de verwijdering van een minuscuul botsplintertje in de kogel van het rechtervoorbeen noodzakelijk. De operatie is voortreffelijk geslaagd en de revalidatie verloopt voorspoedig.

"Ik denk dat normaal gesproken eind oktober Concrex Oncarlos weer topfit en in wedstrijdconditie zou kunnen zijn. Probleem is dat er dan geen wedstrijden meer zijn. Om dit paard eerder in topvorm te brengen, dus voor Boekelo, zouden we net te veel risico moeten nemen en dat gaan we dus niet doen. Volgend jaar is het WK en daarop richten we nu ons vizier, voor zover het Concrex Oncarlos betreft", aldus Tim Lips. Daarnaast heeft Lips de beschikking over Van Schijndel's Owaola (Indoctro x Joost) en daarmee zet Lips koers richting het EK in Fontainebleau, dat in september dit jaar wordt gehouden.

"We hebben met Piet Raymakers overeenstemming weten te bereiken dat we ook aan Owaola de naam Concrex mogen toevoegen, waardoor het paard nu door het leven gaat onder de naam Van Schijndel's Concrex Owaola. Ik ben blij dat ik ook de beschikking heb over dit heel goede paard, dat de omscholing van springpaard naar eventing topper zo goed heeft doorstaan. Ik kan Van Schijndel en springruiter Piet Raymakers alleen maar dankbaar zijn dat ik met dit paard via de wedstrijd in Breda naar het EK kan gaan", aldus Tim Lips, die zeker weet dat Piet Raymakers in Fontainebleau zal zijn om hem aan te moedigen.

"Ik ken Piet goed en toen ik hem vertelde dat er een gerede kans is dat Van Schijndel's Concrex Owaola en mijn persoontje op het EK van start gaan was zijn reactie: 'dan ben ik er bij', en daar hou ik Piet aan!", aldus Tim Lips.

WandaJacco

Berichten: 142
Geregistreerd: 20-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:03

Mooi dat het goed is afgelopen! Het is echt een mooi paard :j

___Tessa___

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:11

Toen ik de titel las schrok ik even, maar gelukkig gaat het allemaal goed :)

NanceMiss
Berichten: 890
Geregistreerd: 08-02-09

Re: Concrex Oncarlos pas in 2010 weer terug in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:26

Gelukkig dat zowel de operatie als het herstel goed (zijn) gegaan.

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Concrex Oncarlos pas in 2010 weer terug in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:51

Jammer dat het langer gaat duren maar nu krijgt snowa echt de kans om door te breken. Echt super en tim mag idd blij zijn met eigenaren als piet en jo die snappen wat sport is.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Concrex Oncarlos pas in 2010 weer terug in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:29

toch netjes dat ze gaan voor het welzijn van het paard en niet toch pushen om toch bv aan Boekelo mee te kunnen doen :j
en connecties binnen het wereldje blijven handig, echt super dat Tim een extra toppaard mag uitbrengen!

Likemaaike
Berichten: 2994
Geregistreerd: 04-06-09

Re: Concrex Oncarlos pas in 2010 weer terug in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:44

Ow wat jammer pas in 201o nou ja beter laat dan nooit :)

Deleted

Berichten: 2055
Geregistreerd: 19-04-07

Re: Concrex Oncarlos pas in 2010 weer terug in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:08

Super dat ze eerst aan het paard denken en dan pas aan de wedstrijden :D