Mennen en 'mensen ook iets meegeven'

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Mennen en 'mensen ook iets meegeven'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 08:02

www.destentor.nl


Paul en Ineke Sueters combineren hun stalhouderij-activiteiten met wedstrijdrijden. Vierspan. Hij als menner, zij als groom "We rijden in de klasse 3, de op een na hoogste klasse.
We hebben genoeg punten om naar klasse 4 te gaan, maar daar zijn we nog even niet aan toe. Bovendien heb je dan met een heel ander kostenplaatje te maken. Dan heb je sponsors nodig."

Vier, vijf maal per week trainen zij. Begin augustus wacht hen weer een wedstrijd in Wierden, begin oktober het Nederlands kampioenschap in Hengelo.

De Emstenaar zet zijn ervaring voorts in voor aankoop van Friese paarden voor anderen en richt jonge paarden af. Hij heeft zich daarnaast bekwaamd als mensport-instructeur; geeft menlessen en leidt op voor het koetsiersdiploma. Thuis, maar ook elders. "Ik ga bij een manege in Zwolle menles geven. Daar doen ze nog niets aan mennen." Binnenkort treedt hij tevens op als examinator.

Ook het wedstrijdrijden wil hij wel eens van de andere kant bekijken. "Ik wil nog eens een jurycursus volgen. En dan de deelnemers iets meegeven op hun protocol. Want dat vooral vind ik belangrijk: mensen iets meegeven."

"Dat is het mooie van mensport: je kunt het tot op oudere leeftijd doen", stelt Sueters zich voor.