Vrouw uit Meer verwaarloost paarden en pony's opnieuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vrouw uit Meer verwaarloost paarden en pony's opnieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 09:18

www.nieuwsblad.be / Nieuwsredactie

In een loods in Meer heeft de Inspectie Dierenwelzijn twee paarden, zes pony's en een aantal honden in beslag genomen. De dieren waren verwaarloosd.
De beesten bevonden zich in stallen aan Hoogeind in Meer. De verwaarlozing kwam aan het licht na een dispuut tussen de huurder en de eigenaar van de stallen. Na een controle door de politie kwam de Inspectie Dierenwelzijn van het ministerie van Volksgezondheid ter plaatse.

De inspecteurs hebben beslist om twee paarden, zes pony's en enkele honden mee te nemen. 'De omstandigheden waarin de dieren leefden, lieten te wensen over. Ze waren al een tijdje niet meer buiten geweest', zegt de politie. 'De dieren waren niet graatmager, maar het mest was al weken niet meer uit de stallen gehaald.'

De in beslag genomen dieren zijn naar een paardenasiel overgebracht. Daar moeten ze opnieuw op krachten komen. De eigenares van de dieren werd opgespoord. Ze zou zich al enkele dagen niet meer in de stallen hebben begeven.

De vrouw leefde in onmin met de eigenaar van de stallen. Ze zou al een tijdje geen huur meer hebben betaald. De eigenaresse krijgt tot 10 augustus de tijd om een nieuw en geschikt onderkomen te vinden voor de dieren.

'De dieren waren vorige maand al verwaarloosd aangetroffen in een loods in Brasschaat', zegt Eric Van Tilburgh, hoofd Dierenwelzijn. 'De brandweer is toen gevorderd om ze water te geven.'

Na een huurgeschil met de eigenaar kwam Dierenwelzijn de beesten vorige week in Meer opnieuw op het spoor. 'De honden, vier bulterriërs en een jack russel, vertoonden bijtwonden en waren nog altijd niet voorzien van een chip', zegt Van Tilburgh. 'Ze zijn overgebracht naar een dierenasiel in Loenhout.'

De paarden en pony's komen nu opnieuw op krachten in het paardenpension Old Horse Lodge in Laarne. De eigenares van de dieren is gisterenmiddag verhoord. 'Ze krijgt haar dieren pas terug als de kosten van de opvang betaald heeft en als ze ons de garantie geeft dat ze de beesten deftig kan verzorgen.'

Caesar

Re: Vrouw uit Meer verwaarloost paarden en pony's opnieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:21

Hoe krijgen ze het toch voor elkaar om nog te zeggen dat ze deze dieren terug kan krijgen?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:24

:+
veels te laag gestraft voorzoiets
niet meteen gaan schreeuwen van 'ff 5 minuten in een kamertje met die dierenbeul' maar dit is wel erg laag
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-07-09 09:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 09:25

Nou was dit in Vlaanderen.. :+

Edit: ja, snel je post veranderen he }>

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:26

Ja idd, je geeft die dieren dan toch niet meer terug?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:28

Cayenne schreef:
Nou was dit in Vlaanderen.. :+

oeps :+
maar dit is nog steeds een behoorlijke lage straf voor zoiets

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:30

België is het paradijs voor zulke mensen, voor criminelen, verkrachters, moordenaars enzovoort... Straf? Wat is dat? :)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:08

citaat:
De inspecteurs hebben beslist om twee paarden, zes pony's en enkele honden mee te nemen.

spelfoutje? beslist = besloten toch? haha :+

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:09

nee wat beslissen en besluiten zijn heel andere werkwoorden :D

Maarem, ik snap niet dat ze weer een kans krijgt om die dieren terug te krijgen :n

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:10

Toch belachelijk dat mensen na zoiets gewoon hundieren kunnen terug krijgen?

zucht....Ik zeg niets meer, ik vind het zo langzamerhand een verspilling worden. Wanneer komen er nou eens goede regels en wetten voor dit soort dingen?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:42

Echt waar :roll: Ze kan de dieren zelfs nog terug krijgen ook 8)7 Wat is dat voor iets achterlijks...Iemand die al 2x heeft bewezen niet voor haar beesten te zorgen toch nog die dieren terug geven. Dan weet je toch bij voorbaat al dat je ze na een tijdje weer op kan halen...

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:53

Te gek voor woorden, als ze de paarden weer terug krijgt, dan kunnen ze voor de 3x opdraven en is het mischien wel te laat.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:00

pff indd dat ze ze terug kan krijgen vind ik echt absurt !
arme beesten

Sunflower1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:03

|( |( |( Dieren hebben schijnbaar geen rechten. Dit jaar is echt extreem in dieren dumpen en verwaarloosing kan er alleen maar om huilen. Iedere jaar wordt het erger ik maak het dagelijks mee.
groetjes Andrea

Morias

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:54

Gewoon de beesten terug geven tuurlijkkk en dan dalijk beginnen te piepen als ze nog een keer een melding krijgen en ze niet meer leven!

Ze moeten gewoon zorgen dat die beesten ergens anders een goed leven krijgen niet meer bij haar!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:59

Nee niet meer terruggeven maar net zoals in Amerika voorleggen aan een rechter.
Is toch niet te geloven, en dit is al de 2e x ze zal het nu heus niet beetr gaan doen. Hopelijk kan(wil) ze de rekening niet betalen voor de opvang. Krijgt ze ook mooi de dieren niet terug.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:19

nu ben ik eigenlijk heel erg benieuwd naar de naam van deze dame.
ik hoop niet dat het dezelfde is die voorheen op onze stal heeft gestaan en dit dus al veel meerdere keren op haar geweten heeft.

Ongelooflijk dit, jammer genoeg heb ik er niets van gezien/gemerkt in Meer. Triest voor de dieren,wederom weer de dupe van zo'n ... persoon.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:34

wat een achterlijk gedoe....als de dieren weer op krachten zijn gekomen krijgt ze ze weer terug....om ze vervolgens weer opnieuw te kunnen laten verwaarlozen.....het zal wel aan mij liggen dat ik dit dus weer niet begrijp...

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:32

Waarom krijgt dat stuk ongeluk überhaupt nog dieren. Er moet nodig eens betere wetgeving komen die het mogelijk maakt dat mensen helemaal geen dieren meer mogen houden wanneer ze in de fout gaan. Zelfs nog geen goudvis...

Morias

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:38

Citaat:
geerke

wat een achterlijk gedoe....als de dieren weer op krachten zijn gekomen krijgt ze ze weer terug....om ze vervolgens weer opnieuw te kunnen laten verwaarlozen.....het zal wel aan mij liggen dat ik dit dus weer niet begrijp...

Nou je bent niet de enigste! Ik snap ook niet dat ze ze terug krijgt en zeker niet als ze al een keer zo ed fout in is gegaan!!!

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:54

Opnieuw.. Dan moet er een veel hogere straf komen voor haar!!

Rixt_HVJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:42

arme beesjes je zou maar zo'n baasje hebben!!!!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:49

timokyana schreef:
nu ben ik eigenlijk heel erg benieuwd naar de naam van deze dame.
ik hoop niet dat het dezelfde is die voorheen op onze stal heeft gestaan en dit dus al veel meerdere keren op haar geweten heeft.

Ongelooflijk dit, jammer genoeg heb ik er niets van gezien/gemerkt in Meer. Triest voor de dieren,wederom weer de dupe van zo'n ... persoon.

Ik weet wie je bedoelt TK, en ook ik ben erg benieuwd of het dezelfde persson betreft!
Ze komt nog steeds in Zundert, dus woont nog in de omgeving!

sarahwebbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:51

1 x waarschuwen moet genoeg zijn voor zo iemand, gelijk nooit meer een dier binnen straal van 500 meter! diep triest