EK Dressuurteam wordt na CDI Hickstead vastgesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

EK Dressuurteam wordt na CDI Hickstead vastgesteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 10:31

http://www.knhs.nl

Het Nederlandse dressuurteam dat gaat deelnemen aan het EK in Windsor krijgt zijn vaste vorm na Hickstead. Er zijn twee observatiemomenten geweest. Dat waren de Nederlandse kampioenschappen in De Steeg en het CHIO Rotterdam.

"Tijdens de wedstrijd in Hickstead aankomend weekend wil ik nog een aantal combinaties bekijken om kort na Hickstead de Topsport Commissie Dressuur (TCD) te informeren over mijn keuze. Die zal op haar beurt mijn advies wegen en het team voordragen aan het bestuur van de KNHS, die uiteindelijk de formele beslissing neemt", aldus bondscoach Sjef Janssen. Naast het team zullen ook enkele combinaties worden aangewezen als reserve.

In augustus belegt Janssen een trainingskamp voor het team en de reserves. Janssen wil de mogelijkheid openhouden om aan het trainingskamp deel te nemen en/of aan de wedstrijd in het Belgische Hansbeke. Deze wedstrijd is echter geen selectiemoment. "Mijn team staat vast na Hickstead en alleen in geval van een blessure of wanneer een combinatie die deel uitmaakt van het team zich terugtrekt, kan een reserve worden ingezet", aldus Janssen.

Verwant artikel:

[VN] Sjef Janssen heeft een luxe probleem voor het EK

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:20

In theorie zou de 76.553% van Adelinde toch genoeg moeten zijn... ;)

Cayenne

Re: EK Dressuurteam wordt na CDI Hickstead vastgesteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 17:26

Dat gaan we wel zien na de kur denk ik :)

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:33

Dat vraag ik me af, aangezien het team wordt samengesteld aan de hand van GP-scores, en niet aan de hand van de kür...

Edit: (Je hebt gelijk als je bedoelt dat de kür wel wat zal zeggen over de stabiliteit van Parzival; als ie daar ineens spoken ziet is de kans verkeken natuurlijk.)
Laatst bijgewerkt door MargreetB op 25-07-09 17:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 17:33

Ik bedoel eigenlijk dat Sjef na de kur het EK team bekend gaat maken :D Dat hij niet meetelt is idd zo.

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:36

O op die manier... :D

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 23:14

Ik denk dat Sjef de 4 deelnemers nu al in zijn hoofd heeft, maar dat hij het eerst héél erg voorzichtig probeert te vertellen aan Anky, om er vervolgens nog één wijziging in aan te brengen...... :=

:D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 05:01

:') CGJ

Edward moest minimaal 64% halen voor een EK plaats en dat heeft ie, dus die gaat sowieso al mee.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:24

Ik lees de post van CGJ iets anders

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 16:25

Op basis van de laatste resultaten zou Nadine af moeten vallen. Dan zou het zijn:
1. Edward
2. Adelinde
3. Imke
4. Anky
(5. HP)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:27

MargreetB schreef:
Op basis van de laatste resultaten zou Nadine af moeten vallen. Dan zou het zijn:
1. Edward
2. Adelinde
3. Imke
4. Anky
(5. HP)

Heb jij je huiswerk wel goed gedaan?

De laatste resultaten van Anky en HP kwamen volgens mij uit een rechtstreeks gevecht in de GP Aken:
HP-Nadine: 72.468
Anky-Salinero: 71.362
De special en de kur tellen voor de team-samenstelling in principe niet mee, tenzij er bijzonder "slecht" gepresteerd wordt in een van die rubrieken.

Maar aangezien de KNHS site al melding maakt van een zekere plaats voor Anky, vrees ik dat HP het dit keer zuur moet bekopen. Mag ie als reserve met Ed mee.
Hij heeft er voor gekozen om bewust niet met Nadine te starten in Hickstead, en heeft zodoende de kans laten liggen om Adelinde of Imke rechtstreeks te verslaan. Gegokt en verloren heet zoiets dan denk ik. Gehoopt op een matige Imke, en verrast door een pijnlijk verrassende comeback van Parzival. Wel mooi 2e in Aken, maar dat was vorig jaar voor Adelinde óók niet genoeg om mee te mogen doen in Hongkong.
Ja, het is een wreed spel af en toe. Ik wens Sjef wijsheid en sterkte... :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 04:58

MargreetB schreef:
1. Edward
2. Adelinde
3. Imke
4. Anky
(5. HP)

Sinds wanneer is Escapado, Nadine? :?

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:19

Cayenne schreef:
MargreetB schreef:
1. Edward
2. Adelinde
3. Imke
4. Anky
(5. HP)

Sinds wanneer is Escapado, Nadine? :?

Zie mijn post hier http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=1145622&&start=500 , die van gisteren 19.12. Die scores die ik daar heb genoemd, zíjn van Nadine, niet van Escapado.

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:24

CGJ12 schreef:
MargreetB schreef:
1. Edward
2. Adelinde
3. Imke
4. Anky
(5. HP)

Heb jij je huiswerk wel goed gedaan?

De laatste resultaten van Anky en HP kwamen volgens mij uit een rechtstreeks gevecht in de GP Aken:
HP-Nadine: 72.468
Anky-Salinero: 71.362

De special en de kur tellen voor de team-samenstelling in principe niet mee, tenzij er bijzonder "slecht" gepresteerd wordt in een van die rubrieken.

Maar aangezien de KNHS site al melding maakt van een zekere plaats voor Anky, vrees ik dat HP het dit keer zuur moet bekopen. Mag ie als reserve met Ed mee.
Hij heeft er voor gekozen om bewust niet met Nadine te starten in Hickstead, en heeft zodoende de kans laten liggen om Adelinde of Imke rechtstreeks te verslaan. Gegokt en verloren heet zoiets dan denk ik. Gehoopt op een matige Imke, en verrast door een pijnlijk verrassende comeback van Parzival. Wel mooi 2e in Aken, maar dat was vorig jaar voor Adelinde óók niet genoeg om mee te mogen doen in Hongkong.
Ja, het is een wreed spel af en toe. Ik wens Sjef wijsheid en sterkte... :j

Op het onderstreepte heb ik al gereageerd in het andere topic (mee eens, maar ga ik hier niet herhalen).

Voor het overige ben ik het ook geheel met je eens. Had ie maar moeten rijden. (En dan was het ook nog maar de vraag of hij het wel had gered...)

CGJ, weet jij wanneer het 'grote nieuws' verwacht wordt?? Want 'na Hickstead' is toch een lichtelijk ruime periode...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:16

MargreetB schreef:
CGJ, weet jij wanneer het 'grote nieuws' verwacht wordt?? Want 'na Hickstead' is toch een lichtelijk ruime periode...

Nee. Maar ik weet wel iets meer dan een ander.

De ruiters weten het zelf ook niet.
Het is net als met het middelbare school examen: Als je gebeld wordt zit het fout.... :D

Misschien dat Sjef het dit keer per SMS doet of gewoon 's avonds in bed vertelt

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:02

Komt er inmiddels *witte rook* uit de schoorsteen?

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:19

CGJ12 schreef:
MargreetB schreef:

Nee. Maar ik weet wel iets meer dan een ander.

Ja, wat denk je waarom ik het aan jou vraag... :D

CGJ12 schreef:
De ruiters weten het zelf ook niet.
Het is net als met het middelbare school examen: Als je gebeld wordt zit het fout.... :D

Misschien dat Sjef het dit keer per SMS doet of gewoon 's avonds in bed vertelt

Dat geloof ik nooooooooit, dat ie dat doet... tenzij hij bij HP in bed ligt... (Of is dat wat je bedoelt met: 'ik weet wel iets meer dan een ander' := ;-) )

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:27

Sluit dit topic maar af.
Het is bekend.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:29

Vertel. Wie worden het?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:08

Happie mag groomen...........
:D