Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

_Zsazsa_ schreef:Ben heel benieuwd naar de uitspraak, hoop niet dat ze haar voor 2 jaar schorsen hoor! Hebben we geen duitste super concurentie voorlopig! En bovendien geloof ik nog steeds niet dat ze het express gedaan heeft.
Kan iemand me trouwens vertellen wat het Shivering Syndrom inhoud?
ranna schreef:Ik vind de hele zaak een lachertje. Totaal niet serieus te nemen. De FN maakt zichzelf ook een clown zo langzamerhand.
Die hele aanklacht moet gewoon vervallen.
Ze heeft niets verkeerd gedaan en direct verteld hoe of wat en dat had niets te maken met het prestatieverhogen van het paard.

Sammie schreef:De secretaris van de Duitse paardensportfederatie FN Soenke Lauterbach dreigde onlangs al met extra maatregelen. ,,De FN stapt naar de CAS als Isabell Werth een ‘te milde’ straf krijgt opgelegd."
In dat geval excuus
Urielle schreef:Sammie schreef:De secretaris van de Duitse paardensportfederatie FN Soenke Lauterbach dreigde onlangs al met extra maatregelen. ,,De FN stapt naar de CAS als Isabell Werth een ‘te milde’ straf krijgt opgelegd."
Wat een *censuur*
Jaaaarenlang sleept Isabell medailles binnen, is de glorie van Duitsland, het vlaggeschip van de dressuurwereld en nu wordt ze daar verdikkeme door de stront getrokken en in haar rug gestoken.
Dat ze aktie ondernemen vind ik niet meer dan ok, maar om daar dit soort dingen nog eens bij te doen... uitspraak is uitspraak.
Ik vind het dieptriest.
zipje71 schreef:ik denk meer dat Urielle bedoeld dat de FN Isabel wel iets meer kan steunen in plaats van te roepen dat als de straf niet hoog genoeg is ze dan meteen naar de CAS stappen. Ze heeft veel voor Duitsland betekend en nu laten ze haar als een baksteen vallen.
Thanks voor de verduidelijking! pharagirlke schreef:ranna schreef:Ik vind de hele zaak een lachertje. Totaal niet serieus te nemen. De FN maakt zichzelf ook een clown zo langzamerhand.
Die hele aanklacht moet gewoon vervallen.
Ze heeft niets verkeerd gedaan en direct verteld hoe of wat en dat had niets te maken met het prestatieverhogen van het paard.
Ik betwijfel of Isabelle het een lachertje vind... Ik weet niet of je weet welke straf ze al geopperd hebben? Die is niet mals..
Ben benieuwd... Ik hoop voor haar dat het meevalt maar die "milde straf"... Daar vrees ik wat voor... Duitsland kennende.
Citaat:[VN] Isabell Werth legt verklaring af omtrent dopingbeschuldiging
... Daarom heb ik mijn dierenarts Hans Stihl gevraagd of deze ziekte behandeld zou kunnen worden. Dokter Stihl vertelde mij dat er nog geen geneesmiddelen zijn die de ziekte volledig kunnen genezen, maar dat een aantal behandelde paarden goed op een bepaald medicijn reageren, genaamd Modecate. Dit medicijn bevat de werkzame stof Fluphenazine.
We hebben Whisper op 16 mei 2009 met dit medicijn behandeld om te kijken of hij zou reageren. Dit was inderdaad het geval, aangezien de evenwichtsstoornissen minder werden en er daardoor ook minder ongecontroleerde bewegingen volgden.
Ik heb mijn dierenarts tevens gevraagd wanneer dit middel weer uit zijn bloed verdwenen zou zijn. Dokter Stihl vertelde mij dat zijn ervaringen uitwezen dat dit meestal na zes dagen zou gebeuren, maar dat we hier nooit helemaal zeker van konden zijn.
Daarom hebben we uit veiligheidsoverwegingen besloten om Whisper pas weer op 30 mei 2009 te laten starten tijdens de wedstrijd in Wiesbaden.
Dit besluit heb ik met een zuiver geweten genomen, in volledige overtuiging van mijn gelijk.
Toch werd tijdens een dopingcontrole van de FEI nog resterende sporen van deze stof gevonden.
De reden hiertoe zou kunnen zijn dat het laboratorium een nieuwe analyse-methode heeft toegepast.
De FEI heeft mij onmiddellijk een startverbod opgelegd omdat dit nou eenmaal de regels zijn bij dergelijke gevallen. Dat de restsporen op dit moment niet meer werkzaam zijn bij mijn paard, maakt volgens de voorschriften niet uit...