Echt vreselijk voor het paard en de eigenaren. Het is van de gekken dat je voor dit soort dingen bang moet zijn als je paard onbewaakt op de wei staat! Het gebeurt zo vaak, het is gewoon ziekelijk. Mensen die zich hieraan schuldig maken moeten in een gesticht (nadat hetzelfde bij hun is gedaan
) en mogen er nooit meer uit, je bent toch niet goed bij je hoofd als je dit soort dingen doet?!
spicegirl schreef:ik vind het zo vreemd.als je dat met een paard wil doen, en het is duidelijk pijnlijk, dan blijft een paard toch niet staan? na een klap loopt ie toch weg? moeten ze dan niet met zn 2en zijn-een die het paard vasthoud?
Dit vraag ik me dus ook altijd af. Mss dat de paarden die het slachtoffer worden van zo'n ziekelijke actie gewoon te lief zijn. Maar vooralsnog lijkt het me dat als zelfs een echte goedzak pijn heeft, dat het paard wel wegrent ook al zijn er 2 mensen bij. De reactie op pijn en angst is nog altijd vluchten... Ook als het bijv aan een halster word vastgehouden zal het zichzelf los proberen te trekken. Ik ben blij dat mijn merrie altijd vrij afstandelijk is als het op vreemden aankomt en ik durf met zekerheid te zeggen dat ze flink uit zal halen zodra ze onraad ruikt. En daar ben ik erg blij mee!