Fries paard in Leiden mishandeld - beloning voor gouden tip

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Fries paard in Leiden mishandeld - beloning voor gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 15:37

http://www.dvhn.nl

De politie zoekt naar de dader of daders die de Friese merrie Hylke in de nacht van maandag op dinsdag 13 en 14 juli gruwelijk hebben mishandeld. Het dier staat in het miniweitje tussen de Buys Ballotstraat en de De Sitterlaan in de Professorenwijk.

De Dierenbescherming Rijnland looft 500 euro beloning uit voor de tip die leidt tot de aanhouding van de dader of daders van de mishandeling.

De Friese merrie Hylke, 23 jaar, is in het miniweitje tussen de Buys Ballotstraat, Van 't Hoffstraat en de De Sitterlaan zowel inwendig als uitwendig met één of meerdere stokken misbruikt en geslagen. In februari dit jaar was hetzelfde paard ook al slachtoffer van mishandeling maar toen is geen aangifte gedaan omdat er 'slechts' oppervlakkige verwondingen waren.

Van Egmond heeft een sterk vermoeden dat de dader of daders bekend zijn met de situatie in de buurt omdat het miniweitje 'verborgen' lig tussen huizen. ,,Twee inspecteurs van de Dierenbescherming hebben onderzoek gedaan en hebben een sterk vermoeden dat de dader of daders in ieder geval de weg kennen omdat het daar 's nachts donker is en het weitje is afgezet met schrikdraad. Maar dat betekent nog niet dat zij per se uit de buurt hoeven te komen.''

Eigenares Paula Hoek en haar dochter Diana vonden Hylke vorige week dinsdagochtend in haar stal, waar ze een afwezige indruk maakte. Inmiddels wordt er rondom de klok bij het weitje gewaakt en is de politie bezig met een buurtonderzoek.

deflin

Re: Fries paard in Leiden mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:38

En daar gaan we weer!!
er waren nog niet genoeg mishandeld zeker

previr

Re: Fries paard in Leiden ernstig mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 06:22

lijkt een hobby te worden............

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 06:25

jeee...alweer... :( ik hoop dat ze erachter komen wie de daders zijn.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 06:30

En dan krijgen ze een omhoog gestoken vingertje en zegt de nederlandse wet "dat mag jij niet weer doen stout persoontje " en vervolgens gaat dit persoontje weg en lacht zich drie keer in de ronde!!!!!!!!!
Nee als het aan mij mag lag wil ik dit stuk gtreejfhfr graag zelf een leuke straf geven die hem doet piepen en schreeuwen!!!!!!!!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 06:44

ik vind het ongeloofelijk dat dit kan, het lijkt wel een hype te worden je hoort het steeds meer, ik vind dat hier veel en veel harder tegen op getreden moet worden, ongeloofelijk dat mensen hier mee weg komen..

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 06:48

Waarom slaan die paarden niet eens mega goed van zich af! :(

Morias

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 07:26

Waar gaat het tegenwoordig heen! Het lijkt indd wel een hobby te worden! Dalijk durven we onze paarden niet eens meer buiten te zetten!

Van mij mogen ze bij de dader t zelfde doen als dat ze bij de merrie gedaan hebben! Daar heb ik dan echt geen medelijden mee!

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 07:32

niet normaal dit! echt niet! Gelukkig nooit zelf of van dichtbij meegemaakt... het zou je maar gebeuren zeg (of ja lieve paardje)... :(

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 07:42

Jemig!
Ik woon in deze wijk, ong 200 meter hiervandaan..
Vorige week al een geit 100 meter bij mn paardje vandaan en nu dit..

Gaat de slechte kant uit! Hoop dat ze er wel achteraangaan..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 07:54

Gatver volgens mij weet ik die paarden wel te staan ja, komt wel steeds dichterbij. Hoop echt dat als ze bij ons op land komen dat het licht ze uit de ogen geslagen wordt

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:09

Leefde PistolenPaultje nog maar.....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:38

De wet moet veranderen! Daarom kunnen de DB en wie dan ook niks doen.
Een paard heeft dezelfde rechten als een fiets, en een paard mishandelen is dus net zo 'strafbaar' al het slopen van iemands fiets.
Dieren in de veeteelt sector hebben veel meer rechten, paarden zouden op z'n minst dezelfde rechten moeten hebben.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:19

ik vind het zo vreemd.als je dat met een paard wil doen, en het is duidelijk pijnlijk, dan blijft een paard toch niet staan? na een klap loopt ie toch weg? moeten ze dan niet met zn 2en zijn-een die het paard vasthoud?
ik stel voor om met de dader (s) hetzelfde te doen. en ja-wij leven duidelijk nog in de middeleeuwen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:23

Ik weet niet wat ik moet zeggen.. hoe kan een mens nou tot zo iets in staat zijn

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:24

Walgelijk, echt ziek....... :n

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:26

gatverdamme, arm beestje. Ik durf mijn paarden ook nog maar moeilijk buiten te laten s'nachts hoor... hier was het vorig jaar ook raak. Bah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:38

Echt vreselijk voor het paard en de eigenaren. Het is van de gekken dat je voor dit soort dingen bang moet zijn als je paard onbewaakt op de wei staat! Het gebeurt zo vaak, het is gewoon ziekelijk. Mensen die zich hieraan schuldig maken moeten in een gesticht (nadat hetzelfde bij hun is gedaan ~~}> ) en mogen er nooit meer uit, je bent toch niet goed bij je hoofd als je dit soort dingen doet?!

spicegirl schreef:
ik vind het zo vreemd.als je dat met een paard wil doen, en het is duidelijk pijnlijk, dan blijft een paard toch niet staan? na een klap loopt ie toch weg? moeten ze dan niet met zn 2en zijn-een die het paard vasthoud?

Dit vraag ik me dus ook altijd af. Mss dat de paarden die het slachtoffer worden van zo'n ziekelijke actie gewoon te lief zijn. Maar vooralsnog lijkt het me dat als zelfs een echte goedzak pijn heeft, dat het paard wel wegrent ook al zijn er 2 mensen bij. De reactie op pijn en angst is nog altijd vluchten... Ook als het bijv aan een halster word vastgehouden zal het zichzelf los proberen te trekken. Ik ben blij dat mijn merrie altijd vrij afstandelijk is als het op vreemden aankomt en ik durf met zekerheid te zeggen dat ze flink uit zal halen zodra ze onraad ruikt. En daar ben ik erg blij mee!

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:38

Ik word altijd zo verschrikkelijk sip van dit soort berichten, of het nu om paarden gaat, kinderboerderijen.
Hoe ziek moet je zijn om een weerloos dier iets aan te doen ?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:41

en gewoon weten dat je niet of nauwelijks gestraft word...

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:54

Zou graag zien dat bij dit soort misdaden, oog om oog, tand om tand als straf zou worden toegepast. Medische hulp en pijnstilling dan ook pas na een aantal uur, paard heeft ook dat moeten doorstaan.

Zoek toch nog werk, ik solliciteer wel als beul, miniumloon is een gepaste vergoeding...................

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:16

of gratis-als hobby }>

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:19

Thirsa_ schreef:
Walgelijk, echt ziek....... :n

meer woorden dan dat heb ik er ook niet voor over, word er gewoon misslijk van. :r

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:20

Mijn schoonmoeder woont daar een metertje of 100 vandaan.
Vind het een beetje vreemd want daar is opzich best veel toezicht.
Er wonen mensen naast,tegenover en er zit een bedrijf naast.
Paardje Santos van bokt heeft daar toch ook een tijd gestaan?

Vroeger vroeg ik mezelf af wat dat soort mensen mankeert,nu denk ik standaard die zijn gek en komen in aanmerking voor openbare executie.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:44

Bah dit is nu al het 3de paard in twee weken. Het begint idd op een (zeer zieke) hobby te lijken :r