Het gebied (ruim 3.000 ha groot) in en rondom Wellington, een stad van bijna 60.000 inwoners, gelegen in Palm Beach County (Florida), huisvest duizenden paarden en honderden aan paarden gerelateerde bedrijven. In de internationale spring en dressuursport is Wellington vooral bekend door het twaalf weken durende wintercircuit WEF, georganiseerd door de Wellington Equestrian Partners (WEP).
Ook de wereldtop van de polosport komt in de winter aan zijn trekken gedurende een zestien weken durend circuit, georganiseerd door de Internationale Polo Club Palm Beach (IPC). De contacten tussen de organisaties achter de beide wintercircuits waren al warm en zijn nu omgezet in een officieel partnership. Komend jaar zullen de belangrijkste wedstrijden van het WEF op zaterdagavond plaats vinden en op zondag worden gevolgd door de grote polotoernooien. John Goodman, de man achter de IPC treedt toe tot de investeringsgroep van het WEP. Dit comité investeert in totaal 230 miljoen dollar, met als doel van Wellington ‘de hippische lifestyle hoofdstad van de wereld’ te maken.
Voor mijn gevoel is Wellington dat al hoor, het is echt een en al paard daarzo, helemaal geweldig. Ik verhuisde er mogen nog heen als ik de mogelijkheid had.
RiderLiza
Geplaatst: 16-07-09 12:50
Oreo schreef:
Voor mijn gevoel is Wellington dat al hoor, het is echt een en al paard daarzo, helemaal geweldig. Ik verhuisde er mogen nog heen als ik de mogelijkheid had.
Mee eens, mee eens!! Het is daar gewoon hélémáál fantastisch!! Echt zo kei gaaf!! Ik zou er inderdaad ook morgen nog heen verhuizen, wat een ongelooflijke sfeer hangt daar!
Ik wou net zeggen, is dat het nog niet? Wellington is echt super gaaf, en inderdaad als ik de mogenlijkheid had, en de centen ervoor dan was ik liever gister vertrokken dan morgen. Super is het daar, veel paarden en veel bekende ruiters, en je komt er nederlanders tegen!! dus je eigen taal kan je ook nog mooi onder houden aangezien er veel nederlandse ruiters en grooms naast de mexicanen daar zitten