De Belgische paardensportfederatie heeft de namen bekend gemaakt van de paarden en ruiters die Belgie zullen vertegenwoordigen tijdens de Wereldkampioenschappen voor jonge Dressuurpaarden voor jonge paarden in Verden.
Na vijf nationale selecties was het Vlaamse dressuurcomite in staat om twee vijfjarigen en twee zesjarigen te selecteren.
De sterkst presterende combinatie tijdens de kwalificatierondes was Philippe Jorissen op de merrie Agneta. De combinatie won 3 kwalificatiewedstrijden en bereikte een overall score van 8.4 tijdens de laatste wedstrijd, met een 9.5 voor de draf.
De geselecteerde paarden voor Belgie zijn:
vijfjarigen:
* Andre de Vlieger - Zunora S * Dominique Mohimont - Belafonte * Reserve 1: Nick van Laer - Londen van de Roshoeve * Reserve 2: Tom Heylen - Highlight * Reserve 3: Dominique Mohimont - Zidane
zesjarigen:
* Philippe Jorissen - Agneta * Nick van Laer - Dayano * Reserve 1: Bjorn Vileyn - Delano H * Reserve 2: Andre de Vlieger - Waldemar S * Reserve 3: Philippe Jorissen - Der Konig DAH
Ik heb de paarden van Dominique Mohimont gezien in Vierzon afgelopen, de 5 jarige is een erg leuk paard, die goed en correct kan bewegen, ben benieuwd!
horseyfries
Geplaatst: 14-07-09 17:23
Thomas schreef:
Ik denk dat dat afhangt van de prestaties die in Verden worden neergezet
jammer, mijn juf doet normaal ook altijd mee met de jonge paarden voor Belgie, maar gaat nu met dr merrie voor de grand prix. ( was toch de planning) maar goed, ik ben iig van de partij! Heb dr al zin in!
En ik maar denken dat enkel paarden met een belgisch papier mochten aantreden voor dat land. Dayano is BWP gekeurd maar verder is hij op en top duits gefokt. (heeft Holsteins papier). Florencio is ook gekeurd voor Nederland maar die liep onder Duitse vlag als ik mij goed herinner.
Cil_
Geplaatst: 15-07-09 09:33
Wat is de afstamming van de voor België geselecteerde paarden?
peetje82
Geplaatst: 15-07-09 21:55
Florencio liep toch gewoon onder HP Minderhout voor NL, toch niet beter te weten..... Kan dr ook naast zitten natuurlijk!
Florencio liep idd onder de duitse vlag, die erkenden op dat moment wel zijn kwaliteiten. En Dayano word natuurlijk door een Belgische ruiter gereden wn heeft daar zijn selektie gelopen.
Cil_
Geplaatst: 17-07-09 13:37
[quote="badtothebone"]Florencio liep idd onder de duitse vlag, die erkenden op dat moment wel zijn kwaliteiten.] Ben het helemaal met je eens! In het jaar dat Special met Sarah van Fessem kampioen werd bij Pavo cup, was ik als toeschouwer aanwezig. Dat Florencio niet veel hoger eindigde kon ik niet begrijpen (lees: heb me rot geërgerd). Gelukkig heeft KWPN hem later op waarde moeten schatten niet in de geringste mate door het grote aantal dekkingen (fokkers herkennen/waarderen blijkbaar wel een goede dressuurhengst) .