Sfeerverslag en foto's van nat CSI Twente 2009!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Sfeerverslag en foto's van nat CSI Twente 2009!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 12:03

Nieuwsredactie

Afbeelding
Hoe anders kan deze samenvatting worden begonnen dan met het onderwerp regen? CSI Twente 2009 zal de boeken in gaan als de meest natte uit de geschiedenis.

Afbeelding
Als tegenbewijs direct een foto waarop de zon scheen. Alle vier de dagen heeft de zon nauwelijks geschenen. Hier zie je een aantal laarzen het parcours verkennen.

Afbeelding
Uiteraard draait het tijdens CSI om de topsport. Echter heeft CSI tot op heden altijd nog plaats geboden aan de basissport en tevens wedstrijden voor jonge paarden. Hier is Pim Mulder te zien op Wizzard (v Metropole) tijdens een wedstrijd voor zesjarige paarden.

Afbeelding
Zo nu en dan was het een drukte van een jewelste in de losrijpiste.

Afbeelding
Zoals de meesten bekend is, heeft de zware en aanhoudende regenval ervoor gezorgd dat op vrijdag het complete programma van CSI Twente gestaakt is. Dit is nog nooit voorgekomen in de geschiedenis van dit evenement. Het resultaat was dat het complete programma omgegooid werd. De basissport werd compleet geschrapt. Om de verzadigde bodem van de hoofdpiste te ontlasten, werd een groot deel van de belangrijke wedstrijden verplaatst naar de nieuwe zandbaan. Wat heeft de organisatie er goed aan gedaan deze baan aan te schaffen! De zandbaan kon erg veel water verdragen. Ik verbaasde me er zelfs over dat de baan direct gesproeid werd wanneer het even droog was. De baan van Ben Agterberg (de Grondslag) zou permanent blijven liggen op deze plek.

Afbeelding
Hoewel het publiek het bijna alles dagen liet afweten, was er wel degelijk mooie sport in Geesteren te bewonderen. Hier zie je Robbert Ehrens met de merrie Casa Blanca (v. Cassini I) tijdens de Robert Muntel Prijs (Silver League).

Afbeelding
Een andere deelnemer die de sportliefhebbers deed glimlachen was de goedlachse Gert Jan Bruggink. Met de snelheidsduivel Accodetto (v Acobat) won hij zowel vrijdag als zondag de 1.40 tegen de klok rubrieken.

Afbeelding
Naast veel Nederlandse deelnermers, waren ook vele buitenlanders naar Geesteren gekomen. Één van hen was Jos Lansink met Cumano.

Zondag was het dan eindelijk zo ver. De Grote Prijs zou gaan beginnen. Voor het eerst sinds jaren was het niet uitverkocht in Geesteren. Vooraf werd een interview gehouden met onder andere Jos Lansink en Jeroen Dubbeldam. Lansink gaf al te kennen dat de kans bestond dat meerdere combinaties of niet zouden starten of zouden opgeven tijdens de proef als het zo bleef doorregenen en zij het idee kregen dat de bodem het niet aan kon. (dit ook met het oog op het naderende EK). Helaas bleef het regenen. Van de 56 starts gaven 13 ruiters voortijdig op.

Afbeelding
Waar de meeste mensen erg van onder de indruk waren, was de valpartij van Peter Geerink en Scotch. Scotch twijfelde vlak voor de waterbak even. Hierdoor kwam hij bij de landing precies op de rand van de waterbak terecht en ging hij onderuit. Peter vloog er van voren af. Met Scotch leek het direct allemaal nog goed te zijn. Peter bleef echter gehurkt zitten. De eerste berichten meldden dat het gelukkig goed met beide gaat!

Afbeelding
Tijdens de Grote Prijs kwam Minister President Balkenende met zijn vrouw en dochter ook kijken. Hij had een gevolg van zes man beveiliging om zich heen. Dit was ook wel nodig. Toen hij eenmaal aan kwam lopen, vlogen alle fotografen er op af. :D

Afbeelding
Een erg goede eerste ronde werd er neergezet door oa. Erik van der Vleuten (foto), Angelique Hoorn, Marcus Ehning, Julia Kayser, Uriël Taken en Jur Vrieling.

Afbeelding
Na de tweede omloop was Erik van der Vleuten toch niet helemaal tevreden. Volgens hem zou het allemaal nog sneller kunnen. Hij verwachtte dan ook dat de starters na hem, nog wel over hem heen zouden gaan.

Afbeelding
Netjes in de rij staan voordat je de arena in mag.

Afbeelding
Anqelique Hoorn één minuut voordat zij de ring in moest voor de tweede omloop. In opperste concentratie zat zij zich voor te bereiden.

Afbeelding
Niet alleen de paarden hadden te kampen met een natte bodem! Ook de ruiters en vrachtwagens moesten regelmatig de modder trotseren.
Afbeelding
De Eurocommerce vrachtwagen gleed bijna tegen de tegenover staande vrachtwagen aan.

Afbeelding
In optocht werden de vrachtwagens weggesleept.

Foto's met dank aan www.sjoert.com

Needje

Re: Sfeerverslag en foto's van nat CSI Twente 2009!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:07

Mooi verslag weer!
Onwijs zonde van de vele regen.

Nillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:09

Hele mooi impressie: geeft goed weer hoe het was: nat, nat en nog eens nat...

2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:13

mooie foto's en leuk verslag! inderdaad een natte bende maar toch hele leuke dagen gehad..

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:20

Hele mooie foto's en het geeft zeker een goede impressie van hoe het er aan toe ging! jammer dat het weer niet meezat (al leverde het zeer mooie plaatjes op!)

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:21

Het geeft ee hele mooie impressie van dit concours. Mooi verslag!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:29

Leuke foto's en verslag, maar 56 starts in de GP? Volgens mij waren het er toch wel meer? Maar ik was ook aardig druk met kletsen dus kan best zijn dat ik er wat gemist heb :o

Desondanks hield de bodem in de hoofdring zich erg goed, wat ik niet verwacht had. Een ander pluspunt was dat de overkapping van de tribune aan de kant van het strodorp doorliep tot aan de ring. Dus ook de mensen op de staplaatsen stonden relatief droog, errug fijn :j

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:34

Dat zijn weer topfoto's! Zeker de sfeerplaatjes vind ik erg goed gelukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:45

Mooie foto's
Ik heb alleen nog nooit laarzen gezien die in hun eentje het parcours verkennen. Wel handig, hoef je zelf niet :')

(ik snap wat je bedoeld, maar t staat er zo grappig)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:48

malloesje schreef:
Leuke foto's en verslag, maar 56 starts in de GP? Volgens mij waren het er toch wel meer? Maar ik was ook aardig druk met kletsen dus kan best zijn dat ik er wat gemist heb :o

Desondanks hield de bodem in de hoofdring zich erg goed, wat ik niet verwacht had. Een ander pluspunt was dat de overkapping van de tribune aan de kant van het strodorp doorliep tot aan de ring. Dus ook de mensen op de staplaatsen stonden relatief droog, errug fijn :j

er waren 69 starts in de grote prijs

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:11

Blijheid schreef:
Mooie foto's
Ik heb alleen nog nooit laarzen gezien die in hun eentje het parcours verkennen. Wel handig, hoef je zelf niet :')

Hahaha laarzen die het parcour verkennen, ja die is wel grappig :=

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:14

Ik denk dat er bedoeld wordt dat er tijdens het parcour opgegeven werd. Bv een Jessica K. Die op zowel hindernis 1 als 2 een balk kreeg...

Mooi verslag! Helaas de regen dus ook meegemaakt. Idd nog nooit voorgekomen dat het complete programma gestaakt werd.
Voor de basis sport (eigen vereniging) betekende dat dus het einde. Moet eerlijk zeggen dat als je zag hoeveel water en van het hoofterrein onder de jurywagens terrein 2 en 3 op stroomde dat je niet meer kon spreken van regen maar een complete wolkbreuk. Achter op terrein 3 (gras) hebben ze 10 tankwagens vol water afgepompt! We konden er bijna met de kano doorheen.

Sjoert stond nog even in de tent bij ons op terrein 3, en idd was de uitspraak van de dag: "wat een weer onnie?" ipv , hey hoe gaat het? :D

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:50

Hele mooie sfeerfoto's! :j

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 14:10

Wat doodzonde toch van het weer. Mooie foto's Sjoert, heel mooi sfeerverslag.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:13

God wat een ellende was dat met die veewagens zeg!
En wat duurde het lang.
Arme grooms! Wat zag het er uit!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:14

Blijheid schreef:
Mooie foto's

Dat was ook de bedoeling. :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:43

Ben een rampentoerist hoor, maar is die val ook ergens te zien?

Verder mooie fotos ondanks het rotweer!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:35

Erg leuk geschreven verslag! :)
En zoals altijd weer mooie foto's door Sjoert +:)+.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:42

Hele mooie foto's, maar voor mij is Jos Lansink toch nog altijd een beetje een Nederlander hoor. :Y)

Citaat:
Naast veel Nederlandse deelnermers, waren ook vele buitenlanders naar Geesteren gekomen. Één van hen was Jos Lansink met Cumano.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:18

Mooie foto verslag :j. Geeft het super weer! :D

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:14

Karolien_,

hij haalde me zondagochtend nog in in Geesteren. Was een nacht in België geweest. :D
Onze Nederbelg

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:21

Jammer van al die regen.
Super fotoserie!! +:)+
Vooral de detailfoto's van de paardenbenen!

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 01:44

Wat een bagger, ben benieuwd of zondag alle auto's nog van hun parkeerplaatsen zijn gekomen. Wij zijn voor de meute weg gegaan, toen was het al een en al modder.

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:07

uiltje001, dat viel reuze mee hoor! Het is super mooi weer geweest de rest van de middag. Toen ik om kwart over 7 vertrok
vanaf A internationaal stonden er nog weinig auto's en waren er geen trekkers oid te bekennen. Iedereen reed zo van het terrein af.
Ik heb de 4wd niet gebruikt.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:13

Het was echt geweldig om tezien :D
Foto's zijn ook mooi geworden ;)

Ik ben er vrijdag geweest,en tussen de tribune in wat foto's gemaakt :)
Zal ze nu soorteren ect en dan komt er nog een topic :)

Alleen we liepen letterlijk tot onze knieen in de modder bij het P terrein :\