"CSI Twente heeft een goed visitekaartje afgegeven om in 2028 de Olympische Spelen te kunnen hosten", vindt VVD-fractievoorzitter Mark Rutte. Verschillende prominenten waren vandaag lijfelijk in Geesteren aanwezig om ondermeer de Grote Prijs te kunnen zien.
Directeur Gerard Maathuis vindt het heel belangrijk dat ministers als Gerda Verburg (Landbouw) en Jan-Peter Balkenende in Geesteren waren. "We hebben informeel gesproken over het naar Twente halen van bijvoorbeeld de Olympische Spelen in 2028", zegt Maathuis tevreden.
Ja, maar dat was 100 jaar geleden en toen was er nog geen sprake van een ruimte gebrek en infrastructuurproblemen..
daniella74
Geplaatst: 12-07-09 20:47
Cayenne schreef:
Welnee, we hebben al eens eerder de OS gehad hier in NL en dat ging ook prima
Met iets minder sporten, deelnemende landen en deelnemers en vooral veel minder begeleiders
Ik denk dat het als BeNe-project best haalbaar is, het EK in 2000 is ook heel goed verlopen. Twente is denk ik ook de beste optie voor het hele paardensport gebeuren. Ze hebben er ervaring met springen en eventing en de dressuur is denk ik het eenvoudigst te realiseren. In principe kan je dan in het stadion van FC Twente doen net als in Den Haag in 1996 toen het stadion van ADO werd gebruikt. Bovendien heb je in Twente de ruimte mocht bijv. vierspanrijden of endurence Olympisch worden in de tussenliggende jaren.
Eventing kan ook vast wel weer op het militair terrein bij Amersfoort, en als de endurance tegen die tijd Olympisch is: de Veluwe is nóg geschikter voor een 160 dan Twente.
Springen kan idd heel goed in Twente, dressuur ook. En de Veluwe ligt daar niet ver vandaan.
Inderdaad.. Twente leent zich uitstekend voor de paardensport
daniella74
Geplaatst: 12-07-09 21:06
Met Belgie erbij kom je denk ik echt een heel eind zonder dat het echt klauwen met geld hoeft te kosten zoals destijds in Barcalona. Beide landen hebben al specifieke infrastructuur.
Tumba
Geplaatst: 12-07-09 21:19
De spelen in nederland zou wel heeel gaaf zijn, alleen betwijfel ik ook of er wel genoeg plek is. Als je dat stadion in china zag... pfoeee dat was huge!
Patty14
Geplaatst: 12-07-09 21:20
Dat zou heel mooi wezen, lekker dichtbij !
Chrissie
Geplaatst: 12-07-09 21:20
Als je kijkt dat China totaal 27 miljard euro in de OS heeft gestopt zou je je uiteindelijk wel af moeten vragen of het wel een goede investering is. Ook als je kijkt naar het groeiende aantal inwoners en het dalende grondpercentage per inwoner.
Ik denk dat het dan verstandiger is om de OS te organiseren in de hele benelux, zoals daniella74 ook zegt.