Organisatie CSI Twente denkt niet aan zandbodem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Organisatie CSI Twente denkt niet aan zandbodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 19:27

http://www.knhs.nl

Drie dagen werd het internationale concours hippique van Geesteren geteisterd door de regen. Toch denkt de organisatie er niet aan de grasmat in de hoofdpiste te vervangen door een (,,all wheater'') zandbodem. ,,Dat rampscenario halen wij niet uit de kast'', zei directeur Gerard Maathuis.

Vrijdag werden de wedstrijden afgelast, om de veiligheid van paard en ruiter te waarborgen en de grasmat te sparen. Zondag kon er mede daardoor ondanks de regen een goede finale worden verreden. Er is wel een tweede piste met zand, voor de bijnummers.

Sinds 1975 wordt de Grote Prijs van Twente verreden. Maathuis: ,,Dit is de eerste keer dat we door een dergelijk noodweer worden getroffen. Dat kan een keer gebeuren. Ik denk ook dat veel ruiters liever op gras rijden dan op zand. Ook dat is een reden om niet te veranderen.'' Veel ruiters bevestigden de mening van Maathuis.

Het CSI van Geesteren had hoog bezoek. Onder anderen premier Jan Peter Balkenende was aanwezig op Erve Maathuis. Gerard Maathuis: ,,De regio Twente is een hippisch bolwerk dat zich verder wil manifesteren. Dat vraagt om een politieke lobby. Ik denk dat die dit weekeinde zeer geslaagd is. Maar details kan ik daarover niet geven.''

Het evenement sprak eerder de wens uit in aanmerking te komen voor de Europese titelstrijd, de Wereldruiters Spelen en mogelijk zelfs de Olympische Spelen.

verwante artikelen:

[VN] CSI Twente vrijdag gestaakt, zaterdag en zondag aangepast
[VN] Regen opnieuw spelbreker bij CSI Twente

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:12

Kom op met die onzin... we hebben 1 jaartje slecht weer en iedereen is van alles aan het roepen.
JIM had zondags extreem weer met zware sneeuwval, we gaan dat concours nu toch ook niet verplaatsen naar augustus.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Organisatie CSI Twente denkt niet aan zandbodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 20:19

Maar JIM is een indoor concours :D

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:35

Maar in augustus hebben de bezoekers geen last van sneeuw op de weg cq onderweg :+

Maar je snapt mijn punt wel denk ik. Je kan niet alles afdekken qua weer. Outdoor heb je er nu eenmaal meet te maken en ik denk dat e.e.a. keurig is opgelost in deze uitzonderlijke situatie. We hebben ook op wel OG gezeten met dik 30C in de schaduw en we zijn weleens met het hele concours ergens zowat weggeblazen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:36

daniella74 schreef:
Kom op met die onzin... we hebben 1 jaartje slecht weer en iedereen is van alles aan het roepen.
JIM had zondags extreem weer met zware sneeuwval, we gaan dat concours nu toch ook niet verplaatsen naar augustus.

Sorry, ik lees er misschien overheen maar waar staat dat ze het willen verplaatsen volgens jou? Ik geloof zeker niet dat ze dat gaan doen :n De wereldruiterspelen of de OS zijn maar eenmalig en zal dan eenmalig in een ander weekend plaatsvinden (mocht dat doorgaan).

Ik ben er 3 dagen geweest en de ringen waren goed... behalve de Bijring gras kon er prima gereden worden en werd er alles aan gedaan om de bodems goed te houden!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:39

Dat staat nergens. Hoor jij mij ook niet zeggen dat er iets verplaats wordt. Ik zeg ook helemaal niets over de bodem en wat dan ook voor negatiefs. Degene die op zondag naar JIM wilden of waren weten precies wat ik bedoel :D. En ik weet dat JIM niet verplaatst wordt ;) .