Het Paardensportcentrum Lichtenvoorde (PSC) in Vragender is vanaf begin deze maand gestopt met de manege-activiteiten. Dat betekent onder meer dat er geen paardrij-lessen meer worden gegeven en dat het merendeel van de manege-paarden, 23 in totaal, zijn verkocht. De reden dat er geen lessen meer worden gegeven ligt volgens PSC-eigenaar Hendriks in de privé-sfeer, hij wil daar verder niet over uitweiden.
Acht personeelsleden die zich bezighielden met les-instructie en de verzorging van de lespaarden, zijn ontslagen, maar hebben volgens eigenaar Hendriks alweer elders nieuw werk gevonden.
De lesstop betekent dat ruim driehonderd ruiters uit de hele regio geen groepslessen meer kunnen volgen bij PSC, privé-les kan nog wel worden gevolgd. De leerlingen die groepslessen volgden bij het PSC zijn een aantal weken van tevoren geïnformeerd over de lesstop. "Natuurlijk waren zij teleurgesteld, dat is ook logisch", vindt Hendriks.
De andere activiteiten die bij het paardensportcentrum plaatsvinden, zoals concoursen, evenementen en de pensionstalling, gaan voorlopig nog wel door. Voorlopig, want het PSC staat al geruime tijd te koop. "Al anderhalf jaar", zegt Hendriks, die wel hoopt dat de nieuwe eigenaar de manege-activiteiten weer oppakt. "En zolang het centrum nog niet is verkocht, gaan wij door in de huidige vorm, alleen dan zonder het geven van groepslessen."
goh erg jammer voor de mensen die groepslesse hadden daar... ljkt me wel klote als je zo een beslissing moet nemen
_pauline_
Geplaatst: 12-07-09 17:23
Ik ga er dit jaar op kamp, het trainingskamp. Ik hoop wel dat er nog paarden zijn waar je wel van kunt leren, want daarom gaan we (vriendinnen) erheen.
Ben benieuwd. Jammer voor de mensen die er in groepsverband lesde.
Ik heb er in 2005 stage gelopen. Echt een erg fijn en super mooi bedrijf!! Zonde dat ze gestopt zijn...
Mija
Geplaatst: 12-07-09 17:43
Zeker zonde als je moet stoppen met een manege,maar een manege is zeker geen vetpot, 7 dgn per week keihard werken van 's-morgens 6-7 uur tot 's-avonds 10 uur voor het hele werk gedaan is.
marco_anne
Geplaatst: 12-07-09 17:57
Zeker ontzettend jammer voor de mensen die daar groepslessen volgde!
Weet uit eigen ervaring dat het inderdaad niet niks is..
Maar wel fijn dat het nu duidelijk is. Zonde van het hele complex, de mensen die zich er wel voor hebben ingezet en alle grootse plannen.
Ze deden ook paardrijlessen gevan aan gehandicapte mensen, ze hadden er zelfs erg mooie en goede dingen voor. Ik vind het erg jammer. Heb het zelf altijd als een fijne manege ervaren.
none
Geplaatst: 12-07-09 18:18
SSDesign schreef:
Is het voltige daar ook gestopt?
Geen idee? Maar het voltige team ging al gedeeltelijk samen met Groenlo he. Dus misschien dat ze daar verder gaan?
SSDesign
Geplaatst: 12-07-09 18:19
none schreef:
SSDesign schreef:
Is het voltige daar ook gestopt?
Geen idee? Maar het voltige team ging al gedeeltelijk samen met Groenlo he. Dus misschien dat ze daar verder gaan?
Erg jammer aangezien ik daar ook invallessen gaf. Zo'n ontzettend leuke,mooie en grote manege. Dat dan op deze manier moet sluiten is zeker niet grappig. Ik heb voor 2 weken terug aan 3 groepen de laatste les gegeven. En als je dan ziet hoe groot de teleurstelling is bij die kinderen, maar ook bij de ouders...dan voelt dat echt zwaar.
ik weet dat de manege in Groenlo er per 1 sebtember ook mee stopt, er zijn er niet zo veel meer in die regio, je heb er twee in eibergen ( dacht ik ) en eentje in Beltrum.
babwab
Geplaatst: 21-11-10 17:09
Manege is van de week geveild, maar is nog beetje onduidelijk allemaal.