Van 7 tot en met 12 september 2009 worden de Senior Games in Europa georganiseerd. De provincie Zeeland is gastprovincie voor naar verwachting ruim 3500 atleten. Paardensporters met een leeftijd van 50+ die minimaal het niveau Z2 dressuur of Z springen beoefenen, kunnen zich aanmelden voor de Europese Senior Games.
Sporters vanaf 50 jaar uit heel Europa, maar inmiddels ook deelname uit andere werelddelen, zullen in 22 takken van sport actief zijn. De atleten worden ingedeeld in leeftijdscategorieën van 5 jaar, in principe 50-54, 55-59, 60-64, etc. De Senior Games worden georganiseerd in nauwe samenwerking met de geselecteerde landelijke sportorganisaties. De organisatie is in handen van de stichting Senior Games 2009, gevestigd in Middelburg. In vrijwel alle gemeenten van de provincie Zeeland zullen de sportwedstrijden plaatsvinden.
Paardensport Tijdens de Europese Senior Games kunnen paardensporters meedoen in de disciplines springen en dressuur. De wedstrijden worden georganiseerd onder de reglementen van de KNHS. Inschrijvingen moeten worden goedgekeurd door de eigen nationale federatie. Ruiters kunnen met maximaal 2 paarden inschrijven.
Dressuur niveau klasse Z2 De wedstrijden worden binnen verreden in een rijbaan van 20 x 60 meter. Het niveau van deze proeven is te vergelijken met de Nederlandse Klasse Z2.
Springen niveau Z (130) De wedstrijden worden buiten verreden op een ondergrond van zand.
Ruiters kunnen met maximaal 2 paarden inschrijven.
De verschillende sporten zijn over de gemeenten verdeeld, paardensport is bij de kroo, maar bijv, golf is in de gemeente waar ik werk ( Reimerswaal ). Er zijn echt enorm veel verschillende sporten, ik vind het leuk dat er ook aan paardensport wordt gedaan!
Tyke
Geplaatst: 09-07-09 20:53
Leuk initiatief. had er al eerder over gehoord. Ik zit dan in Kreta. Anders ging ik misschien wel eens kijken.
Mousmous
Geplaatst: 10-07-09 13:10
Kreeg een uitnodiging om in te schrijven, maar 200 euro inschrijfgeld is mij te gortig.
Letizia
Geplaatst: 07-08-09 09:33
*geeft mega schop* Ivm met te weinig aanmeldingen gaar het niet door.