Rob Ehrens ziet voldoende opties voor EK springen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Rob Ehrens ziet voldoende opties voor EK springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 19:10

www.anp.nl

De vier Nederlandse combinaties vielen zondag in de Grote Prijs van Aken allemaal in de eerste manche af. Toch ziet bondscoach Rob Ehrens met het oog op de naderende titelstrijd op Windsor Castle voldoende perspectief. ,,Over het algemeen hebben we hier goed gesprongen.''

Albert Zoer (Okidoki), Angelique Hoorn (Blauwendraad's O'Brien), Harrie Smolders (Walnut de Muze) en Marc Houtzager (Opium VS) werden donderdag tweede in de landenwedstrijd. Ehrens: ,,Dat biedt perspectief. In de individuele wedstrijd waren er wat onnodige foutjes. Daar werken we aan.''

Toezeggingen met het oog op de naderende titelstrijd (eind augustus) deed Ehrens aan niemand. Wel is vrijwel zeker dat Houtzager, Hoorn en Zoer de reis naar Engeland zullen maken. Ehrens: ,,Het zijn de gevestigde namen. Ze hebben zich bewezen. Men moet natuurlijk wel fit én in vorm blijven.''

Bij de volgende wedstrijd om de Nations Cup, over twee weken in Falsterbö, krijgen Eric van der Vleuten (VDL Groep Tomboy), Vincent Voorn (Audi's Alpapillon-Armanie), Jur Vrieling (VDL Orame) en Nathalie van der Mei (Heechhiems Springtime) een kans. ,,Ik heb voor het EK acht á negen opties'', zegt Ehrens. ,,De beslissing neem ik pas later.''

Zoer, die Aken vorig jaar won met Sam, geldt met Okidoki als één van de individuele favorieten op het EK. De Drent heeft anderhalve maand voor de titelstrijd een goed gevoel. ,,Eigenlijk is er niks om me zorgen over te maken. Alleen maakt Okidoki net iets te vaak dat ene foutje, waar we vorig seizoen foutloos waren. Dat moet er nog even uit.''

Volgende week start Zoer in Geesteren, daarna geeft hij zijn toptalent even rust. Op het CSI van Twente maakt Jeroen Dubbeldam zijn rentree met BMC Up and Down, een paard dat deel uitmaakte van de gouden equipe van het EK (2007) en WK (2006). Het dier was door een blessure lang uit de roulatie.

Ehrens: ,,Toch denk ik dat het EK voor Up and Down net iets te vroeg komt. Het paard is hersteld na een operatie, maar heeft tijd nodig. Ik denk niet dat het zinvol is nu risico's te nemen. Maar laten we kijken hoe het gaat. Niets is uitgesloten.''