Drenthe ontwikkelt zich tot de paardenprovincie van Nederland en het nieuwe paardenroutenetwerk in het Dwingelderveld draagt een fors steentje bij. Een netwerk van 70 kilometer route ligt klaar, waarvan een deel rond het nationaal park ligt.
Delen van de routes lagen er al, maar niet tot ieders tevredenheid. Ruiters en menners moesten regelmatig de weg oversteken, en daardoor ontstonden gevaarlijke situaties. Vooral bij de Benderse, de toegangsweg naar het bezoekerscentrum in Ruinen, was het een onoverzichtelijke toestand.
Nieuwe stukken routes zijn aangelegd en verbindingen gemaakt. Tegelijkertijd werden routes verlegd om kwetsbare natuurgebieden te ontzien. Officiële startpunten zijn de parkeerplaatsen van bezoekerscentrum Ruinen en het informatiecentrum bij Spier.
Het netwerk van het Dwingelderveld sluit aan op de andere routes in Drenthe. Sinds vorig jaar is een men- en ruitergids van Drenthe op de markt.
Ik ben er vorig weekend nog geweest. Niet te paard maar met de fiets. In 2007 zijn we er met de paarden geweest. Schitterend gebied en de paden zijn er echt super!
Jeddah
Geplaatst: 05-07-09 17:28
Nah! Wat leuk zeg! Ik ben er vanmorgen geweest! Wat een SUPER mooi bos en prachtige paden en inderdaad heerlijk dat er een pad voor iedereen is Volgende week weer wat mij betreft
daisjuh
Geplaatst: 06-07-09 06:13
ik ben er eind mei een week geweest met me paard was echt super !!!!
Huertecilla
Geplaatst: 06-07-09 08:24
Potverdorie wat mooi!
Wat een ongelooflijk luxe, gepriviligeerde situatie.
Ik woon er vlak bij Ik ga ook regelmatig daar met het paard rijden Super dat ze een netwerk aanleggen
jolin
Geplaatst: 06-07-09 18:20
Ik reed daar vroeger, heeeeel lang geleden een geweldig bos om te rijden! Ik benijd iedereen die er in de buurt zit.(Maar hier in Zeeland hebben we minder vliegen door het zoute water)