http://www.kwpn.nl
Met een beeld dat gemakkelijk tot een score van tegen de 70% had kunnen leiden, reden Stéphanie Peters en de door de familie Dokter gefokte Jeff (Jet-Set D x Pretendent) gistermorgen naar 67,447% in de niet-landenwedstrijd Grand Prix. Jeff liet zich geconcentreerd bewerken en liep op wat kleinigheidjes in overgangen en de rechterpirouette na een hele fijne proef.
De wissels om de twee en om de pas waren voor achten en die kreeg Stéphanie van enkele juryleden ook voor haar houding en zit. Haar klassering bleek uiteindelijk goed voor de achtste plaats. Hans Peter Minderhoud reed Exquis Escapado een hele goede proef en werd tweede (71,745%) na een rit waarbuij alle svanzelf leek te gaan.
Jeannette Haazen reed met Jazz-zoon Nartan (vm Le Facquin) naar binnen alsof ze een enorme recordscore ging halen, zo fijn en licht was de grote ruin eraan. Maar helaas stapelde ze fout op fout, van hakkels in de uitgestrekte draf tot een zijwaartse sprong na de zigzag en drie wissels tussen de pirouettes in plaats van één. Met haar 66,596% werd ze nog 11e. "Gelukkig wilde hij super voor me lopen en dat was in Rotterdam en Outdoor Gelderland niet het geval. Nu was ik gewoon zelf veel te sterk met mijn hulpen nu hij zo licht en fijn was. Doodzonde, maar hij deed het super", reageerde Jeannette.
De proef werd gewonnen door Nathalie zu Sayn Wittgenstein met haar eigen fokproduct Rigoletto (72,128%). Kijk hier voor de resultaten.