Het CSI Twente denkt groots aan de toekomst. Het internationale concours hippique wil om te beginnen op termijn het Europees kampioenschap voor springruiters naar Geesteren halen. Met de aanleg van een hippisch park van allure moet in 2016 de organisatie van de Wereldruiterspelen mogelijk zijn en in 2028 zelfs de paardensportdisciplines van de Olympische Spelen, eventueel in samenwerking met de Military van Boekelo.
CSI-voorzitter Gerard Maathuis onthulde die gewaagde plannen dinsdag tijdens de presentatie van het concours 2009 (9-12 juli), dat ondanks de economische crisis met hetzelfde budget (1,4 miljoen) kan werken als vorig jaar. Er is drie ton geïnvesteerd in fase 1 van de verbetering van de accommodatie en de infrastructuur. Onder meer is een all-weatherbodem neergelegd als tweede springpiste naast het hoofdterrein. Het aantal internationale rubrieken op het programma kon daardoor fors worden uitgebreid.
Toch wel bijzonder in deze tijd...veel concoursen gaan niet door, deze breidt uit. Knap hoor. Veel nationale en lokale sponsors zie ik, maakt het waarschijnlijk wat minder kwetsbaar.
CSI is een begrip in Twente en juist omdat er heel veel goede ruiters hier uit de regio komen welke zeker deelnemen aan dit concours, denk ik dat ze er vanuit gaan dat ook dit jaar weer een groot succes zal worden. Het is voor de sponsors ook goed om te zien waar hun geld heen gaat, zowel voor sponsoring van het CSI als van een ruiter. Ook denk ik dat ze in de laatste 10 jaar wel een aantal eurootjes winst hebben gemaakt op het organiseren van dit concours, zodat ze dat nu kunnen investeren in het verbeteren van de kwaliteit van dit evenement. Ik ben er in ieder geval erg blij mee. zal waarschijnlijk alle dagen wel ff een kijkje nemen.
DaisyDarling
Geplaatst: 01-07-09 12:13
Ben er al 4 jaar op rij geweest, wordt steeds mooier.
2009
Geplaatst: 07-07-09 13:33
Het is ieder jaar weer een groot succes, met veel tevreden sponsors. Houden zo!