Een industriele ontwerper kwam onlangs met een idee voor een toilet zonder water en bestaande uit paardenmest. Volgens haar zou maar liefst 40% van de wereldbevolking baat hebben bij dit toilet omdat zij geen enkele wc tot hun beschikking hebben.
Virginia Gardiner's toilet bestaat voor ruim 90% uit paardenmest. De wc zou zeer effectief zijn als opslagruimte voor menselijke uitwerpselen. Een volle wc kan namelijk afgesloten worden en naar opslagplaatsen worden gebracht waar het complete pakket (toilet plus inhoud) kan worden omgezet naar biologische brandstof voor het koken van maaltijden.
Gardiner gelooft dat de menselijke uitwepselen de potentie hebben om in de toekomst zeer waardevol te worden, iets wat men zich nu nog niet voor kan stellen.
De uitvinding zou het aantal ziektegevallen en sterfgevallen onder mensen zonder toilet drastisch kunnen verminderen.
Het idee wordt nu al zeer enthousiast ontvangen. De uitvinding was een finalist tijdens de Buckminster Fuller Challenge en werd goedgekeurd tijdens de AIGA Aspen Design Challenge.
Maar om er daarna nou op te koken?! Dat vind ik wel ronduit smerig.
garny95
Geplaatst: 29-06-09 10:08
wat maakt dat nou uit, je zal toch ook wel eens een kroket of frikandel eten, als je weet wat daar in zit dan laat je dat ook wel uit je hoofd.. omdat je nu weet da tdit paardenmest is... ach...
avaluna
Geplaatst: 29-06-09 10:14
chocobroodje schreef:
Maar om er daarna nou op te koken?! Dat vind ik wel ronduit smerig.
Maakt mij niet uit, waar mijn gas vandaan komt hoor
@Macusa: wat jij daar laat zien is héél wat anders dan dit volgens mij.
Daarnaast, het idee klonk mij nogal belachelijk in mijn oren, maar het ontwerp ziet er nog best goed uit zeg! Dat had ik totaal niet verwacht. Het lijkt mij ook niet dat het nog erg ruikt, want volgens mij wordt het net zoals klei enz. gebakken.