Richard Spooner (midden) wordt onder vuur genomen door
Alvaro de Miranda en Rodrigo Pessoa tijdens de prijsuitreiking.
foto: http://www.sportfot.com
Richard Spooner heeft zaterdagavond de Grote Prijs van Monte Carlo gewonnen, de vijfde etappe van de Global Champions Tour. De Amerikaanse springruiter beroerde na twee foutloze manches ook in de barrage geen hindernis hinderlijk met zijn rijdier Cristallo. Hij was bovendien aanzienlijk sneller dan de Brazilianen Alvaro de Miranda (AD Picolien Zeldenrust) en Rodrigo Pessao (Let's Fly).
Spooner verdiende met zijn zege in deze lucratieve wedstrijdenreeks, een initiatief van de Nederlandse oud-international Jan Tops, liefst 95.000 euro. Zijn naaste rivalen moesten het doen met respectievelijk 57 en 38 mille.
Beste Nederlander was routinier Eric van der Vleuten met VDL Groep Tomboy. In de eerste omloop was hij foutloos, in de tweede viel een balk. De Brabander werd negende, nog altijd goed voor 4750 euro. Harry Smolders (Exquis Oliver Q) hoorde twee balken in het zand ploffen en eindigde als dertiende. Hij kon zich troosten met de gedachte twee rubrieken te hebben gewonnen met Exquis Powerfee, samen goed 16.000 euro premie.

, maar soms ook wel wat sukkelige foutjes, maarja dat overkomt iedereen wel, vooral met z'n spanning, ik vond hij Richard een echte winnaar was, hij reed zo goed, zo netjes, en het paard natuurlijk ook,
Maar voor 95.000 euro wil ik wel wat champagne in mijn ogen willen hoor