De Stichting Zinloos Geweld tegen Dieren looft een beloning uit van tienduizend euro voor tips die leiden naar de dader van de verkrachting van een paard, afgelopen weekend in het Limburgse Velden. Een drachtige merrie werd toen met een paal verkracht in een wei aan de Paaweg.
Volgens een woordvoerder wordt de beloning uitgeloofd omdat de stichting vreest dat de dader nog meer slachtoffers gaat maken. Die opvatting komt voort uit ervaringen die de stichting heeft opgedaan met de Beul van Twente, Rudolf K. Die mishandelde jarenlang dieren op een gruwelijke wijze en vermoordde uiteindelijk ook een mens en stak op twee anderen in. In 2005 werd hij uiteindelijk opgepakt en tot levenslang veroordeeld.
„Daar hebben wij toen veel van geleerd,” zegt een woordvoerder van de stichting. „Dit is zo ziekelijk wat in Velden gebeurd is, dat iemand daar een kick uit moet halen. Rudolf K. verklaarde toen ook tot hij het extra spannend vond om dieren te mishandelen vlakbij woonhuizen. De verhoogde pakkans was een extra stimulans. En het feit dat in Velden een merrie zo mishandeld is, is extra alarmerend. Op de een of andere manier gebeurt dit soort zaken altijd bij merries en niet bij hengsten. Dat kan dus een seksuele oorzaak hebben bij de dader, net als toentertijd in Twente. Al bij al vrezen wij voor herhaling en vandaar die beloning.”
Hopen dat ze de dader vinden...heel snel.Hopelijk heeft men dan ook lering getrokken uit het verleden en zorgen ze ervoor dat deze dader(s) de straf niet ontlopen.Dat dit een flinke zware straf mag zijn....is niet in woorden uit te brengen wat ze de arme dieren aandoen. Enkel een zwaar gestoorde geest is tot deze handelingen in staat en dient verwijderd te worden uit de maatschappij.
ik hoop zeker dat ze die goorlap grijpen.............maarja het zal wel weer een straf van niks worden met allerlei excuses.
snorkie
Geplaatst: 25-06-09 08:10
Wat erg ik hoop dat ze hem hardhandig oppakken en hij opgesloten wordt in een gevangenis waar ze het niet hebben op dierenmishandelaars, laten lijden die ...
Arm beest. Ik hoop dat ze de dader snel pakken en dat die zwaar gestraft mag worden. Zo laf hoe zou degene het vinden om verkracht te worden met een paal. Snap echt niet dat mensen zoiets zieks kunnen doen