BCM stopt met organisatie NIC Zuidlaren, bestuur gaat door

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

BCM stopt met organisatie NIC Zuidlaren, bestuur gaat door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 07:13

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

BCM stopt, in ieder geval voor de editie 2009, met de organisatie van NIC Zuidlaren. Dit laat het bedrijf weten in een e-mailbericht aan zijn relaties. Volgens het organisatiebureau lopen de kosten van het NIC op, gaan de inkomsten achteruit en is er door de recessie geen uitzicht op verbetering. Het bestuur van het NIC zegt het evenement nu zelf te gaan organiseren.

Het bestuur van het NIC is pijnlijk verrast door het besluit van BCM. Max Becherer, voorzitter van Stichting NIC Zuidlaren, moest via het e-mailbericht vernemen dat BCM de handdoek in de ring gooit. Volgens hem was de afspraak tussen beide partijen om voor 1 juli een definitief standpunt in te nemen. De stichting is van mening dat het evenement door moet gaan. ,,Het is altijd zo geweest dat BCM het evenement organiseerde in opdracht van het bestuur. Nu gaan we er als bestuur alles aan doen om de wedstrijd dit jaar doorgang te laten vinden. Van uitstel, komt afstel", aldus Becherer.

mistid

Re: BCM stopt met organisatie NIC Zuidlaren, bestuur gaat door

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 07:38

Super dat Max door wil!

Vind het opzich best zwak van BCM, om het via een emailtje te doen. Komop zeg, om zoiets kunnen ze best met het bestuur om de tafel gaan om te overleggen. Dit zou een flauwe grap kunnen zijn van iemand die het systeem heeft gekraakt.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:07

Super dat het toch nog doorgaat, zou zonde zijn... elk jaar zo'n mooi en gezellig concour.
en teminste eens in het noorden.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:37

Heel erg mooi dat het door gaaat woon in zuidlaren en ben er iedere jaar!!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:00

hopelijk kunnen ze het goed oppakken, zeker met deze zware tijden, en ik ben bang dat er 'we' nog een flinke klap te verduren krijgen :o

maar ik vind het wel altijd een gezellig concours!!
misschien kunnen ze beter 2* (erbij) organiseren

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:08

Hulde aan het bestuur maar wat laat BCM zich kennen door relaties per e-mail op de hoogte te brengen van zo'n belangrijk feit.
Het is absoluut not done om op deze manier met relaties te corresponderen, het komt zeer goedkoop over en misschien is het bestuur beter af als zij zoals een aantal jaren geleden weer de hele organisatie in eigen handen nemen aangezien dat een stuk beter ging dan met de bemoeienis van BCM.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:42

Wat een boel gezeur over het laten weten per mail. Vandaag de dag gaat alles digitaal dus ook dit. Het is zeker beter om een paar bomen te kappen voor brieven postzegels en enveloppen om iedereen in te lichten. :Z

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:49

Een van de probleem is dat er enorme vernielingen zijn aangericht in de hal (vandalisme) en dat niemand op wil draaien voor die kosten - want wie zegt de boel overmorgen niet opnieuw aan gort wordt geslagen? Verder zijn er veel minder sponsorgelden dan andere jaren.
Het is dus niet alleen trammelant tussen het bestuur en BCM, er is ook echt iets aan de hand.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:31

Dat er iets aan de hand is was al langer bekend en teruglopende sponsorgelden heeft ieder concours last van. Wat betreft de vernielingen lijkt mij dat de eigenaar van de PB Hoeve daar voor aansprakelijk is en ik snap niet goed wat het bestuur en BMC daar mee te maken hebben aangezien zij een bepaalde periode de PB Hoeve huren en zij nog niet aan het opbouwen zijn lijkt mij. De huishoudbeurs heeft er ook verder geen last van als de RAI nu waterschade o.i.d. heeft.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:01

Maar de RAI blijft nog wel wat jaartjes bestaan en dat is van de PB Hoeve allerminst duidelijk...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:04

Ooit was er nog internationaal pony springen, als zoiets alleen al terug zou komen.

Ik weet zeker dat als er een dag vooraf/achteraf/weekend erna een ponywedstrijd werd georganiseerd er heel veel deelname en bezoek zou komen!

Misschien een idee voor volgend jaar (helaas zou ik dan zelf niet meer mee kunnen doen) een Drenthe Cup ook voor pony's.
Dus een competitie voor ponyruiters in de M en hoger

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:50

Deelnemers en bezoekers zijn niet het probleem, er zijn te weinig sponsors en er is te weinig geld om de PB hoeve te 'restaureren'...
Als je dus een bedrijf weet die zo'n rubriek flink zou willen sponsoren, dan zou het kunnen. Zou wel leuk zijn, voor pony's zijn er weinig grote wedstrijden in de buurt.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:05

Veel te weinig. 'Vroegah' waren er dus int. ponywedstrijden. Toen droomde ik ervan dat ik ooit over zo iets zou springen. Nu heb ik het niveau is het er niet meer :Y) .

Ik zou graag op 1 of andere manier sponsoren, heb zelf alleen geen geld ervoor.

Heb zelf al wat zitten peinzen, maar kom op weinig uit. Een sponsorrit, voor elke 10 km een €x bedrag oid, maar denk niet dat daar veel geld mee op kan worden gehaald.