Paard rukt duim van doelman eraf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard rukt duim van doelman eraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 17:34

www.nu.nl

Een bizar ongeluk heeft de voetbalcarrière van Sven Beuckert in gevaar gebracht. De 35-jarige doelman van MSV Duisburg, dat uitkomt in de tweede Bundesliga, raakte ernstig geblesseerd aan een hand toen het paard dat hij aan de teugel meevoerde ergens van schrok en niet meer te controleren viel.

Het dier trok zo heftig aan het leidsel dat Beuckert daardoor een duim verloor.

De voor een keeper zo belangrijke vinger is tijdens een spoedoperatie wel weer aangezet, maar of alle functies terugkomen is nog maar de vraag. De onderarm is voorlopig drie weken in het gips gezet.

Mocht Beuckert weer de oude worden, dan moet hij dat wel laten zien bij een andere club. Duisburg had al besloten zijn contract, dat eind deze maand afloopt, niet te verlengen.

Beuckert zei in het dagblad Bild dat hij eerst niet eens in de gaten had wat er aan de hand was. ''Ik voelde slechts een korte, stekende pijn. Toen ik naar mijn hand keek, wilde ik niet geloven wat ik zag.''

Asciugamano

Re: Paard rukt duim van doelman eraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:40

da's lullig! Is 't ie misschien meteen arbeidsongeschikt door zo'n dom ongeluk! Had ie zeker z'n vingers/duim door de teugels.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:42

das kut!

zo zie je maar weer dat je een touw/teuels ook nooit om je hand moet draaien......

ik hoop dat hij weer verder kan gaan met voetbal

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:43

Sneu voor hem, hoop dat alles weer goed komt. Vraag me alleen wel af hoe je de teugels vasthoud als je duim klem komt te zitten...

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:43

Bah wat naar, maar vrij herkenbaar. Mijn moeders moeder is de bovenste koot van haar vinger verloren omdat ze tijdens de paardenknoop in een halstertouw zeg maar haar duim in de lus stak. Het paard trok, en ze had eerst helemaal niet door wat er was, tot ze dus zag dat dat stuk eraf was.
Ik hoop voor de man dat het nog goedkomt :)

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:53

jessj22 schreef:
zo zie je maar weer dat je een touw/teuels ook nooit om je hand moet draaien......

Heb ik wat gemist? Ik heb nergens gelezen dat hij de leidsel om zijn hand had gedraaid.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:54

Wat smerig zeg! Ongeluk zit in een klein hoekje...
Hopelijk komt alles goed!

aurae_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:57

Klinkt ehm niet heel prettig om het zachtjes te zeggen.
Ik ben ook wel benieuwd hoe hij de leidsel precies vasthield :j .

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:03

_kajo_ schreef:
jessj22 schreef:

Heb ik wat gemist? Ik heb nergens gelezen dat hij de leidsel om zijn hand had gedraaid.

Het zal toch wel ergens omheen gedraaid zijn, anders vind ik het erg knap hoe die anders z'n duim eraf kreeg?

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:13

Heb ik wat gemist? Ik heb nergens gelezen dat hij de leidsel om zijn hand had gedraaid.[/quote]

Het zal toch wel ergens omheen gedraaid zijn, anders vind ik het erg knap hoe die anders z'n duim eraf kreeg?[/quote]

Klinkt alsof hij bewust het touw om zijn hand heeft gewikkeld en dat staat nergens. Wilde alleen even aangeven dat je niet meteen maar dingen moet aannemen. Dit gebeurde ook bij het stuk over die jongen die zijn voet kwijt raakte omdat hij meegesleept werd door zijn pony. Hele wild west verhalen terwijl het uiteindelijk een bijna niet te voorkomen ongeluk was bij mensen die altijd heel voorzichtig waren.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:15

Daar heb je gelijk in, mensen praten er al snel een verhaal omheen. Wou alleen zeggen dat zoiets niet zomaar gebeurd.
Ben wel erg benieuwd naar hoe het nou gebeurd is :P

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:21

Hmm, vriendin heeft ooit haar duim zwaar gekneust toen haar paard er vandoor vloog tijdens het rijden, zij viel, duim zat vast in de teugel. Ook een incident van iemand die ik ken die zijn had gebroken doordat hij een paard van de trailer haalde dat erg hard achteruit ging. Vinger vast in het halstertouw. Geen van beide deed rare dingen met de teugels of het halstertouw, maar doordat er met kracht iets door je handen getrokken wordt, wil het uiteinde nog wel eens met een zwiep in de knoop komen te zitten/ergens omheen zwaaien, en als je er dan iets tussen hebt, dan hang je, letterlijk.