Tuigpaarden schitteren ook tijdens CHIO Rotterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Tuigpaarden schitteren ook tijdens CHIO Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 20:18

http://www.kwpn.nl

Afbeelding
Zomooi
foto door 0ojannekeo0

Een geweldige promotie voor de tuigpaardensport noemde KNHS-jurylid Henk van Dieren het optreden van de zes tuigpaarden die vandaag tijdens CHIO Rotterdam de vijfde wedstrijd in het kader van de KNHS-Silfit Masterclass verreden. Henk van Dieren: "Geweldig zoals de zes tuigpaarden zich showden in deze afgeladen volle piste, ze liepen stuk voor stuk een hele beste wedstrijd. Het lijkt wel alsof de paarden in zo'n entourage met zo'n enthousiast publiek boven zich zelf uitstijgen. Laurenz van Lieren en de twee overige gastjuryleden waren helemaal lyrisch over de tuigpaarden en Zomooi bezorgde ons gewoon kippenvelmomenten."

Drie van de zes paarden kregen een herkansing en deze keer trok Zomooi (v.Roy M) van Jan Muggen de hoogste eer naar zich toe gevolgd door de keurmerrie Wizkid's Gonda (v.Patijn) van Ritsema Sierbestrating met zoals gewoonlijk Derk Jan Mekkes aan de leidsels en Melviro (v.Waterman) met Thomas van der Weiden. Henk van Dieren: "Zomooi ging echt fenomenaal, hij klom er helemaal in. Wizkid begon eerst even wat kijkerig maar werd steeds beter en ook zij ging later echt geweldig. Melviro liep eveneens een sublieme wedstrijd en maakte zijn passen mooi af." De keurmerrie Tygonda (v.Manno) van Frans Meewisse met Cees Embregts ging naar de vierde plaats gevolgd door de keurmerrie Tidalburga (v.Manno) met Nico Calis en de keurmerrie Aronica (v.Saffraan) van Jan Thijs en gereden door Harry Claassen. Henk Van Dieren: "Tygonda ging een groot gedeelte van de wedstrijd ook perfect maar in haar enthousiasme raakte ze soms even wat uit balans en dat kan eigenlijk ook gezegd worden van Tidalburga die heel sterk begon. Maar ook Aronica liep een goede wedstrijd. Het publiek reageerde zeer uitbundig op de tuigpaarden, het was werkelijk een fantastische promotie voor de tuigpaardensport."

Op 5 juli wordt tijdens het EK springen junioren en young riders in Hoofddorp de zesde wedstrijd in het kader van deze KNHS-Silfit Masterclass verreden.

Filmpje door bokker Ukkiepuk.

Marigold

Re: Tuigpaarden schitteren ook tijdens CHIO Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:21

gaaf, promotie voor tuigpaarden is nooit verkeerd!
ik vind het met stip de mooiste paarden(sport) om naar te kijken!

kinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:37

gaaf hoor, ik stond er vandaag ook nog voor de deur !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:40

Leuk dat er een filmpje bij zit! Zo krijgen mensen een goed beeld van een goed!! tuigpaard.
Zomooi gewonnen, mooizo! Hij heeft het verdiend! Iedere keer moet ie nét onder doen aan Wizkids Gonda!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:48

Het was schitterend om te zien. Publiek had na 2 rondjes duidelijk een favoriet :D Zomooi leek er erg van te genieten en de menner nog meer 8-) De sfeer op de tribune was erg leuk, mensen werden steeds enthousiaster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:50

Het valt me inderdaad op, het publiek word per wedstrijd enthousiaster! Ik ben een aantal keer met de masterclass mee geweest dit jaar, en je merkt dat het per wedstrijd enthousiaster word. Erg leuk, dit waarderen de rijders ook heel erg!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:50

Als je op de goede tribune zat wel... Wij zaten vlakbij een enthousiaste mevrouw die ervan overtuigd was dat de paarden beter zouden presteren als je er constant een soort hoog prrrrrrrrrrrrrrrrrit tegen zou gillen...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:55

Bonechi_ schreef:
Als je op de goede tribune zat wel... Wij zaten vlakbij een enthousiaste mevrouw die ervan overtuigd was dat de paarden beter zouden presteren als je er constant een soort hoog prrrrrrrrrrrrrrrrrit tegen zou gillen...

ja maar zo hoort het ook hè, dat je je favo paard aanmoedigd als hij langs komt! :)

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:57

ik kan je verzekeren dat het niets met voorkeur te maken had, misschien eerder een geluid van herkenning bij iets wat vier benen en een staart had...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:00

Bonechi_ schreef:
ik kan je verzekeren dat het niets met voorkeur te maken had, misschien eerder een geluid van herkenning bij iets wat vier benen en een staart had...

Inderdaad..! Als mijn favoriet langs komt sta ik te gillen. ( :D ) en heeeel hard te klappen..dat klappen is heel gebruikelijk!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 06:19

Sta je dan niet op de reclameborden te beuken Janneke? :P
Leuk filmpje. Persoonlijk vind ik het wel erg jammer dat ze op een wat rommelig terrein reden en ze niet eens normaal op konden stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:49

Neonlight schreef:
Sta je dan niet op de reclameborden te beuken Janneke? :P
Leuk filmpje. Persoonlijk vind ik het wel erg jammer dat ze op een wat rommelig terrein reden en ze niet eens normaal op konden stellen.

Die zijn er niet altijd, dus dan gaat dat helaas niet. ;)

Gillen is mijn favoriet, zal ik ook doen als je in vlijmen moet rijden. ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:54

Ligt eraan met welke in in Vlijmen rijdt. :P We hebben een foutje gemaakt, en kan me eigenlijk niet meer kwalificeren voor het kampioenschap. Tenzij ik met Boy rijd, maar dat is nu net de pony die de komende wedstrijden niet mee zou gaan, omdat we de competitie pony mee zouden nemen. 4 passen er niet op de vrachtwagen, zeker niet met de combinatie 2 hengsten, 2 merries. Dus als we een trailer erbij kunnen lenen of een pony bij iemand anders kunnen laden rijd ik met Boy en mag je gillen, anders met Roosje en dan kun je het beter niet doen. Ga je ook af als je tegen zo'n slechte combinatie zo enthousiast doet. :')

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:51

Die tuigpaarden waren zo kick hè! Was echt super tof om te zien! Heb ook luidkeels gegild en gejuicht hoor hihi :o

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:41

Ziet er weer gaaf uit zeg, zit laurens nu ernaast op die foto?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:53

xXIris schreef:
Ziet er weer gaaf uit zeg, zit laurens nu ernaast op die foto?

Ja die zit er idd naast. Hij zat ook in de jury en mocht meerijden tijdens de ereronde :D