CHIO Rotterdam de laatste blogdag: geef jouw mening!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

CHIO Rotterdam de laatste blogdag: geef jouw mening!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 13:47

Nieuwsredactie
Bonechi_


20.37
De persconferentie

20.21
Thee, koffie, wijn, chips bij de hand? Want ik ga er even voor zitten

Het was me wel weer een dagje. Eerst genoten van een stukje zuidhollandcup dressuur. Duidelijk veel spanning bij ruiters en paarden, maar diep respect hoe de meeste combinaties hier mee omgingen. Het is toch allemaal niet niets zo'n doodstille bospiste met enge jury hokjes en veel publiek, hoewel dat nog niets was vergeleken met de grote piste waar de prijzen werden uitgereikt. De combinaties deden niets onder hoor, voor de grote namen, want die staan doorgaans ook te stuiteren bij het zien van de kokerrokjes en hoeden op de viptribune.

Daarna naar de grote prijs springen. Volle bak! Reuze gezellig natuurlijk altijd, dit keer zaten we op de goede tribune! Halverwege ook nog eens de kans gehad om door te schuiven naar de voorste rij, waar we vorstelijk in het zonnetje zaten... wat wil een mens nog meer. Het parcours zag er moeilijk uit (maargoed, voor een dressurende leek ziet elke hindernis op 1.60 eruit als een onmogelijke opgave), maar als snel bleek ook dat de toegestane tijd wat krap was. Matthijs van Asten bleef daar als eerste combinatie net binnen, maar met 12 strafpunten. De twee combies daarna lieten de balken liggen en het slootje ongerimpeld, maar pakten elk een punt voor tijd. Iedereen was daarna te laat over de finish, tot combinatie nr 8, Angelique Hoorn, keurig binnen de tijd, maar met 16 strafpunten. Jullie snappen... de sfeer zat er nog niet echt lekker in. Maaarrrrr kort daarop haalde Marc Houtzager met zijn handstandpaard Opium Vs als eerste ruiter de barrage. Veel grote namen grepen naast de barrage. Jos Lansink met de prachtige Cumano was 0.3 seconden te laat over de streep, Vincent Voorn gaf op (zoals ook vele andere ruiters waaronder Marcus Ehning en Meridith Michaels Beerbaum), Laura Kraut, Albert Zoer en Gerco Schroder hoorden allemaal 1 of meerdere balken vallen.

Uiteindelijk gingen er 8 combinaties door naar de barrage. Marc Houtzager verscheen als eerste aan de start en bleef keurig foutloos, maar te zien was dat het duidelijk niet de snelste tijd zou worden. Vervolgens waren er een hoop zwitserse ruiters (drie van de vier haalden de barrage, en dat terwijl ze op de landenwedstrijd de tweede omloop niet haalden!) die hun paarden in noodtempo door het parcours heen joegen. Spectaculair om te zien, maar niet zonder risico en een aantal van deze waaghalzen pakten dan ook een balk. Het uiteindelijke resultaat hebben jullie gelezen.Steve Guerdat werd eerste, Pius Schwizer werd tweede en Marc Houtzager redde de Nederlandse eer met het brons. (Om even de statistieken te vergelijken met de 3 van de 4 barragescore van de Zwitsers, 1 van de 15 Nederlanders haalde de barrage, you do the math).

Na de prijsuitreiking, Pius kreeg trouwens ook nog een medaille voor de beste prestaties over het hele concours, snelden wij ons naar..... padapapapa.... tromgeroffel... het toilet en daarna naar de persconferentie. Erg leuk om daar een kijkje te kunnen nemen. Al snel diende de startlijst als kladblaadje, want we willen natuurlijk goed verslag doen.

Na de felicitaties aan het adres van de drie ruiters en Steve Guerdat in het bijzonder, ging de discussie al snel over naar het de tijdsstelling in het parcours. Zoals de kenners weten is er voor het parcours een maximale toegestane tijd (84 sec in dit geval). Na de eerste drie combinaties kan de jury, in overleg met de parcoursbouwer, besluiten om de toegestane tijd op te rekken als deze te krap blijkt. Maar zoals vaak is daar ruimte voor discussie. Zoals eerder al gezegd was tijd een duidelijk struikelpunt. Winnaar Steve reageerde op de tijdsstelling. Hij concludeerde dat de eerste ruiter ondanks drie fouten (die vertragen) toch de tijd had gehaald. Dat de twee 'foutloze' ritten daarna de tijd niet haalden, hoefde niet direct reden te zijn om de tijd op te rekken. Toch vond ook Steve dat een seconde extra misschien beter was geweest. Er kwam dan ook nog een kritische vraag voor de parcoursbouwer, Dhr Koninckx. Hij concludeerde dat acht ruiters in de barrage een mooie score was, maar dat achteraf gezien een toegestane tijd van 85 seconden beter was geweest "of 85, 5 " Als dat het geval was geweest hadden er nog zo'n zes combinaties de barrage gehaald "Dan had ik wel meer vrienden gemaakt", aldus Koninckx.

Marc Houtzager (overigens midden in de persconferentie even gekidnapt door RTV Oost) was erg tevreden met zijn resultaat. Voor zijn rit had hij op de schermen al gezien dat de toegestane tijd zeer krap was. "Tijd is voor mij een moeilijke factor" Maar Opium had hem dat weekend nog niet laten zitten. Hij sprong foutloos in de eerste omloop van de landenwedstrijd en maakte in de tweede omloop een fout op de sloot en sprong ook hier goed. De barrage reed hij naar eigen zeggen met weinig risico. "Ik wist dat ik op tijd geen kans maakte". Het bleek een verstandige keuze.

En met die laatste persconferentie zat het CHIO erop! Voorzitter Dhr Lavooij blikte met een positief gevoel terug. Er zijn geen ongelukken gebeurd en de sfeer was goed. Het CHIO heeft dit jaar 50.000 bezoekers getrokken.

Zucht... einde van een heeeele lap tekst! Zijn jullie nog wakker?
En ook het einde van het CHIO en de updates van ons. Jullie hebben nog een paar foto's tegoed en misschien maken we nog een samenvattend sfeerverslagje.

En.... vergeet niet te kijken naar de vragen die ik stelde in de eerste update van dit topic! Graag jullie reactie!

Groetjes, ook namens Sansje!

14.59
Marc houtzager (number zeurtiezeffen zoals dat hier uutgesproken wordt) rijdt de eerste foutloze rit!

14.49
Het parcours is lang en vijf van de zes starts hebben al tijdsoverschrijdingen! We zijn benieuwd of de tijd wordt aangepast.
Quote: " rijden ze nou allemaal hetzelfde rondje? Volgens mij begon die ene echt bij een andere hindernis hoor!"
Angelique Hoorn en Matthijs van Asten zijn in ieder geval niet door naar de barrage en staan zelfs samen onderaan na acht starts.

14.22
De zuid holland cup dressuur is gewonnen door De putsche ruiters! 2e RV Rijnland, 3e RV Oud-Beijerland, 4e RSV de Hoge Devel! Prijsuitreiking verliep traditiegetrouw chaotisch... Valt niet mee om iedereen op een rijtje te krijgen! ;)

14.00
We zitten op de grote tribune! Met redelijk zicht op het scoreboard! De ruiters hebben net parcours gelopen en het ziet er pittig uit! Leuk nieuwtje! We zijn net uitgenodigd om na afloop van de grote prijs naar de persconferentie te komen!

12.17
We zijn er weer! Hoog op de bostribune dit keer bij de zuid holland cup! God zij dank weer in spijkerbroek, maar stiekem een beetje semi vip door de dames van het perscentrum! We mogen vanavond aan de pasta ipv friet!En ik ben dubbel blij met ze, want mijn tas viel van mijn schouders, bezweken onder de dagenlange last van flesjes water en dropjes ;) omdat een tas niet zo lekker hangt zonder hengsel, mochten we gebruik maken van een kluisje van het perscentrum! Ik ga mijn blik weer even op de ring richten terwijl we uitbuiken van de poffertjes! Voor de mensen die nog in de rij staan, of voor volgend jaar: de dubbele porties zijn wel errug groot ;)

Afbeelding
het uitzicht voor het springen was wel dik in orde!

Afbeelding
Tot men ging ombouwen naar de dresuurring...

Afbeelding
JP en Fransie in de polonaise!

10:19
Hallo allemaal!

Nou jullie hebben een deel van onze belevenissen als VIPper al meegekregen gisterenavond. Al met al hebben we het erg leuk gehad. Heerlijk gegeten, je glas al bijgevuld voordat het leeg is... pluspunten... Juryhokjes en videotorens voor je neus... beetje jammer...

Maar echt... alle vooroordelen kloppen. Het interesseert de meeste vippers geen bal of je iets kan zien of niet! In de tent was het drukker dan daarbuiten! En we zouden een heel topic kunnen openen over domme quotes... Een greep uit het aanbod "Oh, hebben jullie iets met paarden dan?" "Denken jullie dat Nederland gaat winnen?" "Anky is natuurlijk de allerbeste". En dan de klassieker voor de oplettende vipper bij het binnenrijden van elke willekeurige combinatie: "ooooooh..... wat een mooie!"
Applaus is een gevoelig onderwerp. In eerste instantie werden we aangekeken of we ons wel beseften dat we een gesprek over de laatste beursbewegingen verstoorden. Later waren er meer mensen die hun handjes enigszins tegen elkaar aan bewogen, maar het lijkt verreweg niet op de sfeer op de gewone tribune.

Op deze manier hebben we de eerste zes combinaties uitgezeten. We konden er echt weinig van maken, de paarden verdwenen constant achter planten of juryhokjes. Uiteindelijk hebben we ons samen met een rijtje enthousiaste vippers voor de grote VIPtribune opgesteld zodat we weer goed zicht hadden. Klappen werd hier al beter gewaardeerd... Juichen daarentegen... Maar goed... who cares... wij in ieder geval niet op dat moment ;) Maar eerlijk is eerlijk... we waren jaloers! Het enthousiasme, de staande ovaties en het geschreeuw als de ruiters na een mooie proef langs de gewone tribune reden.... dat is toch het allermooiste. We hebben niemand gezien die zijn adem inhield bij de prachtige kur van Imke, of minstens wat lelijke woorden zei bij de reservelijn van Edward Gal... De beleving is toch niet hetzelfde.

En toen.... parapapapapa....... Pam kondigde het spektakel aan! Frans Bauer in het strodorp, wat wil je nog meer. Hop, glas wijn mee en die kant op, met onze rokjes door de hard rennende menigte heen die van de tribune afkwam en duidelijk snel naar huis wilde... We hebben wel wat misprijzende blikken gezien... (voelt iemand zich aangesproken? ;) ) In het strodorp was het gezellig maar bleek ook al snel dat naast onze leeftijd, ook ons alcoholpromillage ernstig lager was dan gemiddeld. Binnen 10 minuten al een slaapplaats aangeboden gekregen van een meneer die heel goed voor ons zou zorgen... En dat was niet het enige oneerbare voorstel wat we die avond gehoord hebben... Het niveau in vipland was al vrij snel beneden peil. Maar... wij hebben wel gelachen...

En nu... nu is het zondag! De laatste dag van het CHIO! We gaan zo naar Kralingen waar we van beide zuid-hollandcupfinales een stukje mee willen pikken om ons vervolgens te installeren voor de altijd spannende grote prijs! We zullen vast nog updaten vanaf het terrein, maar ik wil hier alvast een oproepje doen aan alle CHIO bezoekers van bokt!

In deze week hebben we hopelijk enig enthousiasme overgebracht over het evenement waar wij ieder jaar weer naar uitkijken en ons vijf dagen zoethouden. Ook hebben we af en toe wel een beetje gemopperd over de zaken die wat ons betreft anders zouden moeten. Gezien het brede bereik van het topic, willen we jullie vragen om:

1. te laten weten wat je leuk vindt aan het CHIO, waar heb je van genoten? Wat vind je goed geregeld?

en

2. te laten weten wat jij zou veranderen als je een dag de baas was. Welke tips zou je het CHIO mee willen geven?

(Vast overbodig om te zeggen; maar houd het wel gezellig! Kritiek mag, maar opbouwend graag ;) )

Tot later!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: CHIO Rotterdam de laatste blogdag: Bokkers vs. Frans Bauer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:10

Gaaf! Ik ben erg benieuwd naar het springen, foto's en naar de persconferentie!!! Geniet er maar van!

kadansjee

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-04-06
Woonplaats: Apeldoorn/Kootwijk, studerende in Utrecht

Re: CHIO Rotterdam de laatste blogdag: Bokkers vs. Frans Bauer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:19

Is het springen ook ergens live te bekijken?
Thnx!

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:21


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:27

1: Genoten van uitzicht op grote tribune, nadat de mensen die wel kaarten hadden maar geen zitplaats gingen zitten op de trappen. Sfeer is altijd goed daar.
1. volgend jaar weer verslag van San en San :+ , was leuk te lezen, niet alleen de sport uitslagen maar van de dingen daarom heen.

2: Toegangskaarten voor de zaterdag misschien toch in twee fases, avond en dag programma. Het was heel erg hoeveel mensen geen zitplaatsen hadden met de nodige gemopper erover.
Leuker hoger niveau in starters bij internationale zware tour, nu waren het de beste uit Nederland, maar niveau buitenland was niet hoog en is wel beter geweest. Maakt het wat spannender om naar te kijken.
Vorig jaar was dressuur programma in grote baan langer en ook leuker. Is het zo dat er minder dressuur op programma stond dan vorig jaar?

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: CHIO Rotterdam de laatste blogdag: Zeurtiezeffen foutloos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 15:33

Jeetje Eleanoor, je zou maar een kaartje a 30/37,50 gekocht hebben en dan geeneens kunnen zitten.

Verder genoten van de verslagen, ook al mogen deze van mijn nog wel wat gedetaileerder en ook nog meer buiten de wedstrijd om.
Af en toe (vooral in het begin) vond ik wel dat er iets te veel over jullie ging (file, druk met eigen paarden etc.)
Maar zeker voor herhaling vatbaar.

MarrieLeen

Berichten: 11386
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: CHIO Rotterdam de laatste blogdag: Zeurtiezeffen foutloos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 15:51

Dus jullie vielen ook onder de enthousiaste paardenliefhebbers voor de grote VIP-tribune. :D
Wij werden weggestuurd voor de ABN-AMRO tent, dus zijn we maar voor de grote VIP-tribune gaan staan, was het zicht ook beter.
En ik had er schijt aan, gewoon klappen en juichen. :Y) Maar idd, de sfeer haalt het niet bij die van de publiekstribune.

Weer een leuk verslag! :)

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 15:55

No Mercy nul *\o/*

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: CHIO Rotterdam de laatste blogdag: Zeurtiezeffen foutloos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 16:35

Nou Marc....zeurtiezeffen moet het klusje maar gaan klaren..

Als ie maar foutloos blijft.....qua tijd wint ie het toch niet met Opium :=

Sabbientje

Berichten: 4710
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:03

1. te laten weten wat je leuk vindt aan het CHIO, waar heb je van genoten? Wat vind je goed geregeld?Ik ga altijd voor de landenwedstrijd springen eigenlijk.
Wat ik leuk vind om te zien is hoe ze die groepjes kinderen rondleiden en dat deze dus soms ook nog de kans krijgen een "grote" ruiter dingen te vragen.

2. te laten weten wat jij zou veranderen als je een dag de baas was. Welke tips zou je het CHIO mee willen geven?
- Het eten. Maak eens iets meer voor de gewone mens.
Jaren geleden was er een leuke brasserie waar je voor een leuke prijs wat kon eten. Die er ook toegankelijk uitzat voor de gewone mens. Dat valt mij de laatste jaren gewoon heel erg tegen.

- zorg dat iedereen het scorebord kan zien en niet alleen de vips.

- verhuur niet heel je publieketribune aan je sponsors. Vooral niet als die plekken leeg blijven. (Er was tijdens de landenwedstrijd in het midden van de tribune een heel vlak leeg) Andere mensen willen ook graag een leuke zitplaats.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:20

Ook een leuke VIP opmerking was...
Vinden die beesten het nou echt leuk zulke dansjes doen :))

En de poffers zijn idd erg lekker :9

Maar leuk zo t verslag te lezen :D

Vudress
Berichten: 1650
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: CHIO Rotterdam de laatste blogdag: Zeurtiezeffen foutloos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:00

De quotes die jullie opvangen zijn echt briljant! :)

chitra
Berichten: 1421
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:01

1. te laten weten wat je leuk vindt aan het CHIO, waar heb je van genoten? Wat vind je goed geregeld?
Het kinderdorp is echt super, mooi druk bezocht en erg enthousiast ontvangen door de kinders.
De tuigpaardklasse op de zaterdagavond was weer een waar spektakel, hou dat er in!!

Bram Ladage! Super!!! SUPER!!! Veel beter dan die verschrikkelijke tent van vorig jaar waar je voor 4 euro een uur op een klein zakje koude patat mocht wachten. Ook de verschillende extra drankpunten over het terrein zijn super!

Alleen kan met de snoeptent wel een vate prijs worden afgesproken... Ze begonnen op 100 gram voor een euro en eindigden met vanaf 1,50 voor 100 gram.... Niet erg netjes...


[b]2. te laten weten wat jij zou veranderen als je een dag de baas was. Welke tips zou je het CHIO mee willen geven?

Voornamelijk de publiekstribune. Je kon merken dat de medewerkers daar totaal niet wisten wat ze moesten doen. Bij de ene moest je wel kaartjes laten zien de eerste dag, en bij de ander kon je zo doorlopen. Ik denk dat dit ook het probleem was bij de dressuur. Er zaten erg veel mensen met een accreditatiepas, terwijl die op de deelnemerstribune horen te zitten. Hier moet op gecontroleerd worden. Ook veel mensen met een VIP-kaart of bandje die op de publiektribune zaten. Zorg ervoor dat die op hun juiste plek zitten. Ook liepen er tijdens de landenwedstrijd ineens groepen kinderen luidruchtig de tribune op TIJDENS een proef. Dit KAN niet! En het vreemde is nog, dat ze mensen tijdens een springrubriek wel tegen hielden :S ????
Zorg er dus voor dat de medewerkers precies weten wat ze moeten doen en waarom ze dat moeten doen...

Bij de ingang merkte ik ook dat mensen die met 5 toegangskaarten aankwamen, er meestal maar 1 of gescant werd. Dit is niet handig. Zo kunnen ze een sortiekaart aanvragen en met de 4 ongescande kaarten weer mensen mee naar binnen nemen.. Zonde van het geld wat je binnen had kunnen halen..

Eurocollege: Ik vond niet dat deze mensen veel vriendelijkheid uitstraalden. Zeker bij de VIP tribune zag het er echt uit alsof ze gedwongen waren. Dit is toch jammer...

Nog iets anders..... Frans Bauer.... De afgelopen tijd las ik vaak dat de CHIO de klasse hoog wil houden, een elitair concours wil zijn enz..... Waarom laat je de hoofdsponsor dat Frans Bauer uitnodigen? Dit is het toppunt van volkszangers. Absoluut niet elitair. Jammer dat deze artiest dit concours dan zo naar beneden haalt met de reputatie als elitair....

MarloesD
Berichten: 226
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:11

@ Chitra, het CHIO staat er juist om bekend dat de avonden heerlijk volks zijn. De alcohol vloeit rijkelijk en alle stijve harken gaan los, ik ben absoluut geen fan van Frans en het muziekgenre, maar vind de sfeer hierdoor wel altijd geweldig.
En als ik me niet vergis, mogen mensen die VIP zijn ook gewoon op de normale tribune zitten.

Verder, jullie verslagen waren erg leuk! Inderdaad graag nog wat uitgebreider, nog wat frequenter en wellicht wat minder over jullie zelf. Dat deel moet er wel in blijven, want dat maakt het persoonlijk, maar iets minder.

Tip voor het CHIO vind ik nog een stuk of 2 rubrieken extra te laten zien via de livestream. Door groot te verkondigen dat het CHIO live te volgen is en vervolgens maar 2 rubrieken uit te zenden, voel ik me een beetje een oor aangenaaid.

Volgend jaar weer vrijwilligen! Dan is het eindelijk zo ver dat school en het CHIO niet meer tegelijk vallen en hoef ik niet thuis achter mn boekjes te zitten en kan ik niet maar even, maar alle dagen gebruik maken van mn bandje :D

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:12

:= Op een gemiddeld bedrijfsfeest van al die hoofdsponsers komt Fransje ook zingen :D Dus, je kiest voor zo'n avond wat je publiek wil die groot geld betaald, en geloof me, die stonden allemaal in de polonaise hoor :)

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:33

leuk verslag weer! :D

wat er imo sowieso veranderd moet worden, is meer ruimte voor de écht geïnteresseerde mensen, ipv de VIPs.. er waren meer mensen dan tribune, en je betaald er een hoop geld voor. (en de stoeltjes zaten niet lekker maargoed, kan iig zitten :+ )
ook de juryhokje waren niet zo praktisch geplaatst maargoed, ik vind het grootste minpunt dat je maar 1 tribune hebt.. ;)

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:44

1. te laten weten wat je leuk vindt aan het CHIO, waar heb je van genoten? Wat vind je goed geregeld?

Leuk: de entourage, opzet van het terrein/stands, gezelligheid, gebral van veel mensen, zien en gezien worden,
veel bekenden tegenkomen, behulpzaamheid van suppoosten en natuurlijk de heerlijke patat van Bram Ladage

Welke tips zou je het CHIO mee willen geven?

Kaartverkoop splitsen in dag- en avondkaarten en capabele mensen neerzetten. Tribune overvol, meer kaarten verkocht dan dat er plaatsen waren. Er stond bij elke opgang een dame van het CHIO. Stonden alleen maar aanwezig te zijn, hadden geen functie. Hielpen mensen niet (kon eigenlijk ook niet want het zat bomvol), lieten mensen wel op de trappen zitten en degenen die bij de trap omhoog kwamen om een plekje te zoeken, moesten noodgedwongen op elkaar gepropt blijven staan omdat ze geen kant op konden. Al met al kwam dat de veiligheid (!!) niet ten goede, mensen raakten geïrriteerd en kregen ruzie. En daar betaal je dan ook nog flink voor. Het was dat ik al een plek had, anders had de organisatie geen goede aan mij gehad. Een flink minpunt dus.

*puck*
Berichten: 405
Geregistreerd: 02-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:50

was lachen bij de live-stream,presentator had dus eerst niet in de gaten dat hij live was, ging hij giga de mist in en zegt later ,jongens , knippen jullie dit eruit want anders sta ik voor *** en z'n privegesprekken inclusief vloeken ,alles was te volgen , wat een oetlul. : _O- _O- _O-

MarloesD
Berichten: 226
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: CHIO Rotterdam de laatste blogdag: Zeurtiezeffen foutloos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:54

Haha ja puck, dat had ik ook door! Hij heeft zo'n vriendelijke stem, toen ik dat vloeken hoorde dacht ik: huh, heb ik dat nou echt gehoord? Maar toen hoorde ik het vaker, dus wist ik het zeker. Vond het zeer ongepast, maar inderdaad erg grappig. :P

Aurelle_

Berichten: 891
Geregistreerd: 30-11-08
Woonplaats: Utrecht/Maastricht

Re: CHIO Rotterdam de laatste blogdag: Zeurtiezeffen foutloos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:03

Ik heb het springen net op tv gezien, maar die opium kan bokken zeg. Respect voor Marc dat ie hem zo goed rijdt.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:22

*puck* schreef:
was lachen bij de live-stream,presentator had dus eerst niet in de gaten dat hij live was, ging hij giga de mist in en zegt later ,jongens , knippen jullie dit eruit want anders sta ik voor *** en z'n privegesprekken inclusief vloeken ,alles was te volgen , wat een oetlul. : _O- _O- _O-

Hahah; ja dat heb ik ook gehoord. Wel apart.

Vond het weer een pittig parcours, trouwens! Vorig jaar was ik er zelf bij (kaartjes gewonnen) en toen waren er ook al zo weinig door naar de barrage, maar het was wel spannend! :j Goede prestatie van Marc Houtzager en Opium, hoor! Die combinatie is altijd spectaculair om te zien!

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: CHIO Rotterdam de laatste blogdag: de eindindruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:35

Afbeelding

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:43

Citaat:
1. te laten weten wat je leuk vindt aan het CHIO, waar heb je van genoten? Wat vind je goed geregeld?


Programma; echt leuk! Gevarieerd en liep goed in elkaar over.
Ook de open uitstraling van het evenement vond ik top. Heb veel opgestoken van gesprekken met (Duitse) stewards :))
Mooie aankleding van terrein.


2. te laten weten wat jij zou veranderen als je een dag de baas was. Welke tips zou je het CHIO mee willen geven?

De dressuurring. (Interchemstadion)
* Weinig plek voor toeschouwers. De ene tribune die er was, zat snel vol. Daardoor onrustig geloop naast deze tribune langs de lange zijde.
Klinkt misschien stom, maar ik vind dat de internationale rubrieken niet in die ring verreden moeten worden. (Internationaal Prix en Internationaal Grand Prix Special).

* Parkeerplek. De Kralingse Zoom stond snel vol.
De eerste dag heb ik mn auto geparkeerd bij de Universiteit. Prima plek. Aangegeven was dat er bussen zouden rijden, alleen stond bij de universiteit nergens waar vandaan de bussen zouden rijden. Niemand daar kon me dat vertellen. Zelfs de jongens die me voor 7,50 met een tuktuk wilden vervoeren niet. :Y)


(Vast overbodig om te zeggen; maar houd het wel gezellig! Kritiek mag, maar opbouwend graag ;) )

Tot later![/quote]

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:44

Ik zou graag Pam van Geloven willen vervangen. 8-)

Temeraire

Berichten: 3533
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:38

Bedankt weer voor het leuke verslag!
Ik wilde ook vanaf de Universiteit met de bus en heb ook een tijd moeten zoeken. Het stond uiteindelijk wel aangegeven, maar heel minimaal, op een briefje van amper A4 formaat ;)

leuk aan CHIO: het programma, de friettent, de aankleding van het terrein

verbeterpunten; meer publiekstribune, zowel bij de hoofdring als bij het interchemstadion, op de plattegronden aangeven 'u bent nu hier' , in het begin zochten we ons rot en wisten we telkens niet waar we nou waren. en wat meer drink- eetgelegenheid voor het 'gewone volk', ik vond nu het stroodorp wel erg elitair overkomen. Op de friettent na waar het dus ook smoordruk was. en zoals eerder gemeld mocht het aangeven van de pendelbussen wat beter :)
En ik vond het erg jammer dat het scorebord vanaf de gewone tribune zo goed als niet zichtbaar was.

Leuk dat jullie om ervaringen vragen!