Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Mizora schreef:Wormenmiddel hoort géén preventief middel te zijn. Het gaat er namelijk direct weer uit, wordt niet in het bloed opgenomen o.i.d. en kan dus alleen de wormen van dat moment doden. Dit is juist het probleem i.c.m. onderdosering dat er steeds meer wormen recessief worden.

joyce B schreef:Wij geven onze kinderen toch ook niet preventief en ontwormingskuur?
Alane schreef:@Hilden1971: De AID is niet meer dan een uitvoerende instantie, niets anders dan de politie.... Het zijn mensen zoals jij en ik, die niets anders dan hun werk doen. En om ze dan uit te schelden of zo bedreigend te doen
Alane schreef:Mijn kinderen grazen niet buiten,zijn zindelijk en het meeste eten wat ze naar binnen werken, is behandeld (gekookt etc)
Van vaak ontwormen worden wormen niet resistent, van ondredosering wel... je krijgt dan eigenlijk hetzelfde principe als entingen bij bijv... kinderen, dood of verzwakt virus wordt ingespoten... onderdosering van wormmiddelen kan ervoor zorgen dat de wormen net te weinig binnen krijgen om dood te gaan, en zo dus 'gewend' raken aan het wormmiddel.
En dat onderdoseren vermijdt je mi niet door het middel per recept te laten uitgeven... immers kan ik dan nog onderdoseren, maar net als een enting door de DA zelf te laten toedienen, mits die DA een goede kijk heeft op paarden en het gewicht goed kan inschatten...
joyce B schreef:Nee, maar jouw kinderen spelen wel buiten, in het gras, in de zandbak (denk aan honden en katten en wilde dieren die daar hun behoeftes hebben gedaan), en als ze klein zijn willen ze wel eens een hapje in hun mond steken. Ook wassen ze hun handjes niet altijd heel goed wanneer ze iets eten (snoepje van de buurvrouw? picknicken? besjes of aardbuien direct uit de tuin, of bramen of frambozen plukken langs de wei/weg) en daar lopen kinderen ook een wormbesmetting door op.

Mytens schreef:dochorse doet het toch ook met eigen dierenarts die het betreffende paard niet kent? Is ook een internetwinkel.
Als deze regel er echt zo is dan bestaan dit soort bedrijven straks niet meer?