Amy77 schreef:Top instelling van deze dame..en ik hoop dat haar idee zoden aan de dijk gaat zetten, elk paard wat geholpen kan worden is er al 1..
Het initiatief is mooi hoor... Maar ik vind toch dat deze dame wat 'zweverig' overkomt.... Wat zij wil klinkt een beetje als emotioneel en impulsief. Uiteraard moet je mishandelde paarden willen helpen vanuit je gevoel, maar je moet daarbij wel realistisch blijven. Het paard wat ze heeft meegenomen werd al geholpen door de paardenopvang CYD Santa Maria. Dat de spaanse overheid (en de Nederlandse overheid) nog te bureaucratisch is als het gaat om dergelijke zaken los je niet op door een eenmansstichtingkje op te richten die een paar honderd euro binnenhaalt. Dan kun je je beter aansluiten bij reeds bestaande en grotere stichtingen. Ga daar in het bestuur zitten of ga de politiek in en ga je in de politiek hard maken voor dergelijke zaken.
Amy77 schreef:Toch denk ik dat er verdorie eerst eens een wetswijziging moet komen, hogere straffen, verbod op houden van dieren als iemand de fout is ingegaan etcetc..alles kan veel beter en zwaarder..zodra dat erdoor is, zijn misschien al die stichtingen niet meer nodig (wishfull thinking natuurlijk, maar toch).
Daarom is het ook veel zinvoller de politiek in te gaan en je hard te maken voor dit soort zaken. Maar dan ben je wel voornamelijk bezig met papierwerk en discussieren en niet met zieke en mishandelde paarden knuffelen... Ik vraag mij af of dergelijke mensen zoals zij dit zich realiseren?
Brook Hospital vind ik een goed voorbeeld van een succesvolle stichting. Daar ben ik al jaren donateur van. Zij weren ook mensen die de 'wereldverbeteraar' uit willen hangen en ter plaatse willen komen 'helpen' en/of een mishandeld paard willen adopteren. Zij willen alleen donaties zodat ze ter plaatse de bevolking wijzer kunnen maken als het gaat om goed zorgen voor hun dieren. Met een paard (laten) adopteren of opvangen schiet je vaak niets op. Mensen die mishandelen/niet weten hoe ze met hun dier om moeten gaan nemen toch wel weer een nieuwe.