Olivier kan na bizar ongeluk met pony weer lachen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Olivier kan na bizar ongeluk met pony weer lachen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 10:19

http://www.stellingwerf.nl

Als hij poseert voor de foto op het ziekenhuisbed breekt er voor het eerst een voorzichtig lachje door. Naar omstandigheden gaat het goed met de 11-jarige Olivier van de Voort. Dat hij nog leeft, is op zich al een wonder. Olivier was betrokken bij een bizar ongeluk.

Soms overtreft de werkelijkheid de grootste fantasie. Precies een maand geleden werd de jongen 3,5 kilometer over de grond meegesleept door zijn op hol geslagen pony. Een helse tocht over asfalt, zand, door de modder en tenslotte door een groot deel van het zeer diepe Canadameer, vlak bij zijn huis. Dankzij kordaat ingrijpen van enkele campinggasten kwam daar een eind aan een nachtmerrie waar Olivier elke dag aan herinnerd zal worden. Zijn linker onderbeen moest worden geamputeerd.

‘Omdat hij zo dapper is, heeft hij het overleefd’, zegt moeder Alessandra van de Voort met stelligheid. Ook het feit dat de tengere Olivier een echte sportman is die niet alleen paardrijdt, maar ook tennist, hockeyt, golft en zwemt maakt dat hij het afschuwelijke avontuur kan navertellen.

Toen het dramatische gebeuren een maand geleden in de publiciteit kwam, ontstond er een beeld van een 11-jarige jongen uit Elsloo die blijkbaar alleen bij het afgelegen Canadameer aan het paardrijden was en daar van zijn viervoeter was gevallen met alle ernstige gevolgen van dien. Het werkelijke verhaal is totaal anders. Alessandra van de Voort kan er nog niet bij dat het drama haar zoon is overkomen. ‘We zijn juist heel voorzichtig met paarden. Je kunt veel ongelukken voorkomen. Als Olivier rijdt, ben ik er ook altijd bij.’ Dat is die fatale dinsdagavond 19 mei niet anders.

Verwant artikel:

[VN] Paard sleurt gewonde elfjarige jongen kilometers mee

Noukie

Re: Olivier kan na bizar ongeluk met pony weer lachen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:21

Ik blijf het echt een vreselijk verhaal vinden, 3,5km.. Bizar, maar fantastisch dat hij het overleefd heeft in de eerste plaats! Naar dat hij zijn been kwijt is, hoop echt dat hij toch deels zijn oude leven weer op kan pakken. Wat moet je sterk zijn om dit uberhaupt na te kunnen vertellen.

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:01

Een ongeluk zit in een klein hoekje..... en helaas overkomt dat ook de mensen die juist altijd heel voorzichtig zijn, daar kan ik helaas over meepraten.
Olivier ik wens je heel veel sterkte en met de juiste instelling kom je weer heel ver!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:03

Ik was eerst zooo blij dat hij alleen zijn been had gebroken maar helaas is zijn been nu geamputeerd, vind het echt heel erg voor dat jongetje en zijn familie

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:51

wat is het werkelijke verhaal dan wel, en waarom liep het zover uit de hand als de moeder erbij was?
daar ben ik nu wel nieuwsgierig naar....
wel triest voor zo'n jong kereltje!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:53

Zie het artikel op de website:

Citaat:
Lees het hele verhaal in de Nieuwe Ooststellingwerver of Stellingwerf van deze week

Dat verhaal staat dus in de papieren versie.

Heftig hoor. Zo jong, zo sportief en dan een been moeten missen. Maar een ongeluk zit idd in een klein hoekje...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:58

heb die krant niet, en kan het niet vinden....

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:03

Wat een slecht artikel. Zeggen dat het een niet klopt, maar dan niet het ware verhaal vermelden. Nu weten we dus nog niets.

Noninformatie.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:23

ja vind dit ook maar raar... die artikel kan ik ook niet vinden op de site die hierboven weergeven staat

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:37

Stellingwerf.nl valt ook niet onder de professionele journalistiek.
Verder is het ware verhaal, al vele keren in detail in de media geweest, maar dat was ook weer de regionale media.
Het komt hier op neer. Het jongetje had gereden, en stond thuis de pony te verzorgen. Zijn moeder was bij hem. Op 1 of andere manier is de pony geschrokken. Het touw sloeg om het been van dit jongetje, en zo is de pony op hol geslagen. Met het kind op sleeptouw.
Bronnen; omropfryslan en o.a. Leeuwarder Courant en Friesch Dagblad.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:37

patserke schreef:
ja vind dit ook maar raar... die artikel kan ik ook niet vinden op de site die hierboven weergeven staat

Karin schreef:
Dat verhaal staat dus in de papieren versie.

De Paardenkrant deed dit vroeger ook zo op de website: het intro of de eerste paar alinea's van een verhaal geven en de rest moest je in de papieren versie lezen. Dat kan idd ergernis opwekken bij de lezer.

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:38

Het werkt bij mij meer ergenis op, dat mensen hier verontwaardigd reageren, op het stuk op zich. Terwijl het juist goed nieuws is, dat het jongetje gelukkig weer kan lachen, en zich goed lijkt te herstellen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:40

Ik ben het volledig met je eens, ozzyhorse. :)

Ik reageer alleen op de reacties van mensen die zeggen dat ze het artikel niet kunnen vinden op internet (en dat wekt blijkbaar irritatie op).

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:58

ja vind ik ook. als ik iets lees wil ik wel alles lezen;-)

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:03

Een onderbeen moeten missen noem ik geen goede afloop, hoor!

En al met al blijf ik het een heel bizar ongeluk vinden... Hoe krijg je in hemelsnaam een touw om je been geslagen??

Maar goed, een ongelukje zit in de meest onverwachte hoeken en ik kan Olivier en zijn familie alleen maar heel veel sterkte wensen met het verdere herstel van dit nare avontuur!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:05

IrisLove schreef:
Een onderbeen moeten missen noem ik geen goede afloop, hoor!

Ik denk dat op het moment dat er gevreest wordt voor het leven van je kind, een been moeten missen inderdaad een goede afloop is.

MarloesD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:09

Irislove, ik ben toen ik klein was ook in een beugel blijven hangen en meegesleurd, gelukkig maar een paar minuten tot het paard tot stilstand doordat iemand het paard wist te grijpen. Het is volgens mij echt niet zo moeilijk om ergens in te blijven haken bij een paard, ben ook weleens aan teugels blijven hangen (had op een gegeven moment het hoofdstel in handen, haha), en anders inderdaad: een ongeluk zit in een klein hoekje.

Het lijkt me verschrikkelijk voor Olivier, kan me zelf nog heel goed herinneren wat een paniek er was. Hopelijk kan hij toch ooit weer zn leven oppakken en gaan sporten, ben blij dat hij geen ander letsel eraan over heeft gehouden! :)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:16

ronduit verschrikkelijk als zoiets gebeurd!
je kan niet alles voor zijn, kon dat maar!
wat zullen de ouders, en Olivier zelf doodsangsten hebben uitgestaan!

gelukkig (en eigenlijk mag het een wonder heten) heeft hij het overleefd,
maar een onderbeen moeten missen is wel érg heftig zeg!
goed te lezen dat hij weer een beetje kan lachen, en verder geen schade heeft over gehouden, hiermee doel ik op hersenletsel.

ik wens hem een succesvolle revalidatie toe, en natuurlijk veel sterkte voor hemzelf en zijn naasten!
sterkte met het verwerken van alles wat er gebeurd is, en de gevolgen ervan...

9166schier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:25

Geluk bij een ongeluk dat de jongen het heeft overleefd.

Want als je hem hoort vertellen wat hem is gebeurd, dan hoor je dat hij naast het ontwijken van obstakels ook nog bijna is verdronken omdat hij vastzat aan de pony. Het lijkt mij een dapper ventje, en ik hoop dat hij bij het revalideren snel weer zijn leventje op kan pakken.
Sterkte aan hem en zijn familie!

Bij omroep Friesland kun je het interview bekijken. http://www1.omropfryslan.nl/Player.aspx?t=vn&fn=HB20FI04.wmv
Knap dat hij het zo goed kan verwoorden!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:04

Jeetje wat heeft die jongen een 'geluk' gehad zeg dat hij het heeft overleeft.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:08

Ik kende het verhaal al maar ben heel blij om te lezen dat het hem ''alleen'' zijn voet en natuurlijk psychische schade heeft opgeleverd, want wat er verder allemaal wel niet had kunnen gebeuren... brr!!