Paarden Henk Jan Lozeman door vlaggen en coniferen van slag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paarden Henk Jan Lozeman door vlaggen en coniferen van slag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 08:56

http://www.destentor.nl

"Het had geen zin meer om in de cross te starten", sprak Henk Jan Lozeman na zijn mislukte dressuurproeven in het Duitse Lühmühlen. "Het regende hard en mijn paarden werden afgeleid door klapperende vlaggen en omvallende coniferen", meldt de eventingruiter uit Putten. "Het heeft dan geen zin om verder te rijden in zo'n zware wedstrijd.

Je moet in alledrie de onderdelen sterk presteren om hoog in het klassement te eindigen. Ik kan mijn paarden beter sparen om ze weer optimaal voor te kunnen bereiden op een volgende wedstrijd."

Hij wil dit seizoen enkele lichte internationale wedstrijden rijden. "Mijn paarden zijn relatief onervaren. Ik probeer ze het hele seizoen wat lichtere wedstrijden te laten lopen zodat we misschien aan het eind een zware kunnen rijden."

Yolien

Re: Paarden Lozeman door vlaggen en coniferen van slag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:13

Kan ik me best voorstellen, het waren nou niet echt scores om over naar huis te schrijven.
Zijn qualifying was hij zowiezo al kwijt.
Balen voor HJ

Desir_ee

Re: Paarden Henk Jan Lozeman door vlaggen en coniferen van slag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:28

goede keus!!! niets onnodig forceren!

lou__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:01

ben het helemaal met hem eens :))

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:46

Goede keus, wel heel jammer!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:16

Inderdaad goed om dan niet te starten. Ik snap best dat een paard een keer goed kan schrikken van een vlag of omgevallen conifeer, maar het zijn toch eventingpaarden... Ik rijd zelf ook samengesteld, en ben van mening dat je paard op dat niveau zeker tegen deze dingen moet kunnen.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:07

ze moeten hier idd wel tegen kunnen,maar zoals hierboven word gezegd zijn het relatief onervaren paarden die dan dus blijkbaar nog van alles moet leren!

Vind het geweldig dat hij zijn paarden dit soort dingen leert zonder dwingen of iets dergelijks. ;) De allerbeste manier naar mijn mening :o