Gedrag van New Forest pony schokt inwoners en opzienders

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Gedrag van New Forest pony schokt inwoners en opzienders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 08:45

http://www.horseandhound.co.uk / Nieuwsredactie

Inwoners en opzienders uit het New Forest gebied in Engeland hebben afgelopen week geschokt gereageerd nadat een New Forest pony dicht tegen haar dode vriendin ging liggen vlak naast de weg.

Pony Backley Moonshadow ging naast haar kameraad liggen vlak nadat de merrie door een auto werd geraakt.
Backley Celebration was zo zwaar gewond dat dat ze vrijwel meteen moest worden ingeslapen.

Haar vriendin, Backley Moonschadow ging tegen Celebration aan liggen en bleef op deze manier bij haar tot de merrie stierf. Ponykenners lieten weten dit gedrag nog nooit bij paarden of pony's te hebben gezien.

Celebration bleek een gebroken voet te hebben en werd ter plekke afgemaakt.
Diezelfde week werden er nog twee andere pony's aangereden, maar gelukkig kwamen deze dieren er met slechts milde verwondingen vanaf.

eline_di

Re: Gedrag van New Forest pony schokt inwoners en opzienders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:46

Een appart verhaal, maar wel een heel mooi verhaal.
Bijzonder dat pony's dat doen..

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:48

woow.. dit is echt mooi.. deze pony heeft zoveel liefde gevoelt van zijn maatje. dat kan niet anders..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:50

die namen, het lijken wel my little pony's! :=
maar wel een mooi (maar vooral eigenlijk triest) tafereel, wel bijzonder dat een pony zoiets doet.

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:53

Nou ... links rijden gaat ook de Engelsen niet echt goed af zou je haast denken ... jeuhhh 3 paarden in de week aangereden ... brilletjuh??

Ik heb wel vaker gezien dat tussen sommige paarden echt een hele stevige vriendschap kan groeien. Maar dit ... heel bijzonder

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:57

Wat een ontzettend triest en tegelijkertijd ook weer een heel mooi verhaal. Jammer van hun diepe vriendschap, arme paardjes. Afscheid nemen is nooit leuk...... ;(

Ja, ook ik heb gezien hoe diep sommige vriendschappen tussen paarden onderling kunnen zijn. Is ook iets wat ik heel belangrijk vind voor mijn eigen paard. Het verbaast me vaak hoe weinig mensen met paarden zich hiervan bewust zijn, heel eerlijk gezegd..... :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:07

Asjemenauw schreef:
Nou ... links rijden gaat ook de Engelsen niet echt goed af zou je haast denken ... jeuhhh 3 paarden in de week aangereden ... brilletjuh??

Hoeveel wild denk je dat er wekelijks op de Veluwe wordt aangereden....

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:09

pfft echt verschrikkelijk! het is idd wel een mooi verhaal, maar ik heb echt medelijden met de pony.. nu istie zn beste vriendje kwijt! |(

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:26

Hmm misschien hekje langs de weg zodat de paarden er niet op kunnen?? Erg link zo, en niet alleen voor de paarden..

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 01:57

Hekjes? In GB? Die halen weinig uit hoor, of je moet ze metershoog maken en dat mag door allerlei regelgeving niet. Bovendien is het gemiddelde hekwerk er gruwelijk slecht onderhouden en is het voor welk dier dan ook een eitje om uit te breken.

Het is me daar vaak genoeg opgevallen dat van alles en nogwat aan vee daar overal rondloopt behalve op de weide waar ze schijnbaar horen. De weg is een favoriete rustplek voor o.a. schapen en rundvee en dus ook pony's en denk echt niet dat ze voor een auto aan de kant gaan, in het donker rij je ze zo aan ook als je daar goed bekend bent. Wij hebben op al onze vakanties aldaar echt letterlijk meermaal per dag moeten stoppen voor een of ander koppig beest, en allerlei toeren moeten uithalen om ze niet aan te rijden. Daarbij opgeteld dat Britten zowiezo niet kunnen rijden, links of rechts.

Wel mooi trouwens, die vriendschap tussen die paardjes. En hoe triest dat die overgeblevene nu haar vriendin moet missen. Het is trouwens geen abnormaal gedrag, in hechte kuddes zie je het vaker. En soms vallen de overgeblevenen zelfs de mensen die de kadavers op komen halen aan omdat ze geen afscheid willen nemen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 03:15

Lia_ schreef:
Asjemenauw schreef:

Ja, maar een aangereden paardjuh is zielig, en wild is alleen maar lastig ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:46

Overgereden wild vind ik ook zielig :+ .

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:49

Wat is dat nou weer voor een opmerking Billy. Aangereden wild is niet zo zielig als aangereden paarden, paard is net zo goed wild daar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:53

stomme discussies weer.

Sneu zeg. Bij mijn vroegere verzorgpaard ging de hele kudde eromheen staan toen ze heel ziek was. Toen we haar in hadden laten slapen hebben we dr vriendinnetje afscheid laten nemen, die begreep het, de hele middag had ze staan roepen vanuit de wei, en daarna geen gil meer gegeven...

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:59

Echt zielig maar wel mooi..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:40

Billy schreef:
Lia_ schreef:

Ja, maar een aangereden paardjuh is zielig, en wild is alleen maar lastig ;)

:)*

Dat was het :)*