Epe vier dagen compleet in de ban van de Paardenvierdaagse

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Epe vier dagen compleet in de ban van de Paardenvierdaagse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 10:09

www.destentor.nl


Triomfantelijk reden de deelnemers van de Eper Paardenvierdaagse gisteravond Epe binnen. Als een middeleeuws tafereel waarin de overwinnaars na lange strijd vermoeid maar voldaan een belegerde stad komen ontzetten en de toeschouwers maar geen genoeg van de aanblik kunnen krijgen.

Strijdrossen, trek- en andere paarden met Noormannen, adellijke dames en cartooneske figuren achter zich of op hun rug stappen en draven met veel hoefgekletter door de Hoofdstraat van Epe.

Onversierd, ja bijna onverzorgd, loopt de fjord Milidie (15) naast warmbloed Tibby (9) van wie de staart en de manen met blauwwitte roosjes zijn versierd. Een gemiste kans voor berijdster en grafisch vormgeefster Yolanda Veldwijk (33) die het te druk had met haar werk.

Vermomd als ING leeuw stapt ze naast haar vriendin Willeke Pakhuis (28) in postgiroblauw nadat ze samen vier dagen door Epe's dreven hebben gereden. Epe dat zo paardvriendelijk is dat de Friezinnen Joke, Lenny, Willeke en Alexandra er geen woorden voor hebben. "Hier zijn ze helemaal op paarden ingesteld, dat zijn we in Friesland niet gewend", roepen ze bij het passeren van de Grote Kerk, waar ze door de mensenmassa uit het zicht verdwijnen.

Daar staan geleund tegen een lantarenpaal op een laag muurtje de dames Riek Zweekhorst (72) en Minie Brummel (76) uit Vaassen. Op enige afstand van de voorste rijen maar wel eerste rang. Zelf hebben ze nooit paard gereden maar de aanblik van paarden tussen de mensenmenigte vinden ze zo mooi en als het maar even kan, komen ze elk jaar naar de intocht kijken.

Behoorde de intocht volgens de organisatoren tot de categorie 'gemiddeld', voor paardenvierdaagse veteraan Esther Bakker (42) uit Epe en vooral voor haar trekdier Spotty was het zwaar. Veel modder en moeilijk begaanbare paden en wegen voor het kleine appaloosa paardje, dat behalve de kar ook zijn koetsier en haar buurjongen Wessel (9) er doorheen moest trekken.

Op een vastgelopen rem, piepende wielen, een gekneusde voet en een paard met schrammen na is het een 'super verlopen' paardenvierdaagse zonder calamiteiten, meldt secretaris Jos van Dragt. Voorzitter en spil van de vierdaagse Peter van der Oest zegt alleen maar blije gezichten te hebben gezien en bescheiden voegt hij eraan toe: "Ik denk dat we het onder de hand wel over een succes kunnen hebben."

missje

Berichten: 2161
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: buitenland

Re: Epe vier dagen compleet in de ban van de Paardenvierdaagse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:38

het was weer een mooi gezicht, al die paarden door het dorpcentrum.
ook vond ik het fijner dat de ruiters voorop liepen, daarna de menners.
allemaal heel goed gedaan!!!

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Re: Epe vier dagen compleet in de ban van de Paardenvierdaagse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:58

foto's?

nobbygaard
Berichten: 847
Geregistreerd: 27-10-04

Re: Epe vier dagen compleet in de ban van de Paardenvierdaagse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:13

Het was weer geweldig om mee te doen. En we hebben tijdens de intocht weer super genoten van zoveel bekijks. Het lijkt elk jaar wel drukker te worden langs de kant.
Ik hoop dat er wat foto's geplaatst gaan worden hier op bokt.

Misty2001

Berichten: 478
Geregistreerd: 12-10-08

Re: Epe vier dagen compleet in de ban van de Paardenvierdaagse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:07

is er een site waar je de foto's van die dagen kan bekijken??
de eigenaar van mijn 2 verzorgjes deden mee met de marathon wagen,, dus ben wel benieuwd naar de foto's...

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Epe vier dagen compleet in de ban van de Paardenvierdaagse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:14

Ik heb echt geweldige ritten gemaakt Hopelijk volgend jaar weer

fluutje
Berichten: 29
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:53


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 00:57

Sorry dat ik zeg maar vindt de fotos van http://www.picturelifestyle.nl echt waardeloos slecht uit zien door hoeveelheid jpg compressie die er op zit (zie net dat dit alleen geld voor de fotos van de woensdag, erg jammer).
Heb ook even http://www.geo.nl gekenen en heb mij zelf niet kunnen vinden. Iemand enig idee waar nog meer fotos te vinden zijn ?

Het was echt super leuk op Eper vierdaagse en sfeer was super goed.
Al zijn we wel 1 keer aanspaning tegen gekomen die ons en wat andere ruiters nogal omver reden wat zeker niet netjes was, maar voor rest was echt supper, en die donderdag met die dieppe moderplassen hadden ook wat :=

Vrouw2014
Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-05-07

Re: Epe vier dagen compleet in de ban van de Paardenvierdaagse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:44

Jammer dat het alweer voorbij is!!

Hoop dat we volgend jaar weer ingeloot worden en proberen volgend jaar ons outfit te overtreffe met dit jaar ;)

reggie98
Berichten: 89
Geregistreerd: 29-08-08

Re: Epe vier dagen compleet in de ban van de Paardenvierdaagse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:29

Het was super leuk!! En mooi!