Anne van Uytert en Lucky Times tweede in Grand Prix Special

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Anne van Uytert en Lucky Times tweede in Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 08:43

http://www.knhs.nl

Anne van Uytert is met IPS Lucky Times tweede geworden in Cannes. De amazone behaalde in de Grand Prix Special van de World Dressage Masters op vrijdagavond met de 16-jarige ruin (Goodtimes x Belfalas xx) 66.166 %. De overwinning ging naar de Duitse amazone Anja Plönzke met de 10-jarige Oldenburger Le Mond d’Or (Landjuwel x Wie Weltmeyer). De jury honoreerde haar met 68.000 %. Derde werd de Belgische dressuurruiter Stefan van Ingelgem met de even oude BWP’er Withney van ’t Genthof (Ferro x Balzflug) in 65.250 %.

De winnares van de GPS verdiende 10.000 euro. Anne van Uytert en Stefan van Ingelgen kregen 8.000 en 5.000 euro prijzengeld. Vanavond is de Kür op Muziek, eveneens met zeven starters. Daarin rijdt Anky van Grunsven met IPS Salinero. Daaraan voorafgaand is de vierde etappe van de Global Champions Tour voor springruiters, die te volgen is via Eurosport.

Verwante artikelen:

[VN] Nederlanders live te volgen tijdens World Dressage Masters
[VN] Overtuigende winst voor Anky van Grunsven in Cannes

lotte002

Re: Anne van Uytert en Lucky Times tweede in Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:58

weet iemand hoelaat de dressuur vanavond begint?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 10:59

Om 23:00 uur.

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:04

JEEEUJJ een belg in de top 3!! Go Withney!! (en Stefan ook he :))

Proficiat aan Anne uiteraard :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:07

Wat leuk voor Anne, ze is zon doorzetster. Zoiets gun ik haar van harte.

8000 euro, hoop dat ze de reis en verblijfkosten eruit heeft :=

Stefan natuurlijk ook met zijn mooie Ferro zoon.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:05

Top!!
Toch heb ik altijd meer verwacht van Lucky Times. Hij blijft toch steeds rond die 67% hangen. Ik geloof serieus dat dat paard een heel groot talent is maar op de ene of andere manier komt het er toch niet helemaal uit.

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:25

Brando090309 schreef:
Zo'n uitzonderlijke prestatie is dit niet hoor.
De percentages in de special lagen helemaal niet hoog.
Van Ingelgem behaalde met Withney niet zn normale vorm en scoort in principe beter.

Suzanne F. schreef:
Top!!
Toch heb ik altijd meer verwacht van Lucky Times. Hij blijft toch steeds rond die 67% hangen. Ik geloof serieus dat dat paard een heel groot talent is maar op de ene of andere manier komt het er toch niet helemaal uit.
Als ik het me goed herinner begon Van Uytert sterk, met scores van boven de 70% in het drafgedeelte. In het galopgedeelte kelderde de score.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:42

yeahhhh halfbroertje van mijn zwarte is in vorm zo te zien :D

super fijn beest!

quaterback

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:54

wauw, wat goed van haar!

LadyCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:05

lucky times en anne van uytert vind ik een hele leuke combinatie, fijn beeld

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:11

Wat leuk voor Anne! :) Heb de eer gehad om bij van Uytert een paar maanden stage te lopen, en LT was altijd wel een heel leuk paard :)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:30

Wat knap. straks maar live kijken :D

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:01

Kur is begonnen!!

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:06

Super Anne :D..
Ik heb ook bij van Uytert stage gelopen en is inderdaad een super lief paard om mee te werken.
Gelukkig gaat nu alles weer goed.. die hebben al zoveel pech te verduren gehad..

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:00

SarahJ schreef:
Brando090309 schreef:
Zo'n uitzonderlijke prestatie is dit niet hoor.
De percentages in de special lagen helemaal niet hoog.
Van Ingelgem behaalde met Withney niet zn normale vorm en scoort in principe beter.

Ik heb nu niet echt naar de percentages gekeken, ik vind het gewoon mooi dat er een belg in de top 3 zit wat voor mij wel een uitzonderlijke prestatie is gezien we (nog) niet bij de top horen in Europa. Wat wel zal veranderen de komende jaren, we hebben enkele goede combinatie's in België voor de moment. Stefan zal misschien al beter gescoord hebben maar dan is het des te beter dat hij toch een podiumplaats haalt. Ik heb ze al 'live' aan het werk gezien dus ik weet wel tot wat ze in staat zijn hoor ;)
Ik wil wel zien hoe Vicky Smits het gaat doen als ze internationaal gaat starten (ze heeft de benodige percentages al behaald geloof ik), ik verwacht wel wat van haar...

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:42

Citaat:
Ik heb nu niet echt naar de percentages gekeken, ik vind het gewoon mooi dat er een belg in de top 3 zit wat voor mij wel een uitzonderlijke prestatie is gezien we (nog) niet bij de top horen in Europa.
En daar verschillen we van mening. Ik vind dit niet uitzonderlijk omdat - algemeen - de percentages erg laag lagen :) . Derde worden met 65% is geen uitzonderlijke prestatie; het zegt meer over de tegenstand dan over de prestatie van Van Ingelgem. In 'normale omstandigheden' - had hij de scores gereden die hij normaalgezien rijdt - had hij hier kunnen winnen . Dát was pas uitzonderlijk geweest ;) . Maar nogmaals, hier verschillen we gewoon van mening :) .

Vicky Smits is ondertussen al een keer internationaal gestart, in Hagen (Duitsland). Daianira was te gespannen waardoor het resultaat tegenviel (60,596%). Maar idd, eens zij wat routine hebben, belooft het een sterke internationale combinatie te worden.

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:01

Bedoel je dat de tegenstand zwak was? Want als dat zo is had van Ingelgem zeker moeten winnen als we van jou standpunt moeten uitgaan tenzij hij zelf een 'mindere' proef had gereden. Maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit, we zijn het toch eens dat we fier mogen zijn op onze landgenoten, of niet soms ;)

Ik heb Vicky jaren geleden al aan het werk gezien met Pava Junior, Quavarotti en zelf nog met Illuster en ik moet zeggen, ik vond haar altijd een geweldige amazone en met Daianira bevestigd ze weer dat ze een topamazone is, volgens mij is het een kwestie van tijd voor ze op internationaal niveau kan doorbreken, Dana is nog maar 9 jaar als ik me niet vergis dus nog tijd genoeg om door te groeien!
Ik ben er zelf stiekem van overtuigd dat ze het beter gaat doen als van Ingelgem.