veertienjarige voorbrenger haalt ‘alles’ uit Welsh B-pony’s

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

veertienjarige voorbrenger haalt ‘alles’ uit Welsh B-pony’s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 17:23

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl


De veertienjarige Jaron Flier brengt graag en goed Welsh B-pony’s voor. Op de eerste shows van dit seizoen wist hij twee keer eerste te worden in rubrieken voor jonge voorbrengers. In Zuidwolde won hij de rubriek met de zogende merrie Spring Star’s Alexia (v. Casperhof’s Freddy) van dorpsgenoot Erik van Lente.

Jaron Flier vertelt: ,,Alexia is een fijne merrie om voor te brengen. Ik train niet eens veel met jaar, ze showt gewoon van zichzelf.” Jaron kocht zijn eerste pony toen hij tien jaar oud was. Van zijn eigen geld. Albrechtshoeve’s Cornelia’s Moonlight (v. Shamrock Backstage Imperial) was destijds een jaarling. Een jaar later liep ze in Zuidlaren haar eerste keuring. Daar werd ze uitgeroepen tot jeugdkampioen en reserve-dagkampioen. Later werd ze ster. Het voorlopig-keurschap haalde ze niet, omdat ze niet uitgroeide tot een flink ontwikkelde fokmerrie. Jaron fokte drie veulens van Cornelia’s Moonlight, namelijk een dochter en een zoon van Casperhof’s Freddy, en nu heeft ze een hengstveulen van Lindehoeve’s Optimist aan de voet.

Jaron heeft zijn merrie nu verkocht, om een nieuwe uitdaging aan te kunnen gaan. Het werd een mooie driejarige bruine merrie, van dezelfde fokker als Moonlight. Albrechtshoeve’s Loriette is een dochter van Wolling’s Dante, uit een volle zus van Casperhof’s Freddy. Jaron hoopt het met deze merrie ver te brengen. Ze is inmiddels gedekt met Cadlanvalley Goldstar (v. Boston Bonaparte).

Jaron vertelt over wat hij graag wil bereiken: ,,Ik wil nog veel over bloedlijnen leren, want daar ben ik nog niet zo goed in thuis. Ik hoop dat ik nog vaak succes behaal op de keuringen. En ik wil graag hoefsmid worden, maar omdat ik dyslexie heb, kon ik niet terecht op de school die de opleiding tot hoefsmid verzorgt. Ik doe erg mijn best met leren, zodat ik later toch hoefsmid kan worden.”

ARhythmical
Berichten: 482
Geregistreerd: 08-04-08
Woonplaats: Dalfsen

Re: veertienjarige voorbrenger haalt ‘alles’ uit Welsh B-pony’s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 23:27

Om erg boos over teworden !
Sinds wanneer is dyslexie een graadmeter???
met goede begeleiding en inzet is het prima te doe, dyslexie heeft niets met IQ te maken.
MOTIVATIE is het sleutelwoord!
Jaron ... vechten ervoor!!

ARhythmical
Berichten: 482
Geregistreerd: 08-04-08
Woonplaats: Dalfsen

Re: veertienjarige voorbrenger haalt ‘alles’ uit Welsh B-pony’s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 23:28

te doen