Blind paard voltooit enduranceritten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Blind paard voltooit enduranceritten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 17:22

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl


De meest bijzondere combinatie in klasse I vormde afgelopen weekend in Ginkelse Heide Marscha Teuben met haar zestienjarige Welsh Ludinga Simmertwirre. De twee waren ooit Z2 dressuur en eindigden in Otterloo op de 27e plaats. Bijzonder is dat Twirre door maanblindheid beide ogen moet missen.

Bij de start ging het bijna mis omdat Teuben een opstapje vanuit de bak over het hoofd zag en Twirre op beide knieën op de stenen lag. Teuben: ,,Ik was met mijn gedachten ergens anders en direct ging het mis. Dit is de eerste keer in al die jaren dat Twirre blind is, dat me dit gebeurt. Gelukkig was er behalve een paar schaafwonden niets aan de hand en hebben we een heerlijke rit gehad. Ik heb die dag het verhaal van Twirre’s blindheid wel dertig keer moeten vertellen, maar we krijgen van iedereen zo veel positieve reacties. En ik ben natuurlijk ook trots op mijn kanjer.”

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Blind paard voltooit enduranceritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:23

Wat bijzonder dat deze combinatie toch zoveel vertrouwen in elkaar heeft om zo'n wedstrijd helemaal uit te rijden! Knap zeg! :j

beestenfreak

Berichten: 1314
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:24

gaaf zeg :) wat moeten die twee een band hebben dan!

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:25

Ik zou ook super trots zijn hoor. ;)

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Blind paard voltooit enduranceritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 09:49

Met recht een topprestatie! Wat een vertrouwen van het paard in de ruiter :j Ik ben benieuwd hoe zo'n paard er in het dagelijkse leven, dus zonder ruiter op zijn rug, mee om gaat. Ik ken alleen een halfblind paard, en dat is geen enkel probleem. Een blind paard is natuurlijk heel wat anders, en er zijn een hoop dingen om rekening mee te houden..

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Re: Blind paard voltooit enduranceritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:59

Heel knap! Echt top van zowel ruiter als paard!