De Taskforce Dressuur van de FEI heeft besloten dat er van 7 tot en met 9 september in Aken proeven met verschillende jureersystemen zullen worden gedaan. Alle verschillende jureersystemen die de Taskforce voor toekomstig gebruik tegen het licht wil houden zullen aan bod komen.
Er zal worden gekeken naar het aantal juryleden, de posities van de juryleden en het jureersysteem zelf. De Taskforce wil op grond van deze uitprobeersessies tot een aanbeveling komen voor de FEI in november een nieuw dressuurcomité zal benoemen.
Ik vraag me een beetje af waarom dat nou net tijdens Aken moet gaan gebeuren? Is een behoorlijk belangrijke wedstrijd en denk niet dat ruiters zitten te wachten op gedoe rondom hun proeven en punten.
Goed dat ze dat doen zeg Ik neem aan dat er wel aparte proeven worden gereden hiervoor? Niet dat tijdens een belangrijke wedstrijd als Aken allemaal verschillende dingen worden losgelaten op de ruiters...?
Wellicht worden de verschillende methodes wel parallel aan elkaar gedaan. Verschillende teams van jury leden die op de verschillende manieren gaan jureren.
Wanted2003
Geplaatst: 10-06-09 18:37
Dat zou kunnen idd, maar dan heb je behoorlijk veel juryleden nodig! Normaal gesproken zitten er al 5.
Rachral
Geplaatst: 10-06-09 19:39
Het CHIO in Aken is begin juli! Ik weet niet wat er in september voor een wedstrijd is.
Monica24
Geplaatst: 11-06-09 06:57
Ik neem aan dat het naast het reguliere systeem wordt getest, om dit ook met het reguliere systeem te vergelijken.