Spaans paard geadopteerd door gezin uit Eibergen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Spaans paard geadopteerd door gezin uit Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 19:51

www.gelre.fm

Edith en Hein Wiersma-Arts uit Eibergen zijn bezig met een bijzonder project. Ze zijn bezig met de adoptie van een paard uit een paardenopvanghuis in Spanje.

Familie Wiersma-Arts hebben zes paarden, vijf honden en twee katten. De honden zijn afkomstig uit asiels uit binnen en buitenland. Ook een aantal paarden zijn naar hen toe gebracht om bij hen van een goede oude dag te genieten. Edith is afgelopen september een week naar Spanje geweest om een cursus van Mirjam Diepenbrock genaamd ‘Healing met dieren’ te volgen.

Tijdens deze cursusweek heeft Edith een opvanghuis voor paarden in Santa Maria (Malaga) bezocht. Deze non-profitorganisatie vangt mishandelde en verwaarloosde paarden op. In dit opvanghuis kwam ze in een bijzonder contact met Rafaela, een witte merrie. De merrie was gevonden in een openbaar riool in Spanje. De redding van het dier verliep niet makkelijk omdat er gevaar voor besmetting was. Er moest wettelijke toestemming gevraagd worden om het paard te redden. Na zes dagen wachten mocht het dier eindelijk uit het openbaar riool worden gered.

Edith hoorde dat je ook paarden mocht adopteren vanuit het opvangcentrum en wist meteen dat ze Rafaela mee naar Nederland wilde nemen omdat het daar een beter leven zou hebben. De eigenaresse van het opvanghuis vertelde Edith dat het paard ook nog zwanger was. Rafaela bleek een gebroken heup te hebben en haar conditie was niet goed genoeg om haar voor de bevalling nog naar Nederland te vervoeren. Edith moest dus wachten totdat het veulen geboren was. Op 5 februari is Rafaela bevallen van een hengstje dat Arca Iris (regenboog) is genoemd.

Het vervoer van Rafaela en haar veulentje naar Nederland is duur. BSS Paarden Transport heeft aangeboden om het vervoer van de twee paarden naar Nederland te sponsoren. Ook heeft de stichting Wereldasielen een ‘duit’ in het zakje gedaan. Zij heeft de verzorging van het paard en veulen, tot de reis naar Nederland plaats vindt, op zich genomen. ‘Ik vind het heel bijzonder dat ze dit doen’, vertelt Edith. ‘ Ik wil ze graag in de spotlights zetten omdat ik zo blij ben met hun hulp’. Edith zou het liefst ook nog voer meegeven met het transport naar Spanje voor het opvangcentrum in Santa Maria. ‘Ik ben nog erg hard op zoek naar sponsoren die het voer willen doneren voor die arme paarden in Spanje’. Rafaela en haar veulen komen op 25 juni in Nederland aan.

Edith heeft besloten om, naar aanleiding van dit project, een eigen stichting op te stichten. De stichting zal dit soort paarden in de toekomst ondersteunen. De stichting gaat Stichting Rafaela heten (www.stichtingrafaela.nl).

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:21

Wat een prachtig aanbod van BSS paardentransport voor Rafaela en haar kleintje.
Ben al een paar keer telefonisch in contact geweest met deze transporteur en doe werkelijk mijn hoedje af voor hen, echte paardenliefde voor de paarden die zij op transport hebben.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:10

Veel succes met heel de onderneming !