FEI-tribunaal draait schorsingen van Duitse ruiters terug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

FEI-tribunaal draait schorsingen van Duitse ruiters terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 16:18

http://www.dehoefslag.nl

Afbeelding
Hare Koninklijke Hoogheid prinses Haya en IOC president Jacques Rogge.
foto: Kit Houghton / FEI

Het FEI-tribunaal heeft de voorlopige schorsingen van official Hanfried Haring en springruiter Marco Kütscher teruggedraaid. Het tweetal werd samen met veterinair Björn Nolting voorlopig geschorst vanwege de (mogelijke) betrokkenheid bij ‘het voorval Cornet Obolensky’ tijdens de afgelopen Spelen.

Dit alles gebeurde op voordracht van het FEI Bureau en vooruitlopend op de resultaten van een speciaal ingestelde ethische commissie. Het tribunaal oordeelt nu dat de schorsing juridisch gezien geen hout snijdt. De zaak Nolting staat nog open aangezien de veterinair momenteel niet gehoord kon worden. Daarmee is een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan de voortdurende soap die meer begint te lijken op een machtstrijd tussen de FEI en de Duitse FN, dan op ware dopingbestrijding. Na de opgelegde schorsingen werd vanuit de Duitse hoek geopperd om ook maar Prinses Haya, die mede de genoemde commissie heeft aangesteld, voorlopig te schorsen. Dit om consequent te blijven, gezien de mogelijke betrokkenheid bij een positief endurancepaard van Sjeik Mohammed van Dubai, de echtgenoot van de FEI-presidente. De ethische commissie onderzoekt ondertussen de handel en wandel van Duitse springruiters en officials.

Er is zelfs de hulp van een Engels onderzoeksbureau ingeroepen, waarvan commissievoorzitter Lord John Stevens, toevallig of niet, ook voorzitter van is. Alsof het een waar misdaadonderzoek betreft, wordt iedereen die relevante informatie of bewijs heeft, verzocht het bureau te bellen op een vermeld telefoonnummer. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Verwante artikelen:

[VN] FEI zet grote speurneuzen in op de Duitsers

Likemaaike

Re: FEI-tribunaal draait schorsingen van Duitse ruiters terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:03

Sorry Ik vind het wl een beetje dom je bent geschorst en dan wordt het weer teruggedraait ...

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:43

welk voorval met cornet oblensky? (heb het niet meegekregen volgens mij)

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:45

Ben ik de enige die het niet meer zo serieus neemt??

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:03

Ik snap de heksenjacht niet zo, maar ik heb zo het vermoeden dat wij alleen het topje van de ijsberg te zien krijgen.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 07:53

Wat willen ze nou? De hele paardensport om zeep helpen?
Waar is de FN überhaupt mee bezig? In plaats van dat ze achter hun ruiters staan, geven ze hen nog een schop na! Laat ze toch een keer nadenken, je wordt er helemaal moedeloos van. Die ruiters werken hard voor hun geld en moeten er veel voor doen om sponsoren te krijgen. Neem nu laatst Ludger Beerbaum: roept er 1 dat er bij hem een zalf uit de kast is gevallen op de OS. Gelijk wordt dit natuurlijk aangenomen dat het waar is, er wordt direkt gespeculeerd dat hij doping gebruikt enz enz....Misschien gebruikt hij die zalf voor zichzelf?! En daarnaast is dit middel helemaal niet verboden...(kan zo snel even niet meer op de naam van de zalf komen.. :o ) Maar "iemand" heeft gezien dat het uit zijn kast is gevallen en de media springt er direkt bovenop.
De uitspraak die hij heeft gedaan dat iedereen wel eens een verboden middel heeft gebruikt, dat komt volgens mij puur uit frustratie: kijk eens hoe deze ruiters onder druk worden gezet van alle kanten: de FN, de FEI, de Media en ook hun eigen sponsoren. En dan ook nog het kader opheffen....
Zo'n man als LB zit hele dagen op het paard, werkt hard, heeft zeer veel zelf opgebouwd, heeft duitsland veel opgeleverd en is een voorbeeld voor vele ruiters.
Hebben deze mensen die heksenjacht verdiend?

Spuugzat wordt je ervan...