Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Alane schreef:Een paard kan afgekeurd zijn voor de hogere sport, maar nog steeds kunnen voldoen als recreatiepaard, voor de fokkerij...
Dan heb je nog de paarden die voor het geld afgekeurd zijn...
Ik vind het alleen erg beknopt om alleen de door de verzekering overgenomen paarden uit de handel te houden....
Wat als ik jong paard laat keuren, afgekeurd op de foto's , ik koop het dan niet, maar de volgende????
En zie het al weer gebeuren:
paard stempel afgekeurd in paspoort... uitleg verkoper: Niet goedgekeurd als dekhengst.... Niet goed bevonden als fokmerrie/draagmoeder.. ..
tessii1991 schreef:Ik vind dit een goede zaak, het maakt het allicht moeilijker om paarden die beter af zijn als ze ingeslapen worden door te verkopen.
Frekja schreef:Ik heb ook diverse keren meegamaakt dat mensen bv in geldnood of na een 'miskoop' alle dierenartsen bezochten om het arme dier op '''iets'''' afgekeurd te krijgen. En dat lukt vaak ook nog!!
Dat was echt zonde van die dieren.
Artistique schreef:Solvej, ben het niet helemaal met je eens. Als jij je paard laat keuren geef jij altijd aan waarvoor het is en dit krijgt de verzekering ook te zien.

Alane schreef:Een paard kan afgekeurd zijn voor de hogere sport, maar nog steeds kunnen voldoen als recreatiepaard, voor de fokkerij...
Ik vind het alleen erg beknopt om alleen de door de verzekering overgenomen paarden uit de handel te houden....
Wat als ik jong paard laat keuren, afgekeurd op de foto's , ik koop het dan niet, maar de volgende????
paard stempel afgekeurd in paspoort... uitleg verkoper: Niet goedgekeurd als dekhengst.... Niet goed bevonden als fokmerrie/draagmoeder.. ..
ozzyhorse schreef:Als eigenaar ben je er zelf ook bij. wil je dat ze niet in de handel komen, dan zelf maar mee naar het abbatoir.
Jammer dat het A-brandmerk is afgeschaft, trouwens.

maverick schreef:Alane schreef:Een paard kan afgekeurd zijn voor de hogere sport, maar nog steeds kunnen voldoen als recreatiepaard, voor de fokkerij...
Sorry maar dit vind ik onzin.Het gebeurd immers heeeel vaak dat bij de ene veearts het afgkeurd wordt en bij andere goed gekeurd,
Verder wil niet zeggen als een paard afgekeurd is op de foto dat hij er last van krijgt of dat er niets aan gedaan kan worden bijv dmv een operatie.
maverick schreef:Paarden die eenmaal uitgekeerd zijn voor vezekering dienen een aantekening te krijgen.De verzekering keert een paard niet voor niets uit.Als een paard nog wel geschikt is voor recreatie of fokkerij kan dit ook het paspoort vemeld worden.

Solvej schreef:maverick schreef:Paarden die eenmaal uitgekeerd zijn voor vezekering dienen een aantekening te krijgen.De verzekering keert een paard niet voor niets uit.Als een paard nog wel geschikt is voor recreatie of fokkerij kan dit ook het paspoort vemeld worden.
En wie beslist waar de maatstaaf ligt? Daar zijn de meningen ook nog enorm verschillend over namelijk, wanneer is een paard geschikt voor de recreatie wanneer niet. Een paard met een bemerking is m.i vaak genoeg nog geschikt voor de (basis)sport ook, terwijl je ook zat mensen hebt die al nerveus worden van een goede 2 op de foto.
Wanneer je het in de chip zet, dan krijg je van die taferelen dat de chip verwijdert wordt en er gewoon een nieuwe wordt gezet. Dan liever het papier weg, dan dat ze weer onnodig in een dier gaan lopen snijden. Geldwolven gaan over lijken.