Eventingpaard Oncarlos even op rust na kleine operatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Eventingpaard Oncarlos even op rust na kleine operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 11:54

http://www.knhs.nl

Het eventingpaard Concrex Oncarlos (v. Faram) van Tim Lips geniet even van een welverdiende rust. Tijdens een reguliere veterinaire controle werd bij Oncarlos een nu nog onschuldig chipje in het kootgewricht van het rechtervoorbeen geconstateerd. Op advies van veterinair Mark Suls werd besloten dit chipje (een klein botsplintertje) te laten verwijderen. Dit omdat het botsplintertje op termijn voor problemen zou kunnen gaan zorgen.

Tim Lips gaat daarom met Van Schijndel's Owaola (v. Indoctro) deelnemen aan de drie sterren eventingwedstrijd in Aken. Met dit paard werd Lips tijdens de Pinksterdagen nog tweede in de zeer sterk bezette eventingwedstrijd van Wiesbaden. "Ik heb er alle vertrouwen in dat Concrex Oncarlos snel herstelt, waardoor we ons optimaal kunnen voorbereiden op het EK in september in het Franse Fontainebleau", aldus Tim.

Yolien

Re: Eventingpaard Oncarlos even op rust na kleine operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:23

Ik schrok even bij het lezen van de titel maar ik weet zeker dat het met Oki weer helemaal goed gaat komen!
En wat Aken betreft, Ola kan dat ook zeker wel!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:42

Zo te lezen valt het allemaal gelukkig erg mee.

lydtja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:06

Chipjes in het kootgewricht komen wel vaker voor toch. Er bestaat inderdaad een kans dat ze er last van kunnen krijgen maar kan even goed zijn dat dat niet gebeurd. Aangezien Oncarlos wel een topsportpaard is, kun je beter geen risico nemen. Zo'n operatie herstel heeft tijd nodig, nu is er plaats voor hun wedstrijdseizoen. Straks zijn ze vast weer helemaal de oude!!:D

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:48

Snowa is er klaar voor om binnen te rijden in het mekka. Ben trots op snowa. En met oncarlos komt het wel goed even rust is ook niet zo slecht.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:46

Een arthroscopie noem ik toch niet een kleine operatie hoor! Ze lopen toch in het gewricht te klooien. En ja dat gebeurt veel maar nog steeds niet zonder enig risico en met een behoorlijk herstel periode. Maar goed ik begrijp goed dat je bij een topper als Oncarlos geen risico wilt lopen en dit laat verwijderen. Ik hoop op een voorspoedig herstel!